Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe NG] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

[coupe NG] Brak iskry

Post autor: Michau » 29 sie 2009, 18:24

Witam. Naprawde kiepski ze mnie elektryk ale postaram się dobrze wyjaśnić o co chodzi. W moim autku zupełny brak iskry. Sprawdzałem na świecach, następnie na cewce. Oraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie włącza się pompa paliwowa(prąd nie dochodzi nawet do bezpiecznika, jest jakies 4-5V). Szukając przyczyny znalazłem na półce pod kierownicą zdaje sie alarm lub imobilizer :shock: jest to philips cas-100. Wraz ze znajomym elektronikiem rozebraliśmy to ustrojstwo, okazało sie, że jedna ścieżka na płytce jest upalona, ścieżke naprawiliśmy wlutowując zamiast niej przewód, jednak to nie pomogło. Wczoraj sprawdzał auto znajomy elektryk samochodowy, znalazł, że w przewodzie masowym przy czujniku halla (przy aparacie zapłonowym to czujnik halla?) jest napięcie ok 10-11volt ładunek dodatni :shock: Gdy elektryk podłączał tam na chwile mase na cewce od razu pojawiała się iskra. Stwierdził, że to na 80% wina zepsutego komputera sterującego, ja jednak podejrzewam ten alarm. (przy alarmie zbytnio nie grzebał więc mógł to przeoczyć). Macie jakies pomysły co zrobić? co sprawdzić?
pozdrawiam

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 30 sie 2009, 02:01

widze przypadek taki jak przy 2.0 PS który robie ;-) myślałem że może jakiś alarm i odciecie zapłonu, a tu wszystko wskazuje na sterownik bo zmieniły sie bieguny na "masie" do pompy paliwa. Nic innego do głowy mi nie przychodzi tym bardziej że kiedyś w 7A ten sam problem miałem i tam po wymianie sterownika auto odpaliło <ok> szukaj sterownika na podmiane ;-) oczywiście zlikwiduj zwarcia jakie ci sie tam napatoczyły na oczy.
:arrow: sterownik masz w nogach pasażera za obudową nawiewów

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 07 paź 2009, 15:22

sterownik sprawdzony. działa. podejrzewany jest teraz czujnik hall'a. słusznie?
pzdr

[ Dodano: 2009-10-07, 16:49 ]
w obydwu przewodach podłączonych do cewki jest napięcie ;] sprawdzane żarówką.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 paź 2009, 11:08

NA pinach skrjanych powinno byc +12V i masa w srodkowy jest sygnałowy. Sprawdx czy przy obracaniu aparatem bedzie sie pojawiac napiecie na sygnałowym pinie czy bedzie cały czas. Jezeli bedzie cały czas to Halla uszkodzona. Pompa zacznie pracowac dopiero jak dostnie sygnał z Hall-i

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2009, 11:50

WOJTEK26 pisze:Sprawdx czy przy obracaniu aparatem bedzie sie pojawiac napiecie na sygnałowym pinie czy bedzie cały czas.
Tylko do tego najlepiej użyć miernika albo diody LED bo żarówka może uszkodzić Halla.
Michau pisze:Gdy elektryk podłączał tam na chwile mase na cewce od razu pojawiała się iskra.
To wychodzi że coś z Hallotronem jest nie tak jeśli po podaniu masy na środkowy pin na wtyczce aparatu pojawia się iskra.

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 12 paź 2009, 14:03

wieczorem sprawdze halla. teraz zauwazylem, ze czujnik stukania jest w zlym miejscu, moze to przez to? narazie pada i nie ma jak sprawdzic bo auto chwilowo pod chmurka ;]

[ Dodano: 2009-10-15, 16:12 ]
panowie ręce opadają, czujnik halla sprawny ;] w innym aucie działa bez zarzutów. brak mi juz jakichkolwiek koncepji bo juz wszystko sprawdzone. Może to ma coś wspólnego z byłą instalacją gazową? Była 2gen z elektroniką. podpięta pod lambde i krokowca zdaje sie ze nigdzie wiecej, ale moze jednak? nie wiem juz gdzie szukac.
pzdr

[ Dodano: 2009-10-15, 16:13 ]
a alarm sprawdzony, jest całkiem odłączony na 100%

[ Dodano: 2009-10-15, 19:31 ]
jakie sygnały i skąd (z jakich czujników) powinny dochodzić do komputera żeby dawał iskre? i w jaki sposób jest wzbudzana cewka? tzn. czy sygnał z kompa idzie bezpośrednio do cewki czy jest jeszcze jakis moduł przekaźnik czy cokolwiek innego?
pzdr

Ardsheal

Post autor: Ardsheal » 19 paź 2009, 23:03

U mnie nie działał zapłon jeśli: miałem wyłączony przełącznik - zamontowany przez poprzedniego właściciela popatrz czy nie masz ukrytego gdzieś przycisku. 2- odłączona centralka od czujnika stukowego- ale jak odłączysz stukowca to powinno działać(sprawdzone). Gaz podłącza się niby do cewki, ale nie przerywa się obwodu- przynajmniej u mnie. Iskry NA PEWNO nie ma gdy odłączy się halla(więc może kabelek jakiś pękł). Czasem pada wzmacniacz iskry, ale skoro iskra się pojawiła po podaniu napięcia na halla to ja bym szukał gdzieś przy aparacie zapłonowym, szczególnie przewód na który podawaliście napięcie gdy się pojawiła iskra.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 paź 2009, 09:06

Sprawdź równiez czujniki połozenia i predkosci obrotowej silnika, iskra sie nie pojawi jezeli te 3 sygnały sie nie beda zgrywac. Sprawdx czy czasem rozrząd nie przeskoczył.

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 20 paź 2009, 21:10

Sprawdź równiez czujniki połozenia i predkosci obrotowej silnika,
rozumiem, że jest jeszcze jakiś czujnik położenia i prędkości obrotowej silnika poza czujnikiem halla? moze mała podpowiedź gdzie? ;)
Rozrząd jest ok. ehh będe musiał znowu elektryka wzywać coś czuje..
pzdr

[ Dodano: 2009-10-20, 21:13 ]
Ardsheal, gdzie jest centralka stukowca i jak wygląda? to ta z prawej strony przy nogach pasazera? tzn tam gdzie komputer?

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 20 paź 2009, 22:36

Kolego stukowce nie mają tutaj nic do rzeczy - u mnie były uwalone 1 i 2, a auto śmigało normalnie, no prawie normalnie bo kręciło się tylko do 4 tys ;-)

Sprawdź czujnik położenia wału, może on się wysypał - nie wiem jak w NG, ale w 7A po lewej stronie nad serwem hamulcowym jest płytka do której wpięte są cztery wtyczki - 2 czujniki stukowe, czujnik położenia wału i jeszcze jeden tylko nie pamiętam od czego :-P

Sprawdź jeszcze raz czujnik halla bo to typowy dla niego objaw - przy wpiętej wtyczce ściągnij gumową osłonę z przewodów i przy przekręconym zapłonie powinieneś mieć na 2 skrajnych przewodach napięcie 12 V (sprawdź zwykłym miernikiem). Na środkowym pinie (drugi przewód miernika do masy) teoretycznie powinno być 12V w chwili kiedy powstaje iskra, natomiast u mnie jest inaczej - cały czas mam 5V i w momencie powstania iskry napięcie spada do 0V jeśli napięcie jest stałe i się nie zmienia to halla uwalony. Najprościej bez wyciągania aparatu zapłonowego podnieść przednie koło wrzucić 5 bieg i powoli kręcić kołem jednocześnie obserwując wskazania miernika :-P

Może też jest źle ustawiony zapłon, bo w takiej sytuacji komp blokuje możliwość powstania iskry.

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 21 paź 2009, 22:32

Kermit85, mam 2 kompletne aparaty zaplonowe więc moge bez problemu ściągnąć wtyczke z tego co jest podłączony i podlączyć ją pod drugi aparat i kręcic wałkiem ;p obydwa te kompletne apraty w tym czujniki halla były sprawdzane miernikiem oraz w drugim NG w którym po podpięciu wtyczki o zakręceniu wałkiem od razu sie odzywala pompa paliwowa, u mnie pompa ani drgnie, nie ma prądu na bezpieczniku nawet.

Przy serwie nie znalazłem żadnych wtyczek. Są jakieś 2 przy lewej półosi ale to raczej nie czujnik polozenia wału.
pzdr

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 22 paź 2009, 09:50

Zastanawiałem się jeszcze nad modułem, bo on też odcina pompę paliwa, ale u ciebie ten moduł jest już chyba przy cewce - takie pudełeczko z wtyczką 3 pinową i jeśli pokazała się iskra gdy podałeś sygnał na 2 pin wtyczki halla to znaczy, że moduł jest sprawny. No chyba że nie masz tam tego modułu, to sprawdź na dole przedniego lewego słupka (przy nogach kierowcy).

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 22 paź 2009, 17:52

Kermit85, mam ten moduł, to chyba jest wzmacniacz iskry czy cos. ja nie dawałem prądu we wtyczke od halla tylko mase w brązowy przewód przy wtyczce właśnie od tego modułu.

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 22 paź 2009, 21:43

Wzmacniacz iskry, stopień mocy - różnie to nazywają ;-)

Różne zdania słyszałem - np. Wojtek26 sprawdzał kilka razy czujnik halla i mówił że w chwili podania sygnału wzbudzającego iskrę pojawia się na środkowym przewodzie czujnika halla napięcie 12V.

U mnie np. jest tam cały czas napięcie 5V i w chwili podania sygnału pojawia się 0V

U Ciebie widzę że też tak jest, jeśli po podaniu masy (-) na ten przewód to pojawiła się iskra.

Co by nie było moduł i cewkę masz raczej sprawną, czujnik halla także więc jeśli to nie czujnik położenia wału to już nie wiem co może być :-(

Michau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:13

Post autor: Michau » 22 paź 2009, 22:52

Kermit85 pisze:Co by nie było moduł i cewkę masz raczej sprawną,
tak, są sprawdzone w drugim aucie. ja tez juz nie mam pomyslow, chyba tylko elektryk pozostaje.pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl