Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK LPG] wybuch tłumika końcowego

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 12 wrz 2010, 22:44

Musiał być przytkany (może nie całkiem) skoro go rozerwało, tak to ogień poszedłby przez rurę na zewnątrz. Zwłaszcza, że teraz chodzi dobrze.

Awatar użytkownika
Rosper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: Rosper85 » 13 wrz 2010, 00:17

a takie pytanie jeszcze.. po jaką cholerkę holowałeś auto na biegu? zamiast na luzie normalnie przejechać do jakiegoś garażu, na podwórko czy gdziekolwiek.. normalne, że skoro rozrusznik kręcił, a auto nie odpalało, to jakaś przyczyna tego była, moim zdaniem jak najbardziej przytkany wydech gdzieś, paliwa poszło za dużo, zebrało się w tłumiku aż eksplodowało, skoro teraz bez tłumika chodzi normalnie, wkręca się na obroty i nie gaśnie, tzn moim zdaniem, że na 95% w tym tłumiku siedziała przyczyna.. ale na przyszłość unikaj czegoś takiego co zrobiłeś tym razem, czyli holowania na biegu ( nie słyszałem nigdy, żeby ktoś tak auto holował) , kiedy dobrze wiesz, że auto nie chce odpalić nie reaguje na gaz itp. to zwykle prowadzi do poważniejszych uszkodzeń, tak samo, jeśli by Ci pękł pasek rozrządu, a Ty byś go na biegu holował.. pokrzywiły by się wszystkie zawory po kolei, a jeśli stanie, holujesz, to zawsze masz mniej tych zaworów do roboty..

ja jestem prawie pewny, że była to wina przytkanego gdzieś tłumika końcowego, daj znać kolego jak się z tym uporasz, złożysz wydech czy jest ok..

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 13 wrz 2010, 07:20

rowniez obstawiam zatkany tlumik:)załóż nowy i śmigaj dalej:)

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 13 wrz 2010, 09:23

to żę kręcił i nie odpalił to nie zawsze jest tak że coś się popsuło aku może być za słaby rozrusznik będzie kręcił ale nie da cewka iskry

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 wrz 2010, 11:42

Czy kolega ma katalizator?--może się rozsypał.syf poszedł w ostatni wydech i go przytkał.
Równie dobrze bebechy w ostatnim mogły się rozsypać i zatkać.Skoro jest rozbebeszony i autko pali i lata normalnie to innej przypadłości nie było.Przy drożnym wydechu żaden strzał go nie rozwali-no chyba że paliwo lotnicze ;-)

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 13 wrz 2010, 12:21

Ja mogę powiedzieć praktycznie na 100% że był wydech zatkany bo miałem podobną sytuację. Kiedyś jechaliśmy z kolega fiatem siena :-P i więcej niż 80-90 km/h nie chciał iść az nagle poczuliśmy mega strzał pod podłogą, patrzymy w lusterko i pół wydechu na ulicy leży z rozerwanym tłumikiem jak puszka po petardzie ;-) Samochód zaczał chodzić głośno ale szedł jak przeciąg bo nie miał już nic zatkanego.

Załóż po prostu nowy tłumik i jedź dalej, bez niego chodzi normalnie to ewidentnie był zatkany i w końcu nie wytrzymał.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 13 wrz 2010, 13:32

Tłumik ma w sobie wygłuszenie. Ze zdjęcia wynika, że ono zatkało wylot spalin( bo go nie ma) a ty niepotrzebnie go butowałeś. :idea: Wystarczyło wziąść jakiś pręt i pogmyrać. Trochę tańszy wariant :-P A tłumik rozwaliło bo po prostu miałeś bardzo szczelny układ i pordzewiały tłumik.

Ja oskarżyłem kumpli z pracy, że zatkali mi wydech bo wystawały z niego włosy (przy czym audiczka była zmulona) - jakby pakuły z tym, że czarne. Po wrzuceniu ich do pieca C.O. po prostu wybielały a się nie spalały. Mój tłumik to walker

PICEK 1 Katalizator jakby się skończył to po prostu by się stopił i zatkał wylot (przerabiane w golfie 2). I choćbyś się starał to ratunkiem jest tylko młotek i przecinak lub fleksa. Wierz mi nie odetkałby się- prędzej rozwaliłoby uszczelkę kolektora

Awatar użytkownika
andre1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2008, 18:19
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: andre1987 » 13 wrz 2010, 18:53

PICEK1 pisze:Czy kolega ma katalizator?--może się rozsypał.syf poszedł w ostatni wydech i go przytkał.
Równie dobrze bebechy w ostatnim mogły się rozsypać i zatkać.Skoro jest rozbebeszony i autko pali i lata normalnie to innej przypadłości nie było.Przy drożnym wydechu żaden strzał go nie rozwali-no chyba że paliwo lotnicze ;-)
nie mam katalizatora wybebeszony jakies 2 lata temu a odnośnie zatkania to czemu nie rozwaliło środka tłumika tylko zewnętrzną obudowe?widać na zdjęciu

[ Dodano: 2010-09-13, 19:13 ]
Rosper85 pisze:a takie pytanie jeszcze.. po jaką cholerkę holowałeś auto na biegu? zamiast na luzie normalnie przejechać do jakiegoś garażu, na podwórko czy gdziekolwiek.. normalne, że skoro rozrusznik kręcił, a auto nie odpalało, to jakaś przyczyna tego była, moim zdaniem jak najbardziej przytkany wydech gdzieś, paliwa poszło za dużo, zebrało się w tłumiku aż eksplodowało, skoro teraz bez tłumika chodzi normalnie, wkręca się na obroty i nie gaśnie, tzn moim zdaniem, że na 95% w tym tłumiku siedziała przyczyna.. ale na przyszłość unikaj czegoś takiego co zrobiłeś tym razem, czyli holowania na biegu ( nie słyszałem nigdy, żeby ktoś tak auto holował) , kiedy dobrze wiesz, że auto nie chce odpalić nie reaguje na gaz itp. to zwykle prowadzi do poważniejszych uszkodzeń, tak samo, jeśli by Ci pękł pasek rozrządu, a Ty byś go na biegu holował.. pokrzywiły by się wszystkie zawory po kolei, a jeśli stanie, holujesz, to zawsze masz mniej tych zaworów do roboty..

ja jestem prawie pewny, że była to wina przytkanego gdzieś tłumika końcowego, daj znać kolego jak się z tym uporasz, złożysz wydech czy jest ok..
jakbym nie holował na biegu to bym nie miał wspomagania hamulca ani kierownicy i akumulator bym wyczerpal od swiatel:( doszedłem do wniosku że silnik nie zapalil tylko wydawało mi się podczas holowania że tak jest bo wał się obracał dlatego kontrolki zgasły bo było ciśnienie i wspomaganie aż w końcu rozsadziło wydech bo wskoczył zapłon a paliwo było nazbierane bo trzymałem na gazie teraz tylko pytanie co mogło się podziać wtedy skoro teraz bez tłumika chodzi?mogło być cos takiego jak wypadnięcie zapłonu albo zanik?

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 13 wrz 2010, 19:43

szczerze to też pierwszy raz słyszę o holowaniu na biegu.. każdego zachęcam jednak do nie powtarzania takiej metody..

Awatar użytkownika
andre1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2008, 18:19
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: andre1987 » 13 wrz 2010, 20:18

Kelis.Zx145 pisze:szczerze to też pierwszy raz słyszę o holowaniu na biegu.. każdego zachęcam jednak do nie powtarzania takiej metody..
o jezu przekręciłem zapłon wbiłem trójke i próbowałem odpalić więc puściłem sprzęgło żeby zastartował i zastartował albo mi się tak wydawało bo zgasły kontroli i pojawiło się wspomaganie kierownicy i hamulca tylko że nie mogłem dodawac gasu bo obroty wogole nie zmieniały się a pozatym jak wcisnąłem sprzegło to gasł więc tak jechałem na holu na 3 biegu żeby mieć wspomaganie i zeby mi aku nie padło bo swiatła się muszą swiecic:( więc nic mu sie tam chyba nie działo strasznego az wybuchł tłumik i wszystko wrociło do normy odpalil sam i przyjechał na własnych kolach tylko że darł się jak opętany:(

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 wrz 2010, 22:38

Na przyszłość lepiej nie holuj na biegu. Gdyby Ci tak np. się rozrząd przestawił a Ty byś wracał do domku kilka km tłukąc tłokami w zawory? Chyba można przeżyć jazdę 40km/h bez wspomagań.
Co do przyczyn: skoro auto teraz chodzi to załóż nowy tłumik, a potem podepnij VAG i sprawdź co tam słychać. Możliwe że nie było iskry, a potem się pojawiła. Jak miałem tak gdy mi Hall szwankował. Była, znikła, pojawiła się i znikła, gdy Hall zdechł definitywnie. Przyczyn może być wiele. Za późny zapłon gdyby był to by auto odpaliło. Ogólnie to ciekawa przygoda :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 wrz 2010, 22:43

Oczywiście to holowanie na biegu to był duży błąd. Ale z drugiej strony gdyby nie rozerwało tego zatkanego tłumika (bo również stawiam że bym zatkany) to kto wpadłby na pomysł że w tym leży przyczyna? Na forum mielibyśmy kolejny temat pod tytułem "odpala i gaśnie" itp. Kolega pewnie rozebrałby pół silnika i nic nie znalazł. Więc nie ma tego złego....

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 13 wrz 2010, 22:55

Znam dokładnie tłumik końcowy a ABK, bo jeden taki pociąłem na plasterki. Tam nie ma wygłuszenia żadnego. Są tylko komory i rurki zwykłe i sitkowe. Cóż tam mogło by go zatkać?
Chyba że watę ze środkowego przelotowego by wypchało i tam gdzieś się zagnieździła...

Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: maqubis » 13 wrz 2010, 23:56

dokładnie, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, a teraz mam pytanie, ta końcóweczka tłumika to będzie ci potrzebna? jak nie to wiesz PW :-P

Awatar użytkownika
andre1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 wrz 2008, 18:19
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: andre1987 » 16 wrz 2010, 20:10

tłumik w końcu przyszedł z allegro:) więc jutro zakładam i spróbuję a co mi radzicie podłączyć pod kompa i sprawdzić czy wszystko ok? aha patrzyłem pod maske i jest strasznie duzo śladów kotów albo innych zwierząt wszędzie podeptane ale czy to możliwe zę jakiś zwierzak zatkał mi tłumik?czy może to tylko przypadek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl