Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 tdi] Bicie koła a różnica ciśnień w kołach na tej sa

ODPOWIEDZ
krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

[b4 1,9 tdi] Bicie koła a różnica ciśnień w kołach na tej sa

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 16 sty 2012, 23:39

Mam takie pytanie do Was, jechałem dzisiaj przed kolegą ze szkoły, dzwoni do mnie, że tylne koło mi bije i to dosyć mocno. Zjeżdżam na pobocze, na oko nic nie widać, poza tym że trochę mniej powietrza. Dojechałem do domu, zmierzyłem i rzeczywiście, tylko 1,6 atmosfery. Drugie koło na osi normalnie 2,1 atmosfery. I tu pytanie, czy różnica ciśnień może być przyczyna drgania tego koła? Nie wiem czy jest sens zawracania głowy wulkanizatorowi. Podczas jazdy nie czuć żadnych wibracji

Awatar użytkownika
pawelw_1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 249
Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
Lokalizacja: białystok/grajewo

Post autor: pawelw_1986 » 17 sty 2012, 11:10

mysle ze mniejsze cisnienie moze spowodowac np. sciaganie ale bicia podobnego do scentrowanego kola raczej nie. jesli kolega mowil ze widziaj jak ci kolo bije to raczej mial na mysli felge a felga nie ma takiej sprerzystosci zeby sie na boki wyginala

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sty 2012, 13:36

Ja bym mimo wszystko podjechał na wulkanizację i sprawdzi Ci na wyważarce, bo może opona ma wybrzuszenie z boku. A jazda z czymś takim może wywalić łożysko.

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 17 sty 2012, 20:37

Nie zaszkodzi podjechać do wulkanizacji. Z tyłu nierówne koło jest trudniej wyczuć. Ciśnienie 1,6 bara nie jest na tyle niskie żeby miało jakiś wpływ na bicie koła. A kołpaków na felgach przypadkiem nie masz? Może to on krzywo siedzi i fajta.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 17 sty 2012, 22:03

Mam kołpaki, one też biją, wiadomo, jak to kołpaki, ktόre mają prawie 20 lat. Ale dzisiaj je zdjąłem, przejechałem się kawałek i w lusterku po wyhyleniu się widziałem jak koło delikatnie bije faktycznie, możliwe że to felga. Sprawdzałem też łożyska tylnej piasty, lekki luz jest, trzeba mocno szarpnąć koło, żeby poczuć. Tarcze w miare równomiernie zużyte. Jeśli chodzi o hamulce to podejrzewam zaciski, bo z ręcznym mam problem po obu stronach, nie odbija i tak się zastanawiam, czy lepiej jest kupić zregenerowane za 150zł, czy próbować regenerować swoje zestawem naprawczym. I tak pewnie belkę wyciągnę, bo trzeba też wymienić tuleje tylnej belki i przy okazji te łożyska z tyłu, żeby więcej do tyłu w tym roku już nie zaglądac:)

[ Dodano: 2012-01-21, 10:30 ]
Wizyta u wulkanizatora załatwiła sprawę, tzn. jest pewna diagnoza - krzywa felga, czekam na przywiezienie z Niemiec, bo jeździ co 2 tygodnie na zachód po "fanty" :) Przynajmniej będe miał gwarancję, że jest prosta. Panowie, mam jeszcze taką wątpliwość, ostatnio przy zakładaniu koła ukręciła mi się śruba i teraz koło trzyma się na 3 śrubach, wiem, że piasta do wymiany, można tak jeździć do wymiany?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl