Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[b3 1.8 NE] Brak iskry POMOCY

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

[b3 1.8 NE] Brak iskry POMOCY

Post autor: kali-2 » 17 lis 2013, 22:03

Witajcie poiadam 80 b3 ben-gaz na gażniku.Mianowicie jakieś 2 tygodnie temu przyjechałem do domu zgasiłem normalnie było oki.Na drugi dzień totalny kataklizm niechce odpalić,brak iskry.Wymieniłem już wszystko z układu zapłonowego czyli aparat,kopułka,palec,świece,przewody wysokiego napięcia,moduł i cewka.Nadal brak iskry.jestem załamany niewiem co już robić.POMUŻCIE!!!!!!!!!!Będę dozgonnie wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2013, 17:19 przez kali-2, łącznie zmieniany 1 raz.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 17 lis 2013, 22:29

któraś z wymienionych części też się trafiła uszkodzona, zwłaszcza jak była z tzw. odzysku.
Nie wyrzucaj tylko tych wymienionych części, są dobre
U mnie w identycznej sytuacji winowajcą był moduł.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 17 lis 2013, 22:32

kolego pomuż jak sprawdzić moduł

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2013, 22:44

Może jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe masz po drodze...

1. Zamiast cewki podłącz żarówkę i przy kręceniu rozrusznikiem zobacz czy będzie migać.
2. Sprawdź czy na zacisku 15 cewki masz plus po włączeniu zapłonu
3. Sprawdź czy z 1 pinu modułu masz przejście na 1 pin cewki (najlepiej odłączając jedno i drugie oraz używając miernika w trybie sprawdzania oporu, powinno być przejście jak po zetknięciu końcówek miernika razem).
4. Sprawdź miernikiem czy na skrajnych pinach halla masz zasilanie (po włączeniu zapłonu kostka z halla moze być zdjęta, na module musi być podłączona).
5. Podłącz miernik pod plusa jednym końcem a drugim do środkowego pinu halla (na założonej wtyczce). Włącz zapłon i ręcznie pokręć silnikiem (pchając nie biegu albo kluczem za wał) i patrz czy napięcie zmienia się od 0V do 12V.
6. Sprawdź na wtyczce modułu zapłonowego między 4 (plus po zapłonie) a 2 (masa) masz zasilanie.
7. Sprawdź czy na pinie 7 nie masz przejścia do masy. To wyjście na obrotomierz i jak zewrze się go z masą to ginie iskra. Na próbę możesz nawet go odciąć/odłączyć.
8. Sprawdź czy z 5 pinu modułu jest przejście na 3 pin halla, z 6 pinu modułu na 2 halla i z 3 pinu modułu na 1 halla.

Jak zamiast miernika zechcesz użyć żarówki to chociaż nie podłączaj jej do czujnika hala jak puntach 4, 5.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 22:53 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 17 lis 2013, 22:52

mam odcięcie zapłonu ale ono raczej jest okej.Na zacisku 15 mam plus.Reszte jutro po pracy sprawdze i dam znać.Narazie dzieki bo pomalu nie wiedziałem co robić.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 24 lis 2013, 16:14

po podłaczeniu żarówki zamist cewki brak reakcji.Odłaczyłem obrotomierz z pinu 7 brak reakcji.zauwarzyłem wtedy ze podczas wyłaczania zapłonu wskazówka od obrotomierza lekko podskoczy,a tak jakiejkolwiek reakcji.reszte punktów sprawdze jutro bo mi mój miernik padł i musze kupic nowy.Jeszcze jutro znajde i wypne odłaczenie zapłonu może to ono wszystko jednak psuje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 lis 2013, 19:09

Ten skok wskazówki obrotomierza to raczej normalne.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 24 lis 2013, 19:15

przy odcietym przewodzie od obrotomierza.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 lis 2013, 19:39

Tym raczej też nie powinieneś się przejmować bo niema nic wspólnego ze znikającą iskrą.

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 24 lis 2013, 22:20

aha to dzieki bardzo bo sam juz niewiem naprawde.

[ Dodano: 2013-11-25, 18:17 ]
koledzy orjietujecie sie moze ile bierze elektro mechanik za wymiane kabli od zaplonu

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 26 lis 2013, 20:16

kali-2 pisze:koledzy orjietujecie sie moze ile bierze elektro mechanik za wymiane kabli od zaplonu
Ja kupowałem w sklepie obok warsztatu i nic dodatkowo nie płaciłem za wymianę, a i tak bym więcej nie zapłacił bo to czynność tak prosta ,że nawet średnio rozgarnięta blondynka sobie poradzi. To zależy od mechanika ile weźmie.

Audi ma już iskrę?

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 26 lis 2013, 21:49

wlasnie nadal niemam iskry podejzewam cos z kablami od zaplonu ze mi odcial ten antykradziezowy a niewiem gdzie szukac tego nawet w samochodzie a niewiem ile mnie skasuje elektro mechanik tego sie boje bo po wymianie halla odpalil normalnie kawalek pojechalem i potem znowu kaplica nie odpalil juz wogule
juz niewiem sam co jest podejzewam te kable

[ Dodano: 2013-11-26, 21:56 ]
bo wymienilem juz wszystko halla modul cewke przewody i nic podejrzewam te zabezpieczenie antykradziezowe ze ma i odciol mi zaplon

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 26 lis 2013, 21:59

Jak nic nie robiłeś z tym anty kradzieżowym modułem to może jest OK.
Piszesz że po wymianie Halla odpalił a jak znowu padł ten czujnik?
Miałeś nowy czy używkę?

kali-2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 paź 2013, 13:02
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: kali-2 » 27 lis 2013, 05:55

Miałem nowego ze sklepu i na nim samochód po działał może z 20 min i koniec

rewers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 19 wrz 2013, 18:29

Post autor: rewers » 27 lis 2013, 10:33

Ja bym to jeszcze raz sprawdził w pierwszej kolejności złap byle jaki aparat zapłonowy z czujnikiem i go podepnij we wtyczkę, świeca na wierzch i zakręć aparatem.

To chińskie g co kupiłeś mogło właśnie paść od razu. Tylko słyszałem że na elektryczne rzeczy nie ma zwrotu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl