[coupe B3 2.3 NG] brak ładowania po kręceniu na wysokich ob
[coupe B3 2.3 NG] brak ładowania po kręceniu na wysokich ob
Witam mam problem odnośnie ładowania aku po jeździe z prędkością ok 150 km/h :evil: na dość wysokich obrotach samochód stracił ładowanie lecz lampka od akumulatora na desce się nie zapaliła, ta sytuacja powtórzyła się już kilka razy zawszę po kręceniu na wysokich obrotach ok 5500 nie wiem czy to może być spowodowane uszkodzeniem diód czy uszkodzeniem uzwojenia alternatora, proszę też o porade jak zdjąć alternator.
Jezdzij ponizej 150 <rotfl>
tak na powaznie moe sie okazac ze w alternatorze cos ci lata (urwalo sie ). na poczatku posprawdzaj styki od akumulatora, do alternatora, obejzyj regulator itd jak nic to nie da to trzeba bedzie wykrecic alternator zobaczyc czy w srodku cos gruchocze i oddac do regeneracji (koszt to ok 250 zl) - Mialem te same objawy i okazal sie ze w alternatorze lata sobie kawalek nitu od mostka prostowniczego. ladowanie bylo..... jak przypalowalem znikalo - jezdzilem tak tydzien.
tak na powaznie moe sie okazac ze w alternatorze cos ci lata (urwalo sie ). na poczatku posprawdzaj styki od akumulatora, do alternatora, obejzyj regulator itd jak nic to nie da to trzeba bedzie wykrecic alternator zobaczyc czy w srodku cos gruchocze i oddac do regeneracji (koszt to ok 250 zl) - Mialem te same objawy i okazal sie ze w alternatorze lata sobie kawalek nitu od mostka prostowniczego. ladowanie bylo..... jak przypalowalem znikalo - jezdzilem tak tydzien.
Re: [coupe B3 2.3 NG] brak ładowania po kręceniu na wysokich
Dzięki czemu wiesz, że nie było ładowania skoro kontrolka akumulatora się nie zapaliła?czarna k pisze:na dość wysokich obrotach samochód stracił ładowanie lecz lampka od akumulatora na desce się nie zapaliła
Gdyby był problem z diodą to myślę, że kontrolka w co najmniej jakimś zakresie obrotów silnika zapalałaby się.
Uszkodzone uzwojenie alternatora mogło by powodować zwarcie, wtedy kontrolka zaświeciłaby się, lub dostać "skrótu" co w dłuższym okresie eksploatacji doprowadziłoby do zwarcia.
Proponuję zmierzyć napięcie na akumulatorze na pracującym silniku przy standardowych obrotach i po przegazówce, może to coś wyjaśni.
Być może zawieszają się tylko szczotki lub się kończą ale to też powinna wskazać kontrolka ładowania.
ppawlo, napięcie aku na włączonym silniku wynosiło 12,1 V aku był już prawie całkiem wyładowany napięcie teraz nawet przy ostrym przegazowaniu wogóle nie rośnie i cały czas nie ma ładowania a lampka od aku nie pali się, dodam że kilka dni temu z rana po odpaleni lampka ta chwile się paliła ok 5 s lecz po lekkim dodaniu gazu gasła.
Do głowy przychodzą mi trzy możliwe usterki, pierwsza to wspomniana wcześniej dioda w alternatorze (jej uszkodzenie wcale nie musi objawiać się paleniem się kontrolki ładowania, miałem taki przypadek kiedyś w swojej B2), druga opcja to kończące się szczotki na regulatorze napięcia (przy wysokich obrotach słabiej stykają się z komutatorem i nie doładowuje).
Trzecia to uszkodzenie samego regulatora, kiedyś (też w B2) padł mi regulator (rozerwało element elektroniczny wewnątrz regulatora) i kontrolka też się nie zapaliła. Po wysokości napięcia wygląda na całkowity brak ładowania, ewentualnie padnięty jest akumulator (zwarcie wewnętrzne) i stąd ten spadek napięcia.
Trzecia to uszkodzenie samego regulatora, kiedyś (też w B2) padł mi regulator (rozerwało element elektroniczny wewnątrz regulatora) i kontrolka też się nie zapaliła. Po wysokości napięcia wygląda na całkowity brak ładowania, ewentualnie padnięty jest akumulator (zwarcie wewnętrzne) i stąd ten spadek napięcia.
Solskier, napięcie sprawdziłem miernikiem, na innym dobrym aku napięcie było ok 12,7 V czyli wogóle nie mam ładowania dobrze że usterka jest teraz cały czas a nie tylko przy piłowaniu na wysokich obrotach,jak autko dzisiaj wróci od mechanika który wymienia przewody hamulcowe wezmę się za sprawdzenie kabli a potem jak nic nie znajde zdejmuje alternator tylko dojście do niego nie jest zbyt łatwe :roll:
[ Dodano: 2008-12-23, 15:09 ]
mam problem wie ktoś jaki reg napięcia kupić do mojego alternatora (alternator bosch) audi 2.3 89 r coupe bo są dwa do wyboru 14,1 i 14,5 a na moim reg nie pisze a blacha na alternatorze jest nieczytelna
[ Dodano: 2008-12-23, 15:09 ]
mam problem wie ktoś jaki reg napięcia kupić do mojego alternatora (alternator bosch) audi 2.3 89 r coupe bo są dwa do wyboru 14,1 i 14,5 a na moim reg nie pisze a blacha na alternatorze jest nieczytelna