Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] ET - tolerancja, wybór, wartości

ODPOWIEDZ
slawo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2007, 12:49

[All] ET - tolerancja, wybór, wartości

Post autor: slawo83 » 06 maja 2007, 23:47

Witam czy do Audi b3 spasują felgi 7x15h2 roztaw śrub 4x108 ET 35
Najbardziej mnie martwi to ET
Ostatnio zmieniony 01 cze 2013, 10:12 przez slawo83, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 07 maja 2007, 02:29

Raczej pasują, poczytaj ;-)
viewtopic.php?t=858&highlight=rozstaw
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Re: [80 B3] Rozmiar ET

Post autor: FranoF1 » 07 maja 2007, 13:26

slawo83 pisze:Witam czy do Audi b3 spasują felgi 7x15h2 roztaw śrub 4x108 ET 35
Najbardziej mnie martwi to ET
pasujeObrazek
ja mam u siebie 16x7,5j et 38 i pasuje idealnie...chodź w sumie wolałbym et 30...no ale cóż..Obrazek teraz już za późnoObrazek

slawo83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2007, 12:49

Post autor: slawo83 » 12 maja 2007, 00:08

Ok ale ja mam Audi b3 a ktoś napisał na którymś postcie że tam wchodzi ET 45

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 12 maja 2007, 13:37

slawo83 pisze:Ok ale ja mam Audi b3 a ktoś napisał na którymś postcie że tam wchodzi ET 45
...im większe ET tym bardziej felga będzie schowana w nadkolu...
...sprawdz sobie na stalówce jakie masz nabite ET.... wydaje mi się, że producent poleca ET 35 lub 38 dla audi b3/b4...
...pozdrawiam

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 12 maja 2007, 18:12

W B3 fabryka daje ET45 a w B4 bodajże ET45.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 13 maja 2007, 20:25

W B3 i B4 jest to samo: 35-38mm wg fabryki +/- pewnie z 2-3mm

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 13 maja 2007, 21:19

Oofol pisze:W B3 fabryka daje ET45 a w B4 bodajże ET45.
Czy napewno? wydaje mi się że jednak ET 35 :-/

MARCO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 mar 2007, 21:46
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: MARCO » 28 maja 2007, 10:00

Witam.W B4 na felgach 15 calowych ET 37!!!!!

940NW

[B4 All] ET - jaka tolerancja, wartości

Post autor: 940NW » 20 sty 2009, 18:08

Witam, temat już był zapewne dużo razy przerabiany, ale może nie do końca w ten sposób. Ciekawi mnie jaka jest tolerancja ET w Audi 80 B4. Rozumiem, że fabrycznie zalecane jest ET37 i 7x15 (mam tu na myśli alufelgi do opon 195 65 r15) a jakie ET może być minimalne , a jakie maksymalne żeby wszystko było ok. Mam po prostu możliwość zakupu w dobrej cenie nowych alufelg na takie opony jak napisałem (opony kupiłem rok temu więc nie będę szukał alufelg w innym rozmiarze niż 15, a nie mam drugiego kompletu felg), w konfiguratorach w necie to nie za wiele się wyświetla wybierając Audi 80 B4 z rozstawem 4x108, dlatego jestem ciekaw jakie są granice przy wyborze tych parametrów (żeby nie sugerować się zbytnio konfiguratorami). Rozumiem że felgi typu 6,5x15 nie różnią się zbytnio od 7x15, no i dlaczego stalowe są o cal węższe 6x15??
Firmy jakie wchodzą w grę to RIAL, ALUTEC, ANZIO i ATS Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, 11:02 przez 940NW, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 21 sty 2009, 00:25

Jak za duże ET to zawsze są Dystanse:) którymi można wyregulować, a co do jakie największa a jakie najmniejsze tego nie powiedzą Ci... bo nikt pewnie nie sprawdzał no na bank ET 20 albo 15 przesada bo koła wystają poza obrys samochodu w tedy i podobno Dowodzik idzie precz podczas kontroli;)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 21 sty 2009, 01:54

ET (niem. EinpressTiefe) lub Offset (ang.) to jeden z najważniejszych parametrów felgi samochodowej. Dla wielu osób jest on dosyć tajemniczy, ale nie należy się go jakoś specjalnie obawiać.
Jeśli przy zakupie felg klient korzysta z firmy, która zajmuje się ich profesjonalną sprzedażą, to, przeważnie, firma ta posiada odpowiednią wiedzę na ten temat, a przede wszystkim korzysta z katalogu zastosowań lub specjalnych aplikacji producenta felgi. Mamy wtedy pewność, że proponowana felga posiada wszystkie niezbędne parametry i aplikacje do danego samochodu.

Sam parametr ET to odległość od płaszczyzny montażu felgi (miejsce styku felgi z piastą) do jej środka, który znajduje się w połowie jej szerokości (jest wyrażany w milimetrach).
Im mniejsze ET, tym całe koło będzie „położone” bardziej na zewnątrz auta, jednocześnie poszerzając rozstaw kół.

Inne ET niż fabryczne praktycznie nie ma wpływu na zużycie elementów zawieszenia, ale pod warunkiem, że różni się w granicach normy. Norma ta pozwala na mniejsze ET od fabrycznego maksymalnie o około 1% rozstawu kół (dotyczy to zarówno auta, jak i felg), tzn. jeżeli samochód ma rozstaw kół 150cm, to ET może być mniejsze nawet o 15 mm, czyli przy fabrycznym - wynoszącym 45 - można zastosować felgę nawet z ET30. Trzeba jednocześnie pamiętać, że opona (bieżnik?) nie może wystawać poza obrys samochodu, zatem z mniejszym ET nie można przesadzić! Dużo zależy też od budowy błotników w samochodzie, często jest tak, że przy zastosowaniu felg z ET maksymalnie mniejszym jest jeszcze dużo miejsca na koło. Są jednak samochody, w których przy zastosowaniu felg z ET identycznym jak fabryczne, przy szerokości felgi np. większej o 1 cal – nie dość, że opona będzie wystawać poza obrys auta, ta przy obciążeniu i wjechaniu w dziurę będzie obcierać o błotnik! W tym miejscu jeszcze raz przypominam o stosowaniu się do katalogów, aplikacji oraz zawartych w nich uwag producentów felg.

Jeżeli do samochodu zastaną założone felgi z ET znacznie mniejszym niż przewiduje norma, to, z tego co wiem, może dojść do szybszego zużycia elementów zawieszenia oraz łożysk kół. O ile? Tego nie wiem, nie spotkałem się jeszcze z takimi badaniami, ale sądzę, że nie zużywają się w jakimś ekspresowym tempie. Bardziej trzeba uważać przy ewentualnym stosowaniu felg z ET większym niż fabryczne, jeżeli już - to co najwyżej o maksymalnie 3-5 mm. W takim wypadku zmniejsza się rozstaw kół, czego raczej nie powinno się robić, chociaż zdarzają się takie modele aut, w których np. w rozmiarze 14” jest ET38, a w wersjach z alufelgami w rozmiarze 16” już 42 i w takim wypadku jak najbardziej można zastosować felgi z ET42. Oczywiście przy większym ET niż fabrycznym, czyli felgami bliżej wnętrza samochodu, trzeba uważać na to, żeby ramiona felgi nie obcierały o zacisk hamulcowy lub o elementy zawieszenia czy nadkola – tu jeszcze raz przypominam o wytycznych producenta felg.

Co do bezpieczeństwa i właściwości trakcyjnych, jak najbardziej polecam felgi z mniejszym ET (oczywiście w granicach normy i rozsądku). Zmniejszając ET, jednocześnie poszerza się rozstaw kół, w takim wypadku poprawiamy stabilność samochodu, szczególnie na szybko pokonywanych zakrętach. Czyli jeżeli ktoś jeździ szybko, to wręcz wskazane są felgi z mniejszym ET – takie są stosowane m.in. w sporcie motorowym. Na pewno nie można stosować felg z różnym ET na lewym i prawym kole, nie powinno się też stosować różnego ET na przedniej i tylnej osi.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

940NW

Post autor: 940NW » 21 sty 2009, 21:14

Wielkie dzięki za wyczerpujące informacje. Ciekaw jestem tylko jak to wygląda w praktyce w Audi 80 B4

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 21 sty 2009, 21:57

Przy tym rozmiarze opon jakie podałes ET będzie przy feldze 7X15 od firmowych ET37 , do ok ET30 - sąsiad ma B4ke na 7X15 ET 35 i niewiele brakuje do obrysu błotnika . Przy mniejszej szerokości felgi ET może być niższe.

szymon4417
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 18 cze 2008, 23:32

Post autor: szymon4417 » 21 sty 2009, 22:03

Ja mam felgi 15, 7J ET15 i tak to wygląda:
Obrazek

Przyjemność z jazdy... BEZCENNA :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga