[b4 1z TDi] dystanse
Dzięki za pomoc. Też będę potrzebował przelot 15mm. Mówią, że dystanse i śruby powinny być dobrej jakości i można spokojnie ganiać. Potrzebowałem potwierdzenia tej 'dobrej jakości' bo kupić szit od cwaniaka z sieci łatwo.Tighe pisze:miałem z allegro w b4, teraz zakupiłem na lato do d2. Zawsze przelotowe i tak się złożyło, że zawsze 15mm, ja polecam.
Panowie. Zamierzam dać do auta dystanse po 15mm na stronę. Przeszukując oferty natknąłem się przykładowo na takie coś:
http://allegro.pl/vag-dystanse-sruby-15 ... 08577.html
Czy jest sens się porywać na tańsze, czy lepiej od razu zakupić jakiś komplet Eibach System 9? Pytanie do tych co jeżdżą na dystansach od dłuższego czasu i mają jakieś doświadczenie w temacie.
http://allegro.pl/vag-dystanse-sruby-15 ... 08577.html
Czy jest sens się porywać na tańsze, czy lepiej od razu zakupić jakiś komplet Eibach System 9? Pytanie do tych co jeżdżą na dystansach od dłuższego czasu i mają jakieś doświadczenie w temacie.
Witam szanownych forumowiczów.
Chciałbym prosić o pomoc. Przedstawię sprawę. Posiadam audi80 b4 sedan, silnik 2.0 benzyna 90 KM.
Mam problem z kołami. Otóż na tyle założone są alu 17 cali, et 35, szerokość 8 cali na nich opony 225x50x17, na przodzie 225x45x17. Problem polega na obcieraniu tylnych opon o wnętrze pojazdu (nadkoli) Pomyślałem że pomogłyby dystanse, lecz nie wiem jakie mają być. Dodam że do zrównania się zarysu profilu opony do błotnika brakuje około 10mm. Z przodem jest ciut lepiej ze względu na niższy profil ale luzu za dużo nie ma co ważne przy max skrętach. Dla pełnej informacji dodam, że felgi mają założone pierścienie centrujące 72,5mm na 57,1mm (średnica piasty), z tyłu występują hamulce tarczowe.
Proszę o poradę, czy dystanse to dobry pomysł, jeżeli tak to przelotowe, czy z kołnierzem
poniżej przykładowy link z dystansami
http://allegro.pl/dystanse-4x108-otwor- ... 86115.html
i tej uwagi za bardzo nie rozumiem:
dystanse o grubości 13 mm mają 15 mm miejsca na osadzenie kołnierza piasty. Oznacza to, że jeżeli w piaście wystaje więcej niż 15 mm kołnierza, to dystans nie przylegnie do piasty i - po dokręceniu felgi śrubami - centrowanie (pierścień) dystansu zostanie wybity i odpadnie. Dystanse o grubości 13 mm można więc zamontować tylko wówczas, gdy długość kołnierza piasty nie przekracza 15 mm.
Chciałbym prosić o pomoc. Przedstawię sprawę. Posiadam audi80 b4 sedan, silnik 2.0 benzyna 90 KM.
Mam problem z kołami. Otóż na tyle założone są alu 17 cali, et 35, szerokość 8 cali na nich opony 225x50x17, na przodzie 225x45x17. Problem polega na obcieraniu tylnych opon o wnętrze pojazdu (nadkoli) Pomyślałem że pomogłyby dystanse, lecz nie wiem jakie mają być. Dodam że do zrównania się zarysu profilu opony do błotnika brakuje około 10mm. Z przodem jest ciut lepiej ze względu na niższy profil ale luzu za dużo nie ma co ważne przy max skrętach. Dla pełnej informacji dodam, że felgi mają założone pierścienie centrujące 72,5mm na 57,1mm (średnica piasty), z tyłu występują hamulce tarczowe.
Proszę o poradę, czy dystanse to dobry pomysł, jeżeli tak to przelotowe, czy z kołnierzem
poniżej przykładowy link z dystansami
http://allegro.pl/dystanse-4x108-otwor- ... 86115.html
i tej uwagi za bardzo nie rozumiem:
dystanse o grubości 13 mm mają 15 mm miejsca na osadzenie kołnierza piasty. Oznacza to, że jeżeli w piaście wystaje więcej niż 15 mm kołnierza, to dystans nie przylegnie do piasty i - po dokręceniu felgi śrubami - centrowanie (pierścień) dystansu zostanie wybity i odpadnie. Dystanse o grubości 13 mm można więc zamontować tylko wówczas, gdy długość kołnierza piasty nie przekracza 15 mm.
Ja miałem nie dystanse, adaptery zmieniające rozstaw w Borze, Golfie MK1, Ibizie. Miałem różne szerokości 1.6-4.5cm, stalowe. Nie odczułem dużej zmiany poza wizualną. Jedynie w ibizie przy adapterach 4cm pod ZW1,, zużyły się przednie łożyska ale nie wiem czy to wina adapterów czy poprostu lata zrobiły swoje.