Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1,8S NE] za duże oponki chyba

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[b3 1,8S NE] za duże oponki chyba

Post autor: davidpolska » 12 wrz 2008, 21:55

Witam , mam taki problem, już chwile tak jedze , ale teraz dopiero pisze. Mam zalozone kolo '15 oponki 195/65 i mi obcierają jakskrecam w lewo , bo jak w prawo to nie, a pozatym jak z tyłu siądzie nawet 2 osoby to zderzak ociera o oponki, czemu tak jest, dziwne, teżtak macie?? I chcialem zapytać jeszcze, coś mi strzela w przodzie.Jakauto stoi na prostym i odpale i chce wycofać do tyłu i maksymalnie krece kierownice w prawo to coś strzeli strasznie głośno, niewiem czy to spręzyna czy co, wydaje mi sie ze cos sie napreża a potem odstrzeliwywuje, pomóżcie...

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 12 wrz 2008, 22:16

Nie wiem jakie masz ET i szerokość ale 195/65 to moim zdaniem balon jest. Sam niedawno kupiłem 15stki na to opony 195/50 i jeździ się super , nic nie obciera chodź jechał już komplet pasażerów. Jedyny minus jest taki że powstał model Audi 80 Allroad :lol: ale to do wiosny i gleba będzie.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Re: [b3 1,8S NE] za duże oponki chyba

Post autor: dexx » 12 wrz 2008, 22:56

davidpolska pisze:Witam , mam taki problem, już chwile tak jedze , ale teraz dopiero pisze. Mam zalozone kolo '15 oponki 195/65 i mi obcierają jakskrecam w lewo , bo jak w prawo to nie, a pozatym jak z tyłu siądzie nawet 2 osoby to zderzak ociera o oponki, czemu tak jest, dziwne, teżtak macie?? I chcialem zapytać jeszcze, coś mi strzela w przodzie.Jakauto stoi na prostym i odpale i chce wycofać do tyłu i maksymalnie krece kierownice w prawo to coś strzeli strasznie głośno, niewiem czy to spręzyna czy co, wydaje mi sie ze cos sie napreża a potem odstrzeliwywuje, pomóżcie...
Kolego masz za duży profil opony i dlatego obciera. A strzela Ci przegub prawdopodobnie zewnętrzny prawy lub lewy. Jest to oznaka "kończenia sie" przegubu, lepiej wymień (1, nie trzeba parami) bo jak kiedyś mocniej ruszysz to moze Ci strzelić i zonk 8-)

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 wrz 2008, 00:50

to przegub nie jest na 100%, bo jak by był przzegub to by terkotało tak, a tu jest taki metaliczny dzwięk i 100 głośniejszy jak przegub,,

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 13 wrz 2008, 07:51

za duży profil... ciekawe, fabrycznie przychodzą 195/65/15. Masz już skończone sprężyny dlatego obciera, a z przodu zapewne rozleciane łożysko mcphersona.

Awatar użytkownika
Grzes47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 11 sie 2007, 19:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Grzes47 » 13 wrz 2008, 08:21

Darecki3037, kolega ma b3 a nie b4 i w b3 fabryczny rozmiar opon to 175/70/15 a nie 195/65/15-to jest fabryczny rozmiar b4 stąd te kłopoty..tak więc wyrzucaj te balony :lol:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 wrz 2008, 09:48

Fabrycznie w b3 stalowe były 14-tki 175/70R14 nie 15-tki,15-tki z fabryki to tylko na alu i niski profil.195/50R15 bez problemu(mam 90 quattro 2.3),205/50R15 też, 205/55R15 obciera.Miałem zime 195/60R15 też na winklu podrafiła się odezwać.

noorbi

Post autor: noorbi » 13 wrz 2008, 11:24

Profil masz zbyt duży jak do b3, zmień na odpowiedni. Z wyliczeń wychodzi że jeśli chcesz zachować alu 15 to profil powinien być 55, co zmniejszy średnicę koła o 40 mm i powinno przestać ocierać.
Pojedynczy strzał to nie przegub, przeguby pykają. Ja obstawiałbym górne mocowanie amortyzatora.
Dzieje się tak na równym podłożu czy np. po zjeżdżaniu z krawężnika ??

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 13 wrz 2008, 13:49

Jasne że ze duży profil tych opon. Największy profil jaki możesz wsadzić w szerokości 195 15' to np 195/60r15, (chociaż według kalkulatora prawidłowy zamiennik z oryginału w B3 to 195/55r15, ale ten rozmiar jest jakoś dziwnie drogi),przy 195/60r15 przód nie będzie Ci na 100% ocierał a tył z kompletem pasażerów...cóż zależy jakie drogi, jeżdżę na takim właśnie rozmiarze (195/60r15) i raz mi się zdarzyła ocierka z tyłu z kompletem pasażerów, pełnym bagażnikiem i trzema rowerami na haku więc nie ma tragedii.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 wrz 2008, 21:57

Kolego , zapomnij o 195 i załóż 185/65 i będzie po problemie . Po prostu opona obciera sie o nadkole ( błotnik ) miałem to samo przy wiekszym obciążeniu i oponach 195/60 ( nowe amory i sprężyny ) . Niestety ale 195 jest za szerokie i nie mieści sie w tylnym nadkolu przy dobiciu .

Ivo

Post autor: Ivo » 18 wrz 2008, 16:37

jak ci obciera to wina opon, kiedys mialem cale koła z B4 w swoim byłym B3 i tez obcieralo a z zawiasem bylo wszystko git.

Awatar użytkownika
pabloBoss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 lip 2011, 17:23
Lokalizacja: Nowe Miasteczko

Post autor: pabloBoss » 15 lip 2011, 23:49

ja mam 16' do tego opona 195/50 i nie ma najmniejszego problemu (bez jakichkolwiek przeróbek)

kolczu

Post autor: kolczu » 16 lip 2011, 11:09

To ze ci cos srzela przy skreconych kolach to jak kolega wyzej napislamocowanie amoryzatora na poduszce albo drazek stabilizaora. Co do opon to za duzy profil ja na poczaku w b3 mialem 205/55/16 to tarlo niemilosniernie. pozniej jezdzilem na 205/45/16 i bylo ok

noorbi

Post autor: noorbi » 15 sie 2011, 08:24

Pany jaki wykop :shock:

piotrpiter

Post autor: piotrpiter » 16 sie 2011, 18:56

ja mam zamontowane 15,' 205-60 i tez przycierało zrobiłem zawieche i jest lepiej ale przy okazji wydało sie ze tylnie błotniki były bite i zostały ciut za nisko wspawane stad ocieranie na zakretach przy szybszej jezdzie .po dokładnym obakaniu wewnetrznej czesci błotników stwierdzam ze czasami moze pomóc dokleopanie wewnetrznej zakładki przy nadkolu dokładnie widac które punkty obcieraja bo sa wyslizgane.chociaz nie powiem ze balony troche mam ciut za wielkie ale i tak bede robił nadkola wiec majster wspawa mi szezej reperaturki i bedzie po kłopocie ,zobaczymy jak bedzie wizualnie....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl