Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Ustawienie palca oraz kopułki i problem z kontro

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
MrLaska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2014, 20:39
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

[B3 1.8 PM] Ustawienie palca oraz kopułki i problem z kontro

Post autor: MrLaska » 19 mar 2014, 20:54

Witam chciałem się zapytać jak należy ustawić palec i kopułkę aby był odpowiednio ustawiony do zapłonu posiadam audi 80 b3 1,8 s 90 r . Kupiłem nowy palec oraz kopułke ale niestety mam problem z ustawieniem . teraz z innej beczki podczas jazdy zapala mi się kontrolka od oleju przy zmianie biegu na wyższy niższy kontrolka gaśnie i zaświeca się ponownie zaznaczam że olej jest w normie .
Myśl na drodze , i uważaj na innych ... MrLaska

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 19 mar 2014, 21:06

Co mi sie nasuwa jako pierwsze, to masz zakitowane róznymi rezaniami ssanie pompy olejowej.
Na wolnych obrotach olej jeszcze nadąża dopływać bo i wydajność pompy mała. Ale jak już zwiększysz obrotami wydajność pompy, to ciśnienie spada bo pompa niema co podawać.

A palec nowy i kopułka , to tak jak było na starych i ma śmygać.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 19 mar 2014, 21:13

Co do aparatu to ustaw silnik jak do wymiany rozrządu wtedy palec powinien być skierowany w prawą stroną samochodu (patrząc z kierunkiem jazdy). Na obudowie aparatu na górnej krawędzi (zdejmij palec i osłonkę) też powinna być kreska też skierowana w prawą stronę.
Części samochodowe online - Motostacja

MrLaska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2014, 20:39
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: MrLaska » 20 mar 2014, 07:24

a gdzie odnaleść to ssanie oleju i jak to przeczyścić a co do ustawienia zobaczę dzisiaj jeżeli mi nie wyjdzie ustawienie palca i kopułki bd pisał . i jeszcze mam pytanie jeżeli po ustawieniu tego wszystkiego auto będzie normalnie odpalało ale na rozgżanym silniku nie będzie mialo mocy czyli nie będzie mogło wskoczyć na obroty to wina będzie leżała po stronie czujnika halla ?? czy nie bardzo bo na starym palcu i kopułce zauważyłem że są pod węglone styki .
Myśl na drodze , i uważaj na innych ... MrLaska

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 mar 2014, 13:05

Po wymianie aparatu należałoby ustawić zapłon z lampą.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 mar 2014, 13:13

Nie wiem po co do wymiany palca jakieś skomplikowane operacje ;-) wyjmujesz stary palec i tak samo wkładasz nowy i tak samo kopułka. Kilka razy już to robiłem i nigdy nie ustawiałem na żadne znaki i nigdy nie było z tym problemu.
Oczywiście można też wszystko najpierw rozebrać a patem się zastanawiać jak to było :-P

MrLaska, a co do ciśnienia oleju to podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie mają ciśnieniomierz i Ci sprawdzą ciśnienie oleju, jak będzie oki to trzeba szukać winy w czujnikach a jak nie to wtedy szukać innych przyczyn.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 mar 2014, 13:31

PieterB pisze:Nie wiem po co do wymiany palca jakieś skomplikowane operacje ;-)
A racja ja cały czas myślałem że on chce cały aparat wymieniać.
Części samochodowe online - Motostacja

MrLaska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2014, 20:39
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: MrLaska » 20 mar 2014, 21:28

mnie cos podkusiło żeby wyjąć cały moduł i teraz mam problem z ustawieniem wyprzedzenia rorzadu czy jakos tak jak ustawić bez lampy ? jakieś foto schemat może macie ?
Myśl na drodze , i uważaj na innych ... MrLaska

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 21 mar 2014, 10:17

MrLaska pisze: cały moduł
Chodzi ci o aparat zapłonowy?
MrLaska pisze:ustawieniem wyprzedzenia rorzadu
Chodzi o wyprzedzenie zapłonu?

Jak odpowiedź na powyższe pytania brzmi tak. To jak już udało ci się trafić moment w którym odpala to możesz ustawić na słuch tzn. odpalasz samochód z poluzowanym aparatem i ustawiasz tak aby wolne obroty masz jak najwyższe, będziesz słyszał bo dźwięku silnika kiedy ma najlżej pracować. Oczywiście nie zstąpi to 100% regulacji lampą.
Części samochodowe online - Motostacja

MrLaska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2014, 20:39
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: MrLaska » 22 mar 2014, 09:36

no właśnie ustawiam to wyprzedzenie aby odpalił a on tylko strzela z rury wydechowej i po za tym żadnej reakcji nie ma
Myśl na drodze , i uważaj na innych ... MrLaska

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 mar 2014, 10:13

Może masz kable zapłonowe włożone w niewłaściwej kolejności? Chodzi na wszystkie gary?

Dobrze wsadziłeś palec i kopułkę? Palec ma taki występ w środku który musi trafić na nacięcie w wałku aparatu. Kopułka też ma na obwodzie taki występ który musi trafić w wycięcie w obudowie aparatu.
Części samochodowe online - Motostacja

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 22 mar 2014, 10:58

A co się działo, że wymieniłeś palec i kopułkę? Były jakieś problemy, czy tak tylko z nadmiaru kasy ?
Jeśli to pierwsze, to masz odpowiedż że nie trafiłeś. Strzelanie i prykanie w wydech znaczyło by, że wybuch mieszanki w cylindrach jest w momencie kiedy zawory wydechowe są uchylone. Dzieje się tak przy żle ustawionym zapłonie, albo przestawionym rozrządzie.

Miałem tak u siebie, kiedy przestawiAŁ mi się rozrząd.

Robiło się to dlatego, że z drugiej strony napinałem rolkę naciągającą pasek. Co ja pier...niczę !! Przecież, rolka jest z jednej strony i nie da się jej przełozyć na drugą stronę paska . Chodzi mi o kierunek zakładania paska i potem podpierania go ( nie za mocno ) rolką.
Wypaliłem ze 20 paczek śluguf zanim zatrybiłem łu cu chodzi. Co poustawiam i założę, zapalam a tu ...zda. Zaglądam wszystko przestawione i niech to...i co je grane.

Dodam, że ogólnogarażowy mechanior patrzył na to i "że trza go do mnie na kanał" to popatrze.
Zdarzyło mi się też zapomnioeć kiedyś, zatrzasnąć sprężyn mocujących kopułke z aparatem. Przejeżdziłem tak ze 3 tys km , aż palec wrobił sobie rowek z jednej strony kopułki bo krzywo lezała.
Zauważył to przypadkiem któryś z mechaników i aby zapiął te blaszki i tyle . Dla św. spokoju założyłem nową za pare groszy i lata.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga