Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 ] ucieka płyn chłodniczy

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ramzes11mirek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 02 lut 2008, 12:23
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[80 B3 1.8 ] ucieka płyn chłodniczy

Post autor: ramzes11mirek » 13 mar 2009, 18:29

Od pewnego czasu ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego szybko ubywa mi płynu. Co najmniej muszę w tygodniu dolać z litr. Nie zauważyłem nigdzie wokół przewodów, chłodnicy miejsca w którym byłyby jakieś mokre ślady. W wewnątrz tez na wycieraczkach z przodu nie jest mokro co wyklucza że nagrzewnica padła. Również nie zauważyłem aby przybywało oleju w silniku bo poziom jest taki sam. Uszczelka pod głowicą też myślę że nie poszła. Samochód ma normalną moc jak wcześniej i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika. Nie wiem już co może być. Czy wie ktoś jak mogę zlokalizować skąd wycieka ten płyn?? Chciałbym to zrobić ale nawet nie wiem co muszę naprawić.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 mar 2009, 19:23

Króciec z tyłu głowicy sprawdz na zimnym silniku czy nie jest mokro :-)

mieszko32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2009, 10:06
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: mieszko32 » 13 mar 2009, 19:50

U mnie było podobnie, miałem nieszczelny kruciec z tyłu głowicy.

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 14 mar 2009, 00:45

u mnie poszedł do wymiany kruciec .. jest teraz wszystko ok

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 mar 2009, 01:31

Kolego jeśli masz układ zalany płynem a nie wodą, to obejrzyj dokładnie silnik i chłodnice(mozę z niej dołem cieknie) płyn jeśli gdzieś ucieka i paruje to zostawia biały osad.

góral31
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 15 wrz 2008, 17:09
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: góral31 » 14 mar 2009, 01:52

Uszczelka pod głowicą też myślę że nie poszła. Samochód ma normalną moc jak wcześniej i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika. Nie wiem już co może być. Czy wie ktoś jak mogę zlokalizować
To nie wyklucza uszczelki pod głowicą.Miałem tak w 100ce żadnych objawów a płyn spinkalał właśnie przez uszczelkę pod głowicą .Uszczelkę da się ponoć sprawdzić na odpowiednim sprzęcie.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 14 mar 2009, 17:47

Wycieki płynu najlepiej lokalizować na gorącym silniku , ponieważ jest ciśnienie w układzie i łatwiej zobaczyć gdzie się sączy płyn , zerknij też na wężyki które idą do nagrzewnicy do kabiny. :-P

CHUDY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:47
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: CHUDY85 » 14 mar 2009, 18:04

najlepiej dokręcić wszystkie opaski jakie tylko są.
najlepiej jest to zrobić na gorącym silniku bo wtedy węże są bardziej elastyczne.

ramzes11mirek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 02 lut 2008, 12:23
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: ramzes11mirek » 14 mar 2009, 19:08

koledzy a mogli byście mi dokladnie powiedzieć gdzie znajduje się ten króciec??
Ile kosztuje i czy trudno to wymienic?

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 15 mar 2009, 21:35

więc kolego stań przed bezpośrednio przed silnikiem i zerknij ze głowice. Króciec jest przykręcony do głowicy na dwie śrubki M6, a wąż z niego ,,idzie'' o ile pamiętam do nagrzewnicy w samochodzie.
Problemu z wymianą nie powinno być, może tylko przeszkadzać trochę mało miejsca, a kosztuje grosze.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 29 kwie 2009, 16:05

Czy ktos łaskawy poda mi nr owego krucca od głowicy do nagrzewnicy z ETKI? i orientacyjną cene...pzdr

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 kwie 2009, 16:30

percevalle pisze:Czy ktos łaskawy poda mi nr owego krucca od głowicy do nagrzewnicy z ETKI? i orientacyjną cene..
jeśli chodzi Ci o króciec, który znajduje się za blokiem silnika, to mogę Ci jedynie podpowiedzieć, że w ASO kosztuje on ok. 45 zł + cena oringu kilka zł

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 29 kwie 2009, 17:20

Ja kupowałem kilka dni temu FEBI to zapłaciłem 10zł wraz z oringiem.
Czasem może być problem taki, że się urwą śrubki od króćca w głowicy :evil: wtedy jest problem.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 kwie 2009, 17:24

krzycho pisze:Czasem może być problem taki, że się urwą śrubki od króćca w głowicy :evil: wtedy jest problem.
co można zrobić w takim przypadku?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 kwie 2009, 18:08

W takim przypadku pozostaje demontaż głowicy rozwiercenie i ponowne nagwintowanie ,chyba że będzie wystawało kawałek gwintu M6 to może szczypcami spróbować wykręcić. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl