Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 NE] Brak iskry POMOCY

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

[b3 1.8 NE] Brak iskry POMOCY

Post autor: kali-2 » 17 lis 2013, 22:03

Witajcie poiadam 80 b3 ben-gaz na gażniku.Mianowicie jakieś 2 tygodnie temu przyjechałem do domu zgasiłem normalnie było oki.Na drugi dzień totalny kataklizm niechce odpalić,brak iskry.Wymieniłem już wszystko z układu zapłonowego czyli aparat,kopułka,palec,świece,przewody wysokiego napięcia,moduł i cewka.Nadal brak iskry.jestem załamany niewiem co już robić.POMUŻCIE!!!!!!!!!!Będę dozgonnie wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 17:19 przez kali-2, łącznie zmieniany 1 raz.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 17 lis 2013, 22:29

któraś z wymienionych części też się trafiła uszkodzona, zwłaszcza jak była z tzw. odzysku.
Nie wyrzucaj tylko tych wymienionych części, są dobre
U mnie w identycznej sytuacji winowajcą był moduł.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 17 lis 2013, 22:32

kolego pomuż jak sprawdzić moduł

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 lis 2013, 22:44

Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe masz po drodze...

1. Zamiast cewki podłącz żarówkę i przy kręceniu rozrusznikiem zobacz czy będzie migać.
2. Sprawdź czy na zacisku 15 cewki masz plus po włączeniu zapłonu
3. Sprawdź czy z 1 pinu modułu masz przejście na 1 pin cewki (najlepiej odłączając jedno i drugie oraz używając miernika w trybie sprawdzania oporu, powinno być przejście jak po zetknięciu końcówek miernika razem).
4. Sprawdź miernikiem czy na skrajnych pinach halla masz zasilanie (po włączeniu zapłonu kostka z halla moze być zdjęta, na module musi być podłączona).
5. Podłącz miernik pod plusa jednym końcem a drugim do środkowego pinu halla (na założonej wtyczce). Włącz zapłon i ręcznie pokręć silnikiem (pchając nie biegu albo kluczem za wał) i patrz czy napięcie zmienia się od 0V do 12V.
6. Sprawdź na wtyczce modułu zapłonowego między 4 (plus po zapłonie) a 2 (masa) masz zasilanie.
7. Sprawdź czy na pinie 7 nie masz przejścia do masy. To wyjście na obrotomierz i jak zewrze się go z masą to ginie iskra. Na próbę możesz nawet go odciąć/odłączyć.
8. Sprawdź czy z 5 pinu modułu jest przejście na 3 pin halla, z 6 pinu modułu na 2 halla i z 3 pinu modułu na 1 halla.

Jak zamiast miernika zechcesz użyć żarówki to chociaż nie podłączaj jej do czujnika hala jak puntach 4, 5.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 22:53 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 17 lis 2013, 22:52

mam odcięcie zapłonu ale ono raczej jest okej.Na zacisku 15 mam plus.Reszte jutro po pracy sprawdze i dam znać.Narazie dzieki bo pomalu nie wiedziałem co robić.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 24 lis 2013, 16:14

po podłaczeniu żarówki zamist cewki brak reakcji.Odłaczyłem obrotomierz z pinu 7 brak reakcji.zauwarzyłem wtedy ze podczas wyłaczania zapłonu wskazówka od obrotomierza lekko podskoczy,a tak jakiejkolwiek reakcji.reszte punktów sprawdze jutro bo mi mój miernik padł i musze kupic nowy.Jeszcze jutro znajde i wypne odłaczenie zapłonu może to ono wszystko jednak psuje

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lis 2013, 19:09

Ten skok wskazówki obrotomierza to raczej normalne.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 24 lis 2013, 19:15

przy odcietym przewodzie od obrotomierza.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 lis 2013, 19:39

Tym raczej też nie powinieneś się przejmować bo niema nic wspólnego ze znikającą iskrą.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 24 lis 2013, 22:20

aha to dzieki bardzo bo sam juz niewiem naprawde.

[ Dodano: 2013-11-25, 18:17 ]
koledzy orjietujecie sie moze ile bierze elektro mechanik za wymiane kabli od zaplonu

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 26 lis 2013, 20:16

kali-2 pisze:koledzy orjietujecie sie moze ile bierze elektro mechanik za wymiane kabli od zaplonu
Ja kupowałem w sklepie obok warsztatu i nic dodatkowo nie płaciłem za wymianę, a i tak bym więcej nie zapłacił bo to czynność tak prosta ,że nawet średnio rozgarnięta blondynka sobie poradzi. To zależy od mechanika ile weźmie.

Audi ma już iskrę?

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 26 lis 2013, 21:49

wlasnie nadal niemam iskry podejzewam cos z kablami od zaplonu ze mi odcial ten antykradziezowy a niewiem gdzie szukac tego nawet w samochodzie a niewiem ile mnie skasuje elektro mechanik tego sie boje bo po wymianie halla odpalil normalnie kawalek pojechalem i potem znowu kaplica nie odpalil juz wogule
juz niewiem sam co jest podejzewam te kable

[ Dodano: 2013-11-26, 21:56 ]
bo wymienilem juz wszystko halla modul cewke przewody i nic podejrzewam te zabezpieczenie antykradziezowe ze ma i odciol mi zaplon

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 26 lis 2013, 21:59

Jak nic nie robiłeś z tym anty kradzieżowym modułem to może jest OK.
Piszesz że po wymianie Halla odpalił a jak znowu padł ten czujnik?
Miałeś nowy czy używkę?

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 27 lis 2013, 05:55

Miałem nowego ze sklepu i na nim samochód po działał może z 20 min i koniec

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 27 lis 2013, 10:33

Ja bym to jeszcze raz sprawdził w pierwszej kolejności złap byle jaki aparat zapłonowy z czujnikiem i go podepnij we wtyczkę, świeca na wierzch i zakręć aparatem.

To chińskie g co kupiłeś mogło właśnie paść od razu. Tylko słyszałem że na elektryczne rzeczy nie ma zwrotu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga