Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Trzęsie budą, lata kierownica

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

[80 B3] Trzęsie budą, lata kierownica

Post autor: Marcin_89 » 20 lip 2010, 07:32

Witam, ostatnio praktycznie nie mam czasu, ale chcę przywrócić auto do dobrego stanu.
Chodzi o coś z zawieszeniem. Problem wygląda tak:

Jadę i od około 80-90 km/h zaczyna latać trochę kierownica (nie są to jakieś wielkie odchyły, ale widać, że się trzęsie na boki) oraz trzęsie całym autem, jakby, ja wiem, cały czas podskakiwało na czymś. Chyba nie muszę mówić, że jedzie się wtedy bardzo nieprzyjemnie.
Sworzeń wahacza oraz osłonę przegubu z lewej strony są wymienione.
Wiem, że mam wywaloną tuleję tylnej belki z prawej strony i chyba jakąś tuleję na amortyzatorze również prawy tył. Wczoraj jak jechałem, to jak siedziałem z tyłu, to też było jakby czuć/słychać, jakby taki ciągły stukot właśnie z okolic prawego tylnego koła, nie wiem czy to ma związek z trzęsącą się budą.
Może koła są nie wyważone, ale zamieniałem przód tył i jest to samo.

Dodam jeszcze tylko, że czasem tego nie ma, jedzie się normalnie, ale rzadko się to zdarza.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 lip 2010, 08:25

Myślę że pierwszym krokiem jest wyważenie kół. Potem warto sprawdzić przeguby wewnętrzne (czy telepie nim tylko przy przyśpieszaniu czy jak odpuścisz gaz tez?), mogą to też być łożyska piast.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 20 lip 2010, 14:34

dokładnie, Kolega Bloku słusznie stwierdził co może powodować takie objawy, z własnego doświadczenia dodam, że dość niedawno u mego brata występowały podobne objawy w jego b3 tylko, że gdy jechał pow. 100km/h kierownica mu drgała i słychać było dziwny szum dochodzący z przody auta, winowajcą okazały się opony, po zmianie opon i wyważeniu wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 21 lip 2010, 21:21

A więc dałem bratu auto, pojechał na wyważenie kół i jest ok, jeszcze czasami trochę czuć lekkie bicie, ale już jedzie się normalnie.

Potem podjechał na stację diagnostyczną i do wymiany w zawieszeniu:
1) tuleje wahacza prawego i lewego oś przednia
2) końcówka drążka kierowniczego lewa strona
3) tuleje stabilizatora oś przednia
4) łożysko mcphersona koło lewe przednie.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 22 lip 2010, 09:49

Marcin_89 pisze:Potem podjechał na stację diagnostyczną i do wymiany w zawieszeniu:
1) tuleje wahacza prawego i lewego oś przednia
2) końcówka drążka kierowniczego lewa strona
3) tuleje stabilizatora oś przednia
4) łożysko mcphersona koło lewe przednie.
Heh, po tym co napisałeś dziwisz sie jeszcze że trzęsie budą?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 lip 2010, 14:44

i wszystko jasne od razu trzeba było jechać na stację ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl