[ALL]Zmiana oleju z minerala na syntetyk-tylko spostrzeżenia
[ALL]Zmiana oleju z minerala na syntetyk-tylko spostrzeżenia
Witam
Temat oleju wałkowany wiele razy na forum... do znudzenia.
Krąży wiele opinii na temat zmiany oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk. Jedni mówią że silnik ożył, przestał brać olej inni, że takich rzeczy się nie robi bo można rozszczelnić silnik... itp itd.
Spośród tak wielu postów trudno wyłapać opinie użytkowników, którzy dokonali takiej zmiany.
Stąd też pomyślałem, że przyda się wątek, w którym będziemy zamieszczać TYLKO I WYŁĄCZNIE wrażenia, spostrzeżenia po zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny lub półsyntetyczny.
Tak więc drogie Panie i Panowie w tym wątku zamieszczajmy takie dane jak:
- Jaki silnik (pojemność lub oznaczenie)
- Z jakiego na jaki olej zmieniliście (marka, typ, oznaczenie)
- przy jakim przebiegu była wymiana + ewentualnie ocena kondycji silnika
- różnice w pobieraniu oleju przez silnik przed i po zmianie
Oraz oczywiście Wasze opinie po tym zabiegu
Mam nadzieję że modom temat także się spodoba <ok>
Temat oleju wałkowany wiele razy na forum... do znudzenia.
Krąży wiele opinii na temat zmiany oleju z mineralnego na syntetyk czy półsyntetyk. Jedni mówią że silnik ożył, przestał brać olej inni, że takich rzeczy się nie robi bo można rozszczelnić silnik... itp itd.
Spośród tak wielu postów trudno wyłapać opinie użytkowników, którzy dokonali takiej zmiany.
Stąd też pomyślałem, że przyda się wątek, w którym będziemy zamieszczać TYLKO I WYŁĄCZNIE wrażenia, spostrzeżenia po zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny lub półsyntetyczny.
Tak więc drogie Panie i Panowie w tym wątku zamieszczajmy takie dane jak:
- Jaki silnik (pojemność lub oznaczenie)
- Z jakiego na jaki olej zmieniliście (marka, typ, oznaczenie)
- przy jakim przebiegu była wymiana + ewentualnie ocena kondycji silnika
- różnice w pobieraniu oleju przez silnik przed i po zmianie
Oraz oczywiście Wasze opinie po tym zabiegu
Mam nadzieję że modom temat także się spodoba <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Życzę sukcesów,nadzorowałem ok.100 napraw miesięcznie w ASO,i powiem jedno...znikoma część ludzi potrafi trafnie ocenić kondycje motoru...kto ci poda stopień sprężania itp...a jak ktoś kocha swój wózek to nawet jak motor zdycha i kwiczy to pisze że nie jest tak zle może nie idealnie ale...
Będe czytał temat z uwagą <ok>
Będe czytał temat z uwagą <ok>
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Silniczek to 1Z. Zmieniałem z minerała (mobil) na półsyntetyk (mobil) po remoncie więc dokładnie nie ocenię jak jest z poborem oleju gdyż wcześniej silnik mi brał 5l na 10tyś. Kondycja silnika więc wiadome była kiepska... Obecnie kondycja o niebo lepsza i od wymiany do wymiany ok 1-1,5 l dolewam Wg mnie nie jest to źle. Przebieg 230 tysi... Opinia jest taka, że silniczek bardzo ładnie pracuje, szklanek tak nie słychać jak przed zmianą i oczywiście w zimie pali od strzała <ok>
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Widzisz Przemek wniosku jako takiego niema też kiedyś słyszałem historie jak kolego zmieniał olej z mineralnego na pełen syntetyk mobila w benzynie i rozpuściło mu uszczelki
ja odkąd mam już 80 tkę pięć lat jak ją przywiozłem miała 242 tyś km teraz ma 320 tyś i tam stosuje zawsze castrol mineralny dla aut Z przebiegiem ponad 100 tyś km i przez ten czas nic się w silniku nie zmieniło oleju nie bierze.Natomiast w A4 stosuje castrol magnatec pół syntetyczny i też przejechałem nim dopiero 6 tyś km i oleju nie bierze.Teraz przy następnej wymianie czyli przy 10 tyś przejechanych zastosuje olej Motul który leją fabrycznie do audi i zobaczymy.Także kończąc ten temat ja bym nie stosował pełnego syntetyku po mineralnym ze względu na przebieg
ja odkąd mam już 80 tkę pięć lat jak ją przywiozłem miała 242 tyś km teraz ma 320 tyś i tam stosuje zawsze castrol mineralny dla aut Z przebiegiem ponad 100 tyś km i przez ten czas nic się w silniku nie zmieniło oleju nie bierze.Natomiast w A4 stosuje castrol magnatec pół syntetyczny i też przejechałem nim dopiero 6 tyś km i oleju nie bierze.Teraz przy następnej wymianie czyli przy 10 tyś przejechanych zastosuje olej Motul który leją fabrycznie do audi i zobaczymy.Także kończąc ten temat ja bym nie stosował pełnego syntetyku po mineralnym ze względu na przebieg
Po wiem tak ze swojego doświadczenia że jeśli ma się autko któremu już i tak niewiele zostało do jakiegoś solidniejszego remontu to lepiej jeździć na mineralu. Ja tak miałem. Po kupnie 80 robiłem szklanki i przy okazji zmieniłem olej z niewiadomego mineralnego na pól syntetyk mobil. Wymiana dała głównie to że nowy olej tak przepłukał silnik że zaczęły puszczać różne uszczelki (zaworów,głowicy,pierścienie), co tylko przyśpieszyło nieuchronny remont. Tak więc jak już przechodzić na lepszy olej to raczej na zdrowszym silniku. Dodam że po zrobieniu wszystkiego co do zrobienia było w tym silniku i zalaniu go pół syntetycznym mobilem autko jeździ już dobre pół roku i poziom oleju na bagnecie ani drgnie.
Jarek, słyszałem takie same historie a w necie jest mnóstwo artykułów, które wyjaśniają że to guzik prawda. Logicznie rzecz biorąc kiedy nasze silniki były projektowane nikt nie myślał o syntetyku, a więc niby powinno sie je zalewać tylko i wyłącznie mineralem.
Hmmm tylko jakoś nikt się nie wypowiedział że syntetyk rozwalił mu silnik
Hmmm tylko jakoś nikt się nie wypowiedział że syntetyk rozwalił mu silnik
Witam! Miałem Elfa teraz mam Castrol High Mileage, można go lać do benzyny i do diesla, dolewam ok 1,5 litra na rok a robię ok 15 tyś, wcześniej były wycieki teraz lekkie zapocenia, przebieg auta to ok 300 tyś ( nie wiem dokładnie bo był cofany licznik ), zimą pali bez problemu, jeżdżę już trzeci rok i silnik chodzi jak zegarek