Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2/B3/B4] niecentralne koła?

Awatar użytkownika
fotozen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

[B2/B3/B4] niecentralne koła?

Post autor: fotozen » 05 sty 2008, 14:52

Witam,

Nie za bardzo wiem gdzie zamieścić ten post?

Sprawa jest następująca. Spojrzałem ostatnio na auto (mam niecałe 2tyg.) z boku i zauważyłem, że koła nie siedzą centralnie w nadkolach.
Na zdjęciach bardzo ładnie to widać.
Pytanie czy tak być powinno czy może coś tu śmierdzi. Nie wiem? Może tak jest? A może nie :-) Wygląda jakbym za mocno hamował <mikolaj> Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 05 sty 2008, 18:50

Muszę cię zmartwić, ale wskazuje to na dzwona.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 05 sty 2008, 18:55

Moim zdaniem tulejki do wymiany w belce.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 sty 2008, 19:05

Hej Zen.

U mnie z tyłu też jest lekka różnica, ale nie aż taka. Przednie koła (na zdjęciu) są skręcone, więc trudno powiedzieć czy coś jest nie tak :roll: Obie osie są regulowane, więc jeśli cię to denerwuje to zleć przeregulowanie zbieżności z uwzględnieniem wypośrodkowania kół.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 05 sty 2008, 19:11

Potwierdzam w tyle jest rożnica i u mnie ale niewielka, u ciebie jest za duża ;-)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 sty 2008, 19:13

chips pisze:Muszę cię zmartwić, ale wskazuje to na dzwona.
chips, dajże spokój czego człowieka straszysz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2008, 19:38

Mam trochę podobny problem, tyle że z przednimi kołami. Tylnie może minimalnie też są nie centralnie. To że prawą stroną miałem bitą to doskonale wiem, ale tycz się to u mnie zarówno strony prawej jak i lewej. Co dziwne przyglądałem się innym B3 i powiem wam że sporo z nich miało tak że to przednie koło ciut uciekało niby do tyłu. I czym to jest spowodowane :?:

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 05 sty 2008, 20:46

fotozen, widzę, że masz avanta a tam to normalne (zresztą w sedanie B4 tak samo). Też zwróciłem kiedyś na to uwagę.
To chyba kwestia belki skrętnej, bo w B3 jest równo.
Przypatrz się na inne avanty/sedany (B4) czy nie mają tak samo.
Masz przykład
Obrazek
Poza tym jeśli u Ciebie ta różnica odległości między kołem, a progiem a kołem i tylnym zderzakiem jest nienaturalnie duża, zwróć uwagę, czy tylny zderzak nie jest nieco cofnięty po jakiejś stłuczce w stronę auta. Może być on po prostu źle przymocowany. Zobacz też z tyłu, czy zderzak wystaje tyle samo gdy spojrzysz na niego z góry. Być może z jednej strony będzie wystawał bardziej, a z drugiej będzie go mniej.
Jeśli zderzak jest równo, sprawdź ile palców wchodzi Ci między zderzakiem z jednej i z drugiej z strony.
Poza tym jeśli auto byłoby poprzestawiane z przodu i z tyłu jakoś mocno, to pewnie musiałbyś patrzeć przez boczną szybę jadąc na wprost ;-)

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 05 sty 2008, 21:27

Witam.
W moim Avantku jest podobnie,ale tylko tylne koła stoja podobnie do Twoich.
Dokładnie zmierz odległośc od przedniego do tylnego koła np.od środka do środka felgi albo od rantu felgi,porównaj lewą i prawą stronę-powinno być równo,różnica może wynosić plus minus około 3 mm.
Jesli tak jest, to wyklucza to uszkodzenia elementów zawieszenia.
Może rzeczywiście "buda była pukana"?
Umnie odległości są prawie idealne - róznica 1 mm ,napewno bezwypadkowy a koła stoją jednak niecentrycznie.Porównywałem to z innymi Avantkami i nie spotkałem idealnej,uznałem że tak musi być i skończyłem temat.
Jasiu.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 sty 2008, 21:38

Też zauważyłem to u siebie jakiś czas temu i próbowałem doszukać się przyczyny. Kilka dni temu byłem z moim machaniorem na stacji diagnostycznej żeby sprawdzić zawiecho "bo coś mi stuka" o luzach na tyle nie ma mowy, koło jak było tak jest a "stuka mi w głowie" tak powiedzieli. Chyba mają troche racji - jestem przewrażliwiony, bo w moim CCCO ma wszystko grać. Pochodzenie swojego autka znam b.dobrze i dzwona nie miało na bank poza tym miała robiony pomiar podwozia. Niecentralne koło widziałem w wielu innych 80 -tkach więc chyba jest ok. <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 sty 2008, 13:59

Potwierdzam w avacnie tylna oś wyglada jak by była cofnieta. A zwłasza rzuc sie to w oczy jak zglebi sie auto, ale widze Ty masz serie. Jak prosto jeździ nie robi czterech śladów i nie drze opon to powinieneś już dawno o tym zapomniec i niczym sie nie przejmowac. <ok>

Awatar użytkownika
fotozen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: fotozen » 06 sty 2008, 15:36

Ślicznie dziękować za "uspokajające" odpowiedzi bom trochę się zmartwił.

Konkretnego dzwona nie było. Żadne elementy nośne, ani podłużnice ani fartuchy nie były robione (było jedynie lewy błotnik i prawe tylne drzwi i błotnik przerysowane).
W zawieszeniu nic nie stuka. Wymaga jednak zbieżności bo jakieś gargamele regulowały tylko jedną stroną - stąd nierówna ilość obrotów kołem :-)

Jutro pomierzę.
Solskier pisze:Jak prosto jeździ nie robi czterech śladów i nie drze opon to powinieneś już dawno o tym zapomniec i niczym sie nie przejmowac.
Więc póki co zapominam i się nie przejmuję :-D

<piwo>

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 06 sty 2008, 22:55

rzeczywiście jak by trochę cofnięte za mocno ale zwróć uwagę na to że jak tył obciążysz to koła się wyśrodkują

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 sty 2008, 11:24

Ja mam podobnie a auto napewno nie było bite moze tak jest

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 07 sty 2008, 14:48

Wg mnie róznica bierze sie ze wzgledu na wyprofilowanie nadkola z tyłu jest nieco inne jak z przodu i z tąd takie "złudzienie".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga