Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 AAZ] Wibracje podczas jazdy

ODPOWIEDZ
scyzor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2008, 18:47
Lokalizacja: Milejów k/Lublina

[80 B4 AAZ] Wibracje podczas jazdy

Post autor: scyzor77 » 02 lip 2010, 18:42

Witam

Od pewnego czasu podczas jazdy zaczyna mi się trząść cała karoseria (jak by się miała zaraz rozpaść). Dzieje się to zazwyczaj po przejechaniu kilkunastu km i powyżej 80 km/h.
Drganiom tym toważyszy bicie pedału hamulca. Kierownica nie drży. Dzieje się tak aż do momenu zupełnego zatrzymania auta. Jeżeli podczas tych wibracji nie zatrzymam się to mimo nie zmieniania prędkości wibracje nasilają się i do tego coś jeszcze zaczyna piszczeć.

Po wizycie na stacji diagnostycznej mechanik stwierdził że do wymiany mam poduszki w belce przedniej oraz tuleje wachaczy.

Wszystko zostało wymienione, a na następny dzień podczas jazdy okazało się że dalej mam wibracje. Autem przejechało się dwóch mechaników i jeden stwierdził że to wina łożyska w przednim kole (nie słychać żeby huczało), a drugi że wina skrzyni biegów.

Czy ktoś z kolegów miał może podobne objawy i może pomóc w ewentualnym zdiagnozowaniu przyczyny.

noorbi

Post autor: noorbi » 02 lip 2010, 18:52

Drganiom tym toważyszy bicie pedału hamulca.
czyli proponuję zacząć diagnostykę od sprawdzenia tarcz, czy są proste, czy zaciski się nie zapiekły.
scyzor77 pisze:że to wina łożyska w przednim kole
raczej nie, miałbyś odczuwalny luz na kole.

Pozdejmuj koła, tarcze i zobacz jak wyglądają, przesmaruj prowadnice.
Daj znać co zdziałałeś.

scyzor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2008, 18:47
Lokalizacja: Milejów k/Lublina

Post autor: scyzor77 » 02 lip 2010, 18:58

Prowadnice były czyszczone i przesmarowane, co do tarcz to o ile się nie mylę to jakby były krzywe to pedał hamulca bił by za każdym razem podczas hamowania

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 02 lip 2010, 19:01

nie koniecznie musi bić podczas hamowania, tak było u mnie.
podnieś auto na lewarku i zakręć kołem i będziesz wiedzieć czy są krzywe

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: damian19902612 » 03 lip 2010, 23:09

i jak tam kolego poradziłes sobie z tym mam ten sam problem, tarcze ,klocki nowe a dalej wystepuja te wibracje.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 lip 2010, 11:40

Zobacz czy koło zębate wału nie chodzi na boki. To piszczenie mi się nie podoba. Piszczy jak luźny pasek klinowy?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lip 2010, 12:46

pojeździsz jeszcze do kilku to każą ci zmieniać silnik :evil:

scyzor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2008, 18:47
Lokalizacja: Milejów k/Lublina

Post autor: scyzor77 » 04 lip 2010, 14:40

Tarcze sprawdzone i są proste.

Co do koła zębatego na wale to naszczęście jest ok (domyślam się co by się stało jak by zerwało klina na wale), a piszczenie fakt że można porównać do luźnego paska z tym że rytm tego popiskiwania jest zależny od prędkości obrotowej kół (czym wolniej jadę tym wolniej popiskuje).

Dodam jeszcze że próbowałem podczas wibracji wyłączyć silnik, zrzucić na luz, wciskać sprzęgło, ale to nie przynosiło rezultatu.
gibaj pisze:pojeździsz jeszcze do kilku to każą ci zmieniać silnik :evil:
i dlatego rzuciełem temat na forum żeby tego unknąć.

A i jeszcze jedna ciekawostka dzieje się to zazwyczaj na idelanie równej drodze (no prawie idealnej bo takich w Polsce nie ma)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 04 lip 2010, 19:41

Posprawdzaj przeguby wewnetrzne. pozdro

scyzor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2008, 18:47
Lokalizacja: Milejów k/Lublina

Post autor: scyzor77 » 06 lip 2010, 18:45

myster pisze:Posprawdzaj przeguby wewnetrzne. pozdro
Czy mógłby kolega lub ktoś z forumowiczów powiedzieć czy jest jakiś powiedzmy że skóteczny sposób na sprawdzenie przegóbów wewnętrznych bez ich wyciągania.

Na dzień dzisiejszy już mi ręce opadają od tych wibracji (dzisiaj wyjątkowo zaczęły się kilka kilometrów później) :-( , a nie uśmiecha mi się wymieniać wszystkiego po koleji (łożyska, przeguby wewnętrzne i ewentualnie na koniec sprzęgło i skrzynia) bo to będzie kwota rzędu 2 tyś PLN.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 06 lip 2010, 19:37

scyzor77 pisze:Czy mógłby kolega lub ktoś z forumowiczów powiedzieć czy jest jakiś powiedzmy że skóteczny sposób na sprawdzenie przegóbów wewnętrznych bez ich wyciągania.
Objaw przegubów wewnętrznych to drgania pod obciążeniem, a więc podczas przyśpieszania i ich brak podczas jazdy na luzie.

noorbi

Post autor: noorbi » 06 lip 2010, 20:26

scyzor77 pisze:Czy mógłby kolega lub ktoś z forumowiczów powiedzieć czy jest jakiś powiedzmy że skóteczny sposób na sprawdzenie przegóbów wewnętrznych bez ich wyciągania.


Podłożyć klina pod tylne koła, zaciągnąć ręczny. Badane kolo podnosimy na lewarku ( solidnym ) do góry. Odpalamy silnik, koła proste. Wrzucamy jedynkę, dodać lekko gazu i lewą nogą nacisnąć hamulec. Jeśli pojawią się stuki - wywalony przegub wewnętrzny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl