Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S PM B+LPG] Brak reakcji rozrusznika na nagrzanym

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

[B3 1.8S PM B+LPG] Brak reakcji rozrusznika na nagrzanym

Post autor: grzesiu88 » 25 gru 2012, 21:22

Witam
Mój rozrusznik nie reaguje na nagrzanym silniku. Na zimnym działa, choć podczas niektórych prób odpalenia jakby się zawiesza dziwnie skrzecząc, ale próbując dalej odpala. Na ciepłym silniku zero reakcji, zero skrzeczenia. Jakieś pomysły? Może ma ktoś jakieś opisy jak rozpoznać zużyte poszczególne części rozrusznika? Dziękuje za wszelką pomoc.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 25 gru 2012, 23:24

Proponuję kompleksową regenerację rozrusznika, bądź jego wymianę. Winnych może być wiele elementów - za ciasne tulejki, bendiks, stojan, wirnik...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 gru 2012, 07:35

Ja bym obstawiał że to tulejki w rozruszniku, ale najlepiej jest zregenerować całość o ile tego będzie wymagał oczywiście.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 26 gru 2012, 12:26

Ja kiedyś miałem podobny problem z rozrusznikiem na ciepłym.
Zacząłbym od kostki stacyjki. Dociśnij mocniej kostkę stacyjki przy przekręceniu kluczyka.
Niemniej jednak podejrzane są również tulejki. Jak już będziesz rozbierał rozrusznik to zaopatrz się w nowe tulejki i szczotkotrzymacz. Pamiętaj, że magnesy stanowiące stojan muszą być odpowiednio ułożone. Zaznacz sobie jak będziesz wyjmował.
Samo wyjęcie rozrusznika to dwie śruby i odłączenie przewodów. Rozbiórka to też dwie śruby.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 26 gru 2012, 13:38

Ja bym obstawiał rozrusznik. Metal jak jest ciepły to lubi się rozszerzać, więc może się blokować.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 27 gru 2012, 17:12

ignac112 pisze:Ja bym obstawiał rozrusznik. Metal jak jest ciepły to lubi się rozszerzać, więc może się blokować.
Wszyscy o tym właśnie piszemy, tylko bardziej szczegółowo, co dokładnie w samym rozruszniku może być nie tak.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 27 gru 2012, 18:24

Ja nawet nie staram się tego podważyć <ok> Tak tylko ustosunkowałem się do kolegi nade mną :)

grzesiu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:39
Lokalizacja: Białystok

Post autor: grzesiu88 » 30 gru 2012, 17:48

Wymieniłem szczotkotrzymacz, ale problem nadal był. Okazało się, że to wina kostki stacyjki, tak jak pisał kojak85. Przy wciśnięciu głębiej kluczyka rozrusznik działa. Niemniej jednak zmiana szczotek była kwestią czasu - starych prawie już nie było co potwierdza słaba moc rozrusznika na dużych mrozach przy dosyć nowym i naładowanym aku. Dzięki za wszlkę pomoc. :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl