Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S JN] Brak iskry

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 gru 2013, 23:11

Przy cewce masz jakąś 3 piniową kostkę? Dałbyś fotkę cewki i jej wtyczki?
Z tego co kojarzę to powinno tam dochodzić tylko dwa przewody bezpośrednio do cewki.
Układ zapłonowy się zgadza z "gaźnikowcami" (nie sugeruj się czerwonym kwadratem na grafice bo to z innego tematu).
Obrazek

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 04 gru 2013, 09:34

Przy cewce nie mam żadnej kostki i wygląda ona podobnie jak ta:
cewka

Do mojej dochodzą 3 kable, te które oznaczyłem na tym zdjęciu
moja cewka

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 04 gru 2013, 21:01

A to już wszystko wyjaśnia. Dwa kable przy cewce są orygninalne a ten trzeci to pewnie od instalacji lpg.
Jednie tu interesuje cie czy na tem na zacisku 15 cewki masz plus po zapłonie, ewentualnie sprawdź czy jak podłączysz zamiast cewki żarówką czy będzie ona migać przy kręceniu rozrusznikiem.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 04 gru 2013, 21:15

No to napięcie była na tych kablach i jak kręciłem to (sprawdzałem miernikiem) napięcie się zmieniało.

Dziś sprawdziłem tą wtyczkę przy aparacie zapłonowym.
Na dwóch zewnętrznych pinach napięcie jest (ok. 10.6V), natomiast gdy połączyłem środkowy pin drutem (miedzianym) do masy (dotykając i odłączając) to niestety między kablem WN i blokiem silnika nie przeskoczyła żadna iskra.
Czyli pewnie czujnik Halla albo ten moduł zapłonowy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 04 gru 2013, 21:22

Raczej hall odpada bo jak zastąpiłeś jego pracą i dalej nic nie było to trzeba iść dalej do modułu albo cewki.
szymo324 pisze:o to napięcie była na tych kablach i jak kręciłem to (sprawdzałem miernikiem) napięcie się zmieniało.
Takie sprawdzanie tanim miernikiem można o kant dupy potłuc.

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 gru 2013, 12:27

To spróbuję jeszcze jakąś żarówką albo diodą.
Tak się zastanawiam czy nie kupić tego modułu zapłonu wymienić i sprawdzić czy będzie działać. Najwyżej kasę stracę. Czy mogę użyć moduł np. z b4, czy z b3 ale innym typem silnika czy muszę konkretnie z mojego modelu?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 05 gru 2013, 12:30

Najważniejsze aby numer modułu się zgadzał z czego wyciągnięty niema znaczenia. A wiesz gdzie znajduje się moduł zapłonowy w audi 80?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 gru 2013, 17:33

Tak wiem, już się do niego dokopałem, przy nogach od kierowcy w kabinie.
Muszę tylko gdzieś znaleźć taki moduł...

Moduł

[ Dodano: 2013-12-07, 16:03 ]
Pomierzyłem jeszcze dzisiaj przejścia z modułu zapłony do halla i wygląda, że wszystko ok.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Przy załączonym zapłonie, przy kablach podłączonych do cewki, na jej śrubach nie ma napięcia... jest to prawidłowe?

No i pytanie... od czego zaczęlibyście wymianę podzespołów?
Cewka, hall czy moduł?

[ Dodano: 2013-12-16, 22:35 ]
Auto wróciło od mechanika i okazało się, że walnięty był zarówno moduł zapłonu jak i generator halla.
Niestety teraz auto w ogóle nie chce chodzić na benzynie, ale to już nie ten temat.
Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

niewik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:21
Lokalizacja: Podlaskie

[B3 1.8 PM] Brak iskry

Post autor: niewik » 24 lis 2014, 11:46

Witajcie Klubowicze :)

Mam audi od prawie dwóch miesięcy a już mam z nią problemy :(
Przedstawiając moją sytuacje.
Silnik 1.8 PM 90KM z 88roku.
Odpaliłem audiczkę zajechałem do wujka, audi stało około 30minut i od tej pory już nie udało mi się jej odpalić.
Pierwsze co przyszło mi na myśl to stary pasek rozrządu który mógł przeskoczyć. I fakt faktem zapłon nie był na znakach ustawiony. Wymieniłem pasek ustawiłem wszystko na znaki na kołach pasowych oraz na znak paluch ze znakiem na aparacie zapłonowym.
Iskry nie ma i audi nie odpala.
Następnie do wymiany poszła kopułka, paluch, przewody zapłonowe, (używany) moduł zapłonowy oraz cewkę zapłonową (też używana) i w dalszym ciągu nie odpalił. Wymieniłem kostkę stacyjki bo jak sie okazało pęknięta była.
Obejrzałem kilka filmików na youtube ze sprawdzeniem czujnika halla i wychodzi na to, że jest dobry. I już nie mam pojęcia co dalej robić. Wymieniłem tu chyba wszystko co próbowałem z nią zrobić. Ale jednak problem nie ustępuję. Problem czyli brak iskry na świecach.
Nie mam pojęcia do moge dalej zrobić żeby ta iskra się w końcu pokazała.
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 24 lis 2014, 19:45

a zasilanie na cewkę dochodzi

niewik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:21
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: niewik » 24 lis 2014, 20:22

12v na jednym z 4 kabelkow

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lis 2014, 20:33

Jakie 4? :-/

niewik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:21
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: niewik » 24 lis 2014, 21:16

U mnie do cewki ida 4. 2 + i 2 -

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lis 2014, 21:38

rzuć zdjęcie bo mam nie jasność, w pm chyba były cewki butelkowe z modułem 3pin.

niewik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 11 paź 2014, 12:21
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: niewik » 25 lis 2014, 09:32

Ja mam z gazem to chyba dlatego idą 4.
Obrazek

Dziś postanowiłem zacząć od początku.
Sprawdzałem trzy cewki i dwa moduły zapłonowe.
Prąd do cewki dochodzi o mocy 11.5V
I z żadnej cewki iskra nie wychodzi. (sposób w jaki sprawdzałem to założenie przewodu na cewkę i podłączenie świecy [dwóch na zmiane] oraz sprawdzenie na przewodzie bez świecy)
Iskry nie ma żadnej.
Co może być przyczyną? Czy 3 cewki i 2 moduły są złe?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga