Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 PM] wymiana belki pod silnikiem

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

[b3 1.8 PM] wymiana belki pod silnikiem

Post autor: piomal1987 » 07 kwie 2008, 19:28

mam skrzywioną belke pod silnikiem razem z wachaczem i sworzniem. mam juz zakupioną drugą prostą i nie pordzewiałą i nosze sie z jej wymianą i mam tutaj pytanie jak to jest z podpieraniem silnika przy wymianie tzn w ktorym miejscu i jak musze go złapac? oraz czy ogolnie z ta wymiana bedzie duzo roboty?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 kwie 2008, 20:14

O ile się nie mylę to nie musisz podpierać silnika. Usiebie jak wyciągałem silnika niczum nie podpoerałem a do ramy przykręcona jest tylko jedna poduszka od skrzyni pozostałe są mocowane do podłużnic i podłogi.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 07 kwie 2008, 20:15

Nigdzie się go nie podpiera, odkręcasz przykręcasz i już, ja nigdzie go nie podpierałem i nic się nie stało.
KorNoLio

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 kwie 2008, 20:21

Szanowni posiadacze B4, niestety ale w modelu B3 trzeba podwiesić silnik, bo przykręcany jest poprzez poduszki do ramy (sanek).
Podnosisz oba boki pojazdu (z przodu) i podpierasz je na "koziołkach" - tak by przednie koła były w powietrzu, następnie silnik podwieszasz za uchwyty w głowicy, tak by nie napierał swoim ciężarem na belkę.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 07 kwie 2008, 20:30

właśnie tak się zastanawiałem nad tym tematem przecież jak wymieniałem tulejki w sankach to podwieszałem silnik a raczej pod miskę kawałek drzewa ale ja miałem całe autko w powietrzu na podnośniku i robiłem na stojąco dzięki czarek za przypomnienie bo już zgłupiałem jak koledzy wyżej napisali :-D

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 kwie 2008, 20:35

czarekj pisze:Szanowni posiadacze B4, niestety ale w modelu B3 trzeba podwiesić silnik, bo przykręcany jest poprzez poduszki do ramy (sanek).
Podnosisz oba boki pojazdu (z przodu) i podpierasz je na "koziołkach" - tak by przednie koła były w powietrzu, następnie silnik podwieszasz za uchwyty w głowicy, tak by nie napierał swoim ciężarem na belkę.
]
Dobrze że choć jeden za nas myśli <ok> sorki za wprowadzenie w błąd.

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 07 kwie 2008, 21:19

w takim razie pozostaje mi pospawac koziołki zeby było stabilnie no i zakupic nowe sruby mocujące belkę bo stare sa skrzywione aha a gumy w belce i na wachaczach zakładac nowe?

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 07 kwie 2008, 21:55

Może rzeczywiść w B3 trzeba podwiesić bo w B4 napewno nie podwieszałem.

Moja mała kulpa :-/
KorNoLio

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 07 kwie 2008, 21:59

b4 z tego co wiem niema z przodu w belce 2 łap i moze dlatego nie trzeba podwieszac

[ Dodano: 2008-04-07, 22:13 ]
jest jeszcze jeden problem poniewaz w czasie szybszej jazdy tak ok 80km/h słychac takie gluche stukanie własnie przy uszkodzonym kole. Czy mogła pasc poduszka pod amortyzatorem?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 07 kwie 2008, 23:13

piomal1987 pisze:b4 z tego co wiem niema z przodu w belce 2 łap i moze dlatego nie trzeba podwieszac

[ Dodano: 2008-04-07, 22:13 ]
jest jeszcze jeden problem poniewaz w czasie szybszej jazdy tak ok 80km/h słychac takie gluche stukanie własnie przy uszkodzonym kole. Czy mogła pasc poduszka pod amortyzatorem?
Z tym pukaniem to różnie bywa. Musisz wszystko sprawdzić. Ja na Twoim miejscu wymieniłbym tuleje w belce i wahaczach (drogie nie są), żeby dwa razy nie podchodzić to tematu i nie płacić po klika razy za ustawienie zbiezności.

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 08 kwie 2008, 10:08

ja ostatnio wyciągałem wózek w mojej b3 i nie podpierałem silnika,powoli opuszczałem ten wozek patrzyłem i silnik wisiał na tylnej i przedniej łapie tylko przesunął sie na bok i sparł na rurze wydechowej.Ale polecam go troche podwiesic bo tak wisiał że strach było pod niego wchodzić

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 08 kwie 2008, 17:50

a jeszcze mam pytanko w ktorym miejscu najlepiej podeprzec silnik? moze pod miska olejową?

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 08 kwie 2008, 21:04

ja podpieram na łączniu silnika i skrzyni biegów, pod miską może tez być, najlepiej jest go równomiernie złapać w kilku miejscach i unieruchomić.
Adam

piomal1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piomal1987 » 08 kwie 2008, 21:24

ja mysle wlasnie zeby podeprzec o miske i pod skrzynie

[ Dodano: 2008-04-08, 22:22 ]
a jak bede wymienał gumy na wachaczach to sruby mocujące wachacz do belki powinienem dokrecic do oporu czy z pewnym jakims małym luzem?

[ Dodano: 2008-04-30, 20:08 ]
ok z braku czasu wziałem sie dopiero dzisiaj za wymiane belki
autko juz stoi przodem w powietrzu, silnik podparty pod miske olejową i skrzynię biegów.
czy mogłby mi ktos powiedziec jak najlepiej zaczac wymiane belki? od odkręcenia drązków stabilizatora i wyjęcie sworzni z mcphersona?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga