Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Zapieczone śruby

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

[All] Zapieczone śruby

Post autor: guzio » 11 paź 2011, 12:37

Problem mój pojawia się już 3-4 raz, zawsze po lecie gdy chcę zmieniać koła z letnich (alufelgi) na zimowe (stalowe). Nie mogę odkręcić 2-3 śrub na przednich kołach alufelg.Dodam że na wiosnę sam zmieniam i dokręcam ręcznie. Na stalówkach jest bez problemu.
Tylne alu bez problemu odkręcam. Kombinowałem już nawet z pół metrową przedłużką na klucz,ale go złamałem- także na jesień jeżdżę do zakładu aby poluzowali pneumatycznie śruby.
Jest jakiś patent na to ?
Ostatnio zmieniony 13 paź 2011, 11:14 przez guzio, łącznie zmieniany 1 raz.

deejay.ftb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 mar 2007, 13:58
Imię: Zbyszek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: WWL

Post autor: deejay.ftb » 11 paź 2011, 12:59

chyba tylko lopatologia - zaatakowalbym jakas chemia gniazda srub w piascie bo moze byc ze nazbieralo sie tam jakiegos drobnego swinstwa ktore utrudnia wykrecanie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 paź 2011, 13:02

Ja posmarowałem gwint smarem miedzianym, mam jednak mocny klucz i metrową rurkę wytrzymał.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 paź 2011, 14:57

_uwaga

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 11 paź 2011, 16:54

PieterB pisze:Ja posmarowałem gwint smarem miedzianym
Ja przy śrubach do alu smaruję smarem kołnierze śrub... bo to na nich zapieka, a nie na gwincie.
Następna sprawa jest taka, aby zbyt mocno nie dokręcać śrub.
guzio, Mam nadzieję, że do stalowych masz drugi komplet śrub?
Do alu kołnierz jest w kształcie stożka... do stalowych jest zaokrąglony.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 13 paź 2011, 11:12

Dotychczas smarowałem gwint zwykłym smarem, także dzięki za podpowiedz-no i posmaruje kołnierze. Posiadam tylko jeden kpl. śrub taki ze stożkiem.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 paź 2011, 17:01

guzio, Widzę, że jesteś z Chełma.
Proponuję podjechać na ten szrot za szpitalem w celu zakupu kompletu śrub do felg stalowych.
Kiedyś za komplet (16szt.) płaciłem tam 30zł.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 13 paź 2011, 20:51

andi77 dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 13 paź 2011, 21:36

guzio pisze:Dodam że na wiosnę sam zmieniam i dokręcam ręcznie
Za mocno dokręcasz.Stożek w alu trzyma bardzo mocno.
Ja dokręcam na raz do pierwszego zgrzytu a i tak czasem ciężko odkręcić.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 paź 2011, 21:44

smar miedziowy.nigdy nie mialem problemu z odkrecaniem.

Awatar użytkownika
siejek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 558
Rejestracja: 09 maja 2010, 10:58
Lokalizacja: Drażniew-Siedlce

Post autor: siejek » 13 paź 2011, 21:54

ja nigdy niczym nie smaruje i nie miałem jeszcze problemu z odkręceniem

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 paź 2011, 22:23

Polecam smar grafitowy, jest hydrofobowy.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 14 paź 2011, 11:17

http://srubydofelg.pl/modele-samochodow ... at_39.html

Popatrzcie na to, wg tego sklepu oryginalna felga ma śruby kule, a nie stożki ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 paź 2011, 12:54

andi77 pisze:Mam nadzieję, że do stalowych masz drugi komplet śrub?
Do alu kołnierz jest w kształcie stożka... do stalowych jest zaokrąglony.
Nie do końca. Zależy jakie alu. Ori Audi w większości miały chyba te same śruby do stalówek jak i do alusów. Bynajmniej tak miałem w A4 z dwoma kompletami ori alusów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl