Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[b4 1z TDi] dystanse

Awatar użytkownika
sagem
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 3419
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sagem » 13 maja 2014, 22:01

To może ja się wypowiem.

Przelotowe dystanse 30 i 25mm w 2.2T quattro 300KM. Chodzę bokami i kopie w sprzęgło, nic nie urwałem. Pozdrawiam
"Im większą mądrość posiadasz, tym z większą ilością debili musisz się użerać.. "


:arrow: Avant 2.2Turbo quattro
:arrow: Audi S6 C5 Avant 4.2 quattro
:arrow: Audi Coupe quattro 2.8
:arrow: Audi 80 b2 1.8 quattro

Awatar użytkownika
Kolczat
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7769
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Kolczat » 14 maja 2014, 06:27

ale ja przeciez czytam ze zrozumieniem, piszesz wyraznie ze uwazasz dystanse przykrecane na dwa razy jako bezpieczniejsze od przelotowych bez zadnych argumentow

Awatar użytkownika
Byrto
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 41
Rejestracja: 03 kwie 2012, 21:45
Lokalizacja: Chełm/Warszawa

Post autor: Byrto » 10 sty 2016, 17:12

Panowie mam felgi 16' z quattro competition et37 7J.
Chciałbym zastosować dystanse przelotowe tak aby zrównało się z błotnikami.

Ktoś pomoże/doradzi ?

Pozdrawiam
_________________
B3 1.6d JK 88'
B4 1.9 TDI 1Z 93' aktualnie

Awatar użytkownika
Kolczat
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7769
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Kolczat » 10 sty 2016, 17:28

jak masz te felgi założone na aucie, przyłóż poziomicę do błotnika, ustaw pion i zmierz jakimś metrem odległość najdalej wysuniętej części koła do poziomicy, odejmij od tej wartości 5mm i takie dystanse sobie kup

Awatar użytkownika
Byrto
Audi 80 Fan
Audi 80 Fan
Posty: 41
Rejestracja: 03 kwie 2012, 21:45
Lokalizacja: Chełm/Warszawa

Post autor: Byrto » 10 sty 2016, 17:58

niech Ci Bóg w dzieciach wynagrodzi. :-)
_________________
B3 1.6d JK 88'
B4 1.9 TDI 1Z 93' aktualnie

Awatar użytkownika
dyras
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 507
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 02 lut 2016, 20:29

Warto kupić dystanse z allegro? Np. link, link2. W ofercie są przeważnie z aluminim Pa6 bądź pa21 plus śruby 10.9 czy lepiej szukać czegoś firmowego, używanego ze stali. Nie znam się na materiałach i wytrzymałości, a nie chcę zgubić koła. :)

Awatar użytkownika
Tighe
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 3444
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Lokalizacja: Radom/Lca
Kontakt:

Post autor: Tighe » 03 lut 2016, 16:01

miałem z allegro w b4, teraz zakupiłem na lato do d2. Zawsze przelotowe i tak się złożyło, że zawsze 15mm, ja polecam.
jest:
1992 80 B4 2.0 8v
1994 90 B4 2.8 v6
było:
1997 A8 D2 2.8 v6 30v
1999 A8 D2 4.2 v8 40v

https://www.facebook.com/dailyb4/

Awatar użytkownika
dyras
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 507
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 03 lut 2016, 18:13

Tighe pisze:miałem z allegro w b4, teraz zakupiłem na lato do d2. Zawsze przelotowe i tak się złożyło, że zawsze 15mm, ja polecam.
Dzięki za pomoc. Też będę potrzebował przelot 15mm. Mówią, że dystanse i śruby powinny być dobrej jakości i można spokojnie ganiać. Potrzebowałem potwierdzenia tej 'dobrej jakości' bo kupić szit od cwaniaka z sieci łatwo.

Blaźej
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 04 sty 2016, 16:45

Post autor: Blaźej » 03 wrz 2016, 21:53

Witam wszystkich , mam taki problem po założeniu dystansow 1,5cm prawe tylnie koło wystaje bardziej co może być tego przyczyna ? Da się to jakoś poprawić ?-

Awatar użytkownika
Kolczat
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 7769
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Kolczat » 06 wrz 2016, 07:39

to musi być jakaś fabrczna wada, w cabrio tylne prawe koło wystaje o 5mm bardziej niż lewe, sprawdzone u mnie i Stwasza, jedynym sposobem na pozbycie się tej nieregularności jest zmniejszenie grubości dystansu na prawym kole o 5mm (w cabrio, nie wiem o ile wystaje bardziej w sedanie)

Blaźej
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 04 sty 2016, 16:45

Post autor: Blaźej » 06 wrz 2016, 18:54

Dokładnie U mnie wystaje 5mm

Mzet
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 161
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 25 lut 2017, 14:48

Panowie. Zamierzam dać do auta dystanse po 15mm na stronę. Przeszukując oferty natknąłem się przykładowo na takie coś:

http://allegro.pl/vag-dystanse-sruby-15 ... 08577.html

Czy jest sens się porywać na tańsze, czy lepiej od razu zakupić jakiś komplet Eibach System 9? Pytanie do tych co jeżdżą na dystansach od dłuższego czasu i mają jakieś doświadczenie w temacie.

jarek1969
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 16 maja 2017, 16:44

Post autor: jarek1969 » 16 maja 2017, 16:59

Witam szanownych forumowiczów.

Chciałbym prosić o pomoc. Przedstawię sprawę. Posiadam audi80 b4 sedan, silnik 2.0 benzyna 90 KM.
Mam problem z kołami. Otóż na tyle założone są alu 17 cali, et 35, szerokość 8 cali na nich opony 225x50x17, na przodzie 225x45x17. Problem polega na obcieraniu tylnych opon o wnętrze pojazdu (nadkoli) Pomyślałem że pomogłyby dystanse, lecz nie wiem jakie mają być. Dodam że do zrównania się zarysu profilu opony do błotnika brakuje około 10mm. Z przodem jest ciut lepiej ze względu na niższy profil ale luzu za dużo nie ma co ważne przy max skrętach. Dla pełnej informacji dodam, że felgi mają założone pierścienie centrujące 72,5mm na 57,1mm (średnica piasty), z tyłu występują hamulce tarczowe.

Proszę o poradę, czy dystanse to dobry pomysł, jeżeli tak to przelotowe, czy z kołnierzem

poniżej przykładowy link z dystansami
http://allegro.pl/dystanse-4x108-otwor- ... 86115.html

i tej uwagi za bardzo nie rozumiem:
dystanse o grubości 13 mm mają 15 mm miejsca na osadzenie kołnierza piasty. Oznacza to, że jeżeli w piaście wystaje więcej niż 15 mm kołnierza, to dystans nie przylegnie do piasty i - po dokręceniu felgi śrubami - centrowanie (pierścień) dystansu zostanie wybity i odpadnie. Dystanse o grubości 13 mm można więc zamontować tylko wówczas, gdy długość kołnierza piasty nie przekracza 15 mm.

Awatar użytkownika
krzyn33
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 156
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 23 maja 2017, 18:44

Koledzy a ja mam pytanie trochę z innej beczki.

Jakie macie Panowie wrażenia z jazdy na dystansach. Chodzi mi o to, czy coś się zmieniło po ich założeniu ? Bo wnioskuję, że szerszy rozstaw osi = lepsze trzymanie na zakrętach.
1Z 1992r. Pierburg 16bit+Chip+AFN, przekładka MUNIOR, soft KOSTRZ

Awatar użytkownika
juba
Super User
Super User
Posty: 833
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 23 maja 2017, 22:05

Ja miałem nie dystanse, adaptery zmieniające rozstaw w Borze, Golfie MK1, Ibizie. Miałem różne szerokości 1.6-4.5cm, stalowe. Nie odczułem dużej zmiany poza wizualną. Jedynie w ibizie przy adapterach 4cm pod ZW1,, zużyły się przednie łożyska ale nie wiem czy to wina adapterów czy poprostu lata zrobiły swoje.
80 B3 1.8 [DZ]
80 B3 1.9 [SD]
80 B2a 1.3 [EP]
A4 B5 2.5TDI [AFB]
80 B4 2.0 [ABT]
Golf 78' 1.1 [FA]
80 B4 2.0 [ABK]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”



Akumulatory samochodowe Audi 80

Kierownica skóra, dywaniki hamulce Testy opon
Ubezpieczenie OC