Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B4 2.0 115 KM 92r]-Trzesienie kierownicy?

ciacho82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 11 sie 2007, 00:10
Lokalizacja: Żagań

Post autor: ciacho82 » 12 sie 2007, 21:48

Zacznij od sprawdzenia końcówek drążków kierowniczych, tulej gumowo-metalowych na wahaczach czy nie ma luzów.Oczywiście masz ALU? Jeśli tak to sprawdź pierścienie centrujące na nich, ich stan, stan piast, czy równo nachodzą na piastę. Oczywiście wyważenie kół to podstawa.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 23 sie 2007, 18:26

Załóż jakieś inne opony tylko NIE pirelli !!!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 sie 2007, 16:23

kamilB4 pisze:Załóż jakieś inne opony tylko NIE pirelli !!!
Ja mam opony tej marki i nie narzekam.

Seba80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 sie 2007, 17:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Seba80 » 06 wrz 2007, 00:02

wywaz kola. jesli bedzie z nimi ok, to moga byc zwichrowane tarcze, koncowka drazka kierowniczego moze byc kaput :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 wrz 2007, 09:24

A ja na początek proponuję sprawdzić ciśnienie w oponkach :-) . Wbrew pozorom za duże ciśnienie (np. o 0,5 bara), albo tym bardziej nierówne na prawym i lewym może powodować właśnie takie kwiatki. Przekonałem się o tym na własnej skórze (czyt. autku), a też szukałem "dziury w całym".

PIOTR_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2007, 15:08
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: PIOTR_S » 06 wrz 2007, 12:33

Ja mam podobny problem z tym że czuję delikatne ruchy kierownicą nawet przy niewielkiej prędkości tak 30-40 a przy szybszej jeździe ustępuja. Nie mam pojęcia czy to koła czy to tarcze...

kesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:20

Post autor: kesti » 14 cze 2008, 23:34

Mam ten sam problem przy prędkościach między 100-110 km/h występują drgania kierownicy. Z racji tego iż niedawno robiłem całe przednie zawieszenie wykluczam niezgodności wynikłe z tym tematem. Zostaje tylko sprawdzić czy dobrze zostały wyważone koła. (lub czy opony nie spełniają norm )

AUDI B4 2.0 66kw ABT <pijak>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 15 cze 2008, 20:16

miałem podobny problem też z drganiem kierownicy i wyważałem koła z dwa razy i nic dopiero jak założyłem nowe opony problem zniknął a stare jeszcze miały ładny stan bieżnika po prostu jakaś wada opony :-D

kesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:20

Post autor: kesti » 16 cze 2008, 20:32

No i wszystko jasne mam jedna złą opnę która bije i z tąd te drgania kierownicy. Zaznaczam że opony są nówki sztuki. jak pierwszy raz zakładałem to niemogłem tego stwierdzić bo miałem przednie zawieszenie w bardzo złym stanie. Najgorsze to że w pierwszym warsztacie
w którym zakładałem opony nic mi nie powiedzieli że jest coś nie tak z tą jedna oponą. Teraz dopiero jak pojechałem do takiego porządnego warsztatu to od razu mi powiedzieli że jedna opona mi bije. Więc nauczka jest taka że lepiej dąć parę zł więcej i pojechać do ludzi którzy mają dobry sprzęt sie znają na robocie. (1 razem to nawet koła były nierówno po napompowywane).

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 16 cze 2008, 22:29

masz źle załozoną tarcze hamulcową przy składaniu zacisku na jażmo tarcza sie gdzieś źle ułozyła zdejmij zacisk przykreć śruby do tarczy zeby przycisnąć ją do piasty zeby była równo potem załuż zacisk jak będzie wszytko złozone jeśli to przód wcisnij hamulec i niech ktoś go trzyma jeźli to tył zaciągnij ręczny odkręć śruby załóż koło i skręć wszytko miałem dokładnie taki sam przypadek gdy tarcza jest minimalne źle ułożona tak się właśnie dzieje

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 16 cze 2008, 22:44

Audi 80 b4, tylko czy w tym przypadku objawy benda i przy hamowaniu i bez niego, tylko przy pewnej predkosci ?

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 17 cze 2008, 11:11

dokłądnie tak czy hamowałem czy nie przy mniejszych prędkościach do 80 czy 90 trzęsło kierownicą

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 25 sie 2008, 18:38

mam pytanko do znawców mam luz na osi konkretnie chodzi mi że jest luz mechanik stwierdzil że bym kupił śrube flanszy i podkładki regulacyjne różnej grubosci sam patrząc to samo stwierdziłem i mam pytanie czy to może być objawem machania kierownicy lewo prawo przy predkości 100-110km/h na innych prędkościach nie trzęsie mi kierownicy ale cos w napedzie delikatnie drzy czuje to delikatnie na kierownicy prosze o wypowiedzi na ten temat przypomne ze koła zostały wyważone zawieszenie robione i zbieżność ustawiania w pewnym nie jakimś tandetnym warsztacie

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 sie 2008, 19:36

tomek1982, objaw masz taki sam jak ja u mnie są do wymiany przeguby wewnętrzne.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 sie 2008, 19:24

przeguby raczej tak ale luz mam na skrzyni oś poprzecznie ma luz muszę użyć podkłądek regulacyjnych atak tak to się podobno zwie i teraz kłopot u szewczyka w Audi może bedą mieli za 2 tyg ale nie obiecują chciał bym to kupić kosztuje grosze a wiele pomoże nie chce doprowadzićdo rozwalenia skrzyni nie ma cie może sklepu w którym by to było czekam na odpowiedzi z góry dziękuje i pozdrawiam

[ Dodano: 2008-08-31, 21:03 ]
czy otrzymam jakieś wskazówki co może być przyczyną trzęsienia kierownicy oponę zmienione zawieszene zrobione kołą wyważone zbieżność ustawiona na bank dobrze a kierownicą dalej macha przy 100-110km/h przy mniejszych prędkościach nie drga kierownica ale czuje pod stopami jak by nie równą pracę pół ośi co ot może być????

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl