[80 B4 1,9TDI] Akumulator
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
koledzy pamiętajcie jeszcze o jednym ważnym parametrze... wysokość akumulatora!!! nie jest to bez znaczenia, no chyba że zwarcie zamkniętą maską Was nie straszy i pożar przy tym, no i oczywiście jeszcze czy plus jest po prawej czy lewej!!! takie 2 błahe niby rzeczy ale........ do diesla 65-72Ah prąd rozruchu najlepiej blisko 600A.
szantis pisze:Na karteczce z kodami w wnęce "zapasu" odczytać rodzaj montowanego fabrycznie. Można dać o 1 rząd większy w typoszeregu od odczytanego( profilaktycznie dla naszego klimatu).
Ja wg kodów wyposażenia miałem fabrycznie 40Ah. Autko zakupiłem niedawno i sprawdziłem ze ma wsadzony 42Ah. Czyli generalnie wszystko ok :?: Bo trochę sie martwiłem że jest za mało.
[ Dodano: 2008-03-19, 18:13 ]
kurcze ja już sam nie wiem. wg strony boscha powinno być 70Ah. jak to w końcu powinno być??? a może ktoś wyjaśni jaka jest praktyczna różnica między 45Ah a 70Ah?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Starszemu nowy akumulator wytrzymał lediwe 2 lata :-x
Po wymianie na nowy aku auto odrazu zaczęło inaczej palić. Teraz ma takiego kopa że pali na dotyk. Stary siarczył mi już nieźle i przez to spadłą mu gęstość elektrolitu praktycznie do zera i już mi nie trzymał Ale przez rok jak mam juz auto nie zawiódł mnie ani razu.
Po wymianie na nowy aku auto odrazu zaczęło inaczej palić. Teraz ma takiego kopa że pali na dotyk. Stary siarczył mi już nieźle i przez to spadłą mu gęstość elektrolitu praktycznie do zera i już mi nie trzymał Ale przez rok jak mam juz auto nie zawiódł mnie ani razu.
- leszek_gdansk
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
- Lokalizacja: Gdańsk
odświeżam żeby nowego tematu nie zakładać. Co o tym sądzicie? Bo chyba czas na zmianę aku. Przy mrozie ciężko odpala a jak jest podpięty pod kable to pali bez problemu. Wracając proszę o opinię lub porady : http://ogloszenia.trojmiasto.pl/motoryz ... 08446.html
- leszek_gdansk
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
- Lokalizacja: Gdańsk
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
to masz prawidlowa pojemnosc zalecana przez producenta dla silnika 1Z, a to ze sie jego czas juz konczy to inna sprawaleszek_gdansk pisze:64ah
zwiekszenie pojemnosci wiaze sie z krotsza zywotnoscia alternatora, i wiekszym zuzyciem paliwa, gdyz alternator bedzie pracowal non stop na pelnej mocy, bedzie caly czas sie "staral" go do pelna naladowac
to tak dla tych co twierdza ze mozna wieksze pojemnosci wrzucac
- leszek_gdansk
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
- Lokalizacja: Gdańsk
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
na jakiej podstawie?tomek87g pisze:powiedzmy do 6Ah wieksze aku jeszcze ujdzie
niektorzy zmieniaja opony tylko o 1cm w wysokosci bierznika, i jechalem takim samochodem przed i po zmianie, wtedy np bardziej czuc nierownosc drogi
kazda zmiana czegokolwiek w samochodzie poza wartosci producenta ma wplyw na dalsze zalezne od tego czesci
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu