[b3 1,8S NE] za duże oponki chyba
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
[b3 1,8S NE] za duże oponki chyba
Witam , mam taki problem, już chwile tak jedze , ale teraz dopiero pisze. Mam zalozone kolo '15 oponki 195/65 i mi obcierają jakskrecam w lewo , bo jak w prawo to nie, a pozatym jak z tyłu siądzie nawet 2 osoby to zderzak ociera o oponki, czemu tak jest, dziwne, teżtak macie?? I chcialem zapytać jeszcze, coś mi strzela w przodzie.Jakauto stoi na prostym i odpale i chce wycofać do tyłu i maksymalnie krece kierownice w prawo to coś strzeli strasznie głośno, niewiem czy to spręzyna czy co, wydaje mi sie ze cos sie napreża a potem odstrzeliwywuje, pomóżcie...
Re: [b3 1,8S NE] za duże oponki chyba
Kolego masz za duży profil opony i dlatego obciera. A strzela Ci przegub prawdopodobnie zewnętrzny prawy lub lewy. Jest to oznaka "kończenia sie" przegubu, lepiej wymień (1, nie trzeba parami) bo jak kiedyś mocniej ruszysz to moze Ci strzelić i zonk 8-)davidpolska pisze:Witam , mam taki problem, już chwile tak jedze , ale teraz dopiero pisze. Mam zalozone kolo '15 oponki 195/65 i mi obcierają jakskrecam w lewo , bo jak w prawo to nie, a pozatym jak z tyłu siądzie nawet 2 osoby to zderzak ociera o oponki, czemu tak jest, dziwne, teżtak macie?? I chcialem zapytać jeszcze, coś mi strzela w przodzie.Jakauto stoi na prostym i odpale i chce wycofać do tyłu i maksymalnie krece kierownice w prawo to coś strzeli strasznie głośno, niewiem czy to spręzyna czy co, wydaje mi sie ze cos sie napreża a potem odstrzeliwywuje, pomóżcie...
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Profil masz zbyt duży jak do b3, zmień na odpowiedni. Z wyliczeń wychodzi że jeśli chcesz zachować alu 15 to profil powinien być 55, co zmniejszy średnicę koła o 40 mm i powinno przestać ocierać.
Pojedynczy strzał to nie przegub, przeguby pykają. Ja obstawiałbym górne mocowanie amortyzatora.
Dzieje się tak na równym podłożu czy np. po zjeżdżaniu z krawężnika ??
Pojedynczy strzał to nie przegub, przeguby pykają. Ja obstawiałbym górne mocowanie amortyzatora.
Dzieje się tak na równym podłożu czy np. po zjeżdżaniu z krawężnika ??
Jasne że ze duży profil tych opon. Największy profil jaki możesz wsadzić w szerokości 195 15' to np 195/60r15, (chociaż według kalkulatora prawidłowy zamiennik z oryginału w B3 to 195/55r15, ale ten rozmiar jest jakoś dziwnie drogi),przy 195/60r15 przód nie będzie Ci na 100% ocierał a tył z kompletem pasażerów...cóż zależy jakie drogi, jeżdżę na takim właśnie rozmiarze (195/60r15) i raz mi się zdarzyła ocierka z tyłu z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem i trzema rowerami na haku więc nie ma tragedii.
ja mam zamontowane 15,' 205-60 i tez przycierało zrobiłem zawieche i jest lepiej ale przy okazji wydało sie ze tylnie błotniki były bite i zostały ciut za nisko wspawane stad ocieranie na zakretach przy szybszej jezdzie .po dokładnym obakaniu wewnetrznej czesci błotników stwierdzam ze czasami moze pomóc dokleopanie wewnetrznej zakładki przy nadkolu dokładnie widac które punkty obcieraja bo sa wyslizgane.chociaz nie powiem ze balony troche mam ciut za wielkie ale i tak bede robił nadkola wiec majster wspawa mi szezej reperaturki i bedzie po kłopocie ,zobaczymy jak bedzie wizualnie....