Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B2]Wymiana łożyska..

ODPOWIEDZ
skm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:54

[80 B2]Wymiana łożyska..

Post autor: skm » 29 sie 2008, 15:32

Witam.
Poleci mi kto, jak wymieć łożysko w przednim kole?
Zdjęcie tego lozyska:
Obrazek


Pamiętaj o prawidłowym nazywaniu tematów.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2008, 18:20 przez skm, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 29 sie 2008, 17:20

Wymieniałem w zeszłym miesiącu w moim 90 NG Quattro.Mam o tyle łatwiej że pracuje w serwisie jednej z francuskich marek.Wyciągasz kolumne,wyprasowujesz łożysko wrzucasz nowe i wsio.Przy okazji wymieniłem końcówki kierownicze i zrobiłem zbierzność.Jak kupujesz łożyska to firm: SKF albo RUWILLE <ok>

skm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:54

Post autor: skm » 29 sie 2008, 18:07

Czyli pod naciskiem to łożysko wyjdzie (próbowałm je wybić młotkiem przez kołek drewniany, ale coś nie zchodziło..).
W jakiej cenie takie łożysko można kupić?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 29 sie 2008, 18:17

Ja również pracuje w warsztacie i czasem jak nie chce mi sie wypraswowywac to wybijam stare łozysko wielim młotem na kowadle przez jakas tulejke... wiec mozna a jak by nie bylo nowe i tak muisz wprasowac wiec bez prasy sie nie obejdzie i samo wybijanie na nie wiele sie zdaje <ok>

radii821
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 17 sie 2008, 19:59
Lokalizacja: pomorze

Post autor: radii821 » 29 sie 2008, 18:59

kolego wez jaka tulejkę i bij młotem 5 kg na bank wyjdzie albo podjedz do jakiegoś warsztatu to ci wybija i obrazu na prasie wcisną za dobrego browara i klopot z glowy nowe zobacz czy masz zabezpiecznia wyciągnięte

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 29 sie 2008, 20:20

najsensowniejsze rozwiązanie to wyciągnąć zwrotnicę na wierzch i zawieźć do wyprasowania i wprasowania nowego łożyska, nie zapłacisz dużo, nie zmordujesz się i nie zniszczysz nowego łożyska.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 31 sie 2008, 10:09

No to metody już znasz :mrgreen: Za łożyska Ruville dałem 64zł x2.Powodzenia w pracach przy niuni <ok>

skm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:54

Post autor: skm » 31 sie 2008, 13:37

Dzięki, jutro coś pokombinuje z prasą, :-) Są jeszcze jakieś zabezpieczenia których nie widać na zdjęciach?

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 31 sie 2008, 21:30

Łożysko zabezpieczone jest pierścieniem segera.. wyskrob porządnie rdzę, bo czasem go nie widać..

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 01 wrz 2008, 09:20

Zrób dokładnie tak {co do grama) ,jak napisał Darecki 3037 .Zbyt duże ryzyko i szkoda nerwów.Jedno niedokładne pi....cie ciężkim młotkiem a możesz skrzywić a nawet utrącić kawał drogiej (w sklepie~1000-tysiąc zł.) zwrotnicy.
Na szrocie raczej dobrej nie kupisz,albo będzie zbakierowana,albo będzie miała jajowaty otwór w który wchodzi sworzeń przegubu i za nic nie ściśniesz śrubą.
Wiem że klata idzie do przodu jak się coś zrobi samemu do końca,jednak w tym przypadku nie warto.
U mnie w b3 nie ma żadnych pierścieni zabezpieczających.
Od strony przegubu zwrotnica ma mniejszy otwór niż zewnętrzna średnica łożyska i choćby użyć nie wiem jakiej siły to łożysko głębiej nie wejdzie.
Od strony piasty też nie trzeba,bo dowalasz śrubą do przegubu siłą 200 Nm i wszystko stanowi całość jak po spawaniu.
Możliwe że w innych rocznikach jest inaczej,tego nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl