Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jakie Opony na naciąg Borbet T 17 8j

Zablokowany
Blaźej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 sty 2016, 16:45

Jakie Opony na naciąg Borbet T 17 8j

Post autor: Blaźej » 26 mar 2016, 21:35

Witam, ostatnio zakupiłem alufelgi borbet 17 8j chcialbym zakupic nowe opony i pytanie do was jakie wybrać żeby był widoczny naciąg nie interesuje mnie jakiś hardkor tylko taki delikatny .

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 27 mar 2016, 22:44

Przy takiej szerokosci felgi szerokosc opony to max 195 jesli chcesz miec, jak to nazwales, "delikatny" naciag. Poszukaj na stronie tyrestretch.com jak wygladaja rozne opony na 17" i 8J to bedziesz mial mniej wiecej poglad na cala sytuacje.

Blaźej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 sty 2016, 16:45

Post autor: Blaźej » 29 mar 2016, 16:57

orsa_83, Dzięki kolego.

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 20 maja 2016, 09:22

hej, a moglibyście polecić jakieś opony do felg 17x8 ET35 i 17x9 ET25 ?
rzuciłem okiem na tą stronę i wydaje się, że 195/40 na przód i 205/40 na tył byłoby ok.nie wiem czy iść w większy naciąg...

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 20 maja 2016, 17:57

daniel110791 pisze:hej, a moglibyście polecić jakieś opony do felg 17x8 ET35 i 17x9 ET25 ?
rzuciłem okiem na tą stronę i wydaje się, że 195/40 na przód i 205/40 na tył byłoby ok.nie wiem czy iść w większy naciąg...
195/40 wygląda nieźle na 8", ale przy odpowiednio skręconym gwincie będziesz klął jak szewc jeżdżąc po Naszych wspaniałych drogach. Taka szerokość i taki profil + ładne spasowanie koła z błotnikiem (polecam dystans przy takim ET), czyli odpowiednio skręcony gwint (bez helpera byłem w prawie maksymalnie górnym położeniu tak, że już zostały ok dwa zwoje do regulacji) spowoduje, że będziesz targał min. osłoną silnika, max podłogą o każdy próg zwalniający i wybrzuszenie jezdni. Jazdy w koleinach też nie polecam. Jak to kiedyś chyba ATLAS napisał ... na 17" i odpowiednio skręconym gwincie kładziesz auto podłużnicami na glebie.

Podsumowując ... jeśli auto na weekend, to czemu nie. Jeśli bardziej na co dzień, to polecam wyższy profil i siłą rzeczy ustawienie wyżej gwintu.

Fotka jak to u mnie wyglądało na przodzie 8" ET ok 29 + 12 mm dystansu +195/40 Nankanga i gwint ustawiony tak jak napisałem wyżej:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

edit: co do 9" 215/40 dunlop sp sport max, to u mnie wygląda tak:

Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 20 maja 2016, 22:42

orsa_83, dzięki za konkretne zobrazowanie tematu :-) raczej pójdę w wersję hardcore :-D a umiałbyś obliczyć jakie dystanse byłyby potrzebne, żeby to się zgrało z budą?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 20 maja 2016, 23:37

17x8 ET35 - wrzuciłbym 18 mm dystansu na jedną stronę

17x9 ET25 - tutaj bym niczego nie ruszał, będzie dobrze i kilka mm szerzej niż na przodzie z 18 mm dystansem na stronie

P.S. o jakich felgach mowa? http://olx.pl/oferta/4x108-17-keskin-kt ... 805be07df9 ?

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 21 maja 2016, 08:09

orsa_83, zdecydowałem się na nowe, bo kiedy szukałem to nic ciekawego nie było. wybór padł na Japan Racing JR15.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 21 maja 2016, 09:19

B4'ki na takim kole jeszcze nie widziałem, także zakładaj czym prędzej okok

Awatar użytkownika
Daniel Choros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 744
Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
Lokalizacja: Kamionka/Chełm

Post autor: Daniel Choros » 21 maja 2016, 10:15

Ja też nie wiem jak to będzie wyglądać mysli_ czekam na dostawę. mam nadzieję, że będą w przyszłym tygodniu :-)

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 23 maja 2016, 21:01

Obrazek

205/45 r16 na 9 cali borbet :)

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 09 sty 2017, 19:41

Witam, podczepię się. Od pewnego czasu mam problem z uciekającym powietrzem z dwóch kół. Mam felgi 16" 9j i zrobiony naciag, opony 205/45 r16 nankang. Moje pytanie jak poradzić sobie z uciekającym powietrzem przy takim naciągu??

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 10 sty 2017, 14:07

Felgi były malowane czy coś?Brat miał coś takiego, że uciekało powietrze, ponieważ były kiedyś felgi malowane, i dobrze nie siadła opona na felgę.Po ściągnięciu opony i ponownemu założeniu, było już ok rotfl

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 13 sty 2017, 21:44

kubica20 pisze:Witam, podczepię się. Od pewnego czasu mam problem z uciekającym powietrzem z dwóch kół. Mam felgi 16" 9j i zrobiony naciag, opony 205/45 r16 nankang. Moje pytanie jak poradzić sobie z uciekającym powietrzem przy takim naciągu??
To niestety problem nankangów od pewnego czasu, że na naciągu uchodzi z nich powietrze. Sam tego doświadczyłem i znam masę podobnych przypadków. Znajomi, którzy zajmują się tylko regeneracją alusów też mają podobne spostrzeżenia.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 30 sty 2017, 19:51

orsa_83 pisze:[To niestety problem nankangów od pewnego czasu, że na naciągu uchodzi z nich powietrze. Sam tego doświadczyłem i znam masę podobnych przypadków. Znajomi, którzy zajmują się tylko regeneracją alusów też mają podobne spostrzeżenia.


Zauwazylem ze nie raz powietrze dluzej sie utrzyma a nie raz na drugi potrafi nie byc. Pojechalem nawet na zmiane zaworka na wulkanizacje i chlopaki nabili do niej cos kolo 4 bary i wsadzili do wody zeby sprawdzic czy wokol obreczy ucieka ale zero babelkow. Dochodze do wniosku zr one puszczaja powietrze pod obciazeniem

Zablokowany

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl