Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK 80 B4 2.0] Czujnik Halla

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:04

[ABK 80 B4 2.0] Czujnik Halla

Post autor: dave » 16 gru 2009, 11:10

Witam!

Piszę bo już mam zamęt w głowie.

Potrzebuję kupić czujnik halla bo przerywa mi zapłon czasem.
Ile jest tych czujników Halla w ABK?
Bo wyczytałem, że jest w aparacie zapłonowym i jest też coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego to dwa odrębne czujniki?

Nie wiem teraz o jaką część pytać.

A i numer producenta jeśli ktoś ma też by się przydał.

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 16 gru 2009, 13:48

skąd diagnoza ze to czujnik halla? z tego co wiem gdyby był uszkodzony auto nie paliłoby w ogóle..podepnij do VAGa, jeśli z czujnikiem jest coś nie tak to wyjdzie.

dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:04

Post autor: dave » 16 gru 2009, 14:29


damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 16 gru 2009, 15:12

przeczytałem cały temat i ciężko stwierdzić co jest nie tak.., jeśli sadzisz ze to czujnik to spróbuj pożyczyć od kogoś sprawny, szkoda gdyby okazało się ze naraziłeś się na kolejne koszty niepotrzebnie. Na 99% jestem pewny ze czujnik nie ma znaczenia. Proponuje też znaleźć dobrych fachowców w swoim regionie, podejrzewam ze samemu ciężko będzie dojść o co chodzi. :-/

[ Dodano: 2009-12-16, 15:17 ]
miałem kiedyś mondeo w gazie i objawy bardzo podobne. Okazało się ze jakaś rurka była kiepsko wpięta i zasysało lewe powietrze. Pamiętam ile zachodu było o taka drobnostkę, mam nadzieje ze u Ciebie to tez drobiazg i dojdziesz o co chodzi :-)

dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:04

Post autor: dave » 16 gru 2009, 23:04

Wyczytałem już tu gdzieś na forum ,że źle działający czujnik halla powoduje między innymi złe wskazania obrotów silnika i właśnie z tym problemem już się spotkałem.

Problem jest taki ,że moja przepływka jest rozwalona i teraz nie chce jej wymieniać bo to 550zł. A każdy specjalista rozkłada ręce jak widzi ,że jest rozłączona.

Wiem co powiesz to na pewno przepływka jest powodem a ja mowie ,że nie. Już kiedyś miałem problemy z tym urządzeniem i jeździłem z wypiętą i nic takiego się nie działo nie było kompletnego wyłączenia silnika podczas jazdy itp.

Powiedzcie mi jedno czy jest możliwe uruchomienie silnika bez przekaźnika 30?
Bo mój uruchamia się bez problemu bez niego jak i z nim. To normalne?

Kończy mi się cierpliwość do tego auta. Pomożcie!

damiango
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 26 lis 2009, 17:50
Lokalizacja: Kolbuszowa
Kontakt:

Post autor: damiango » 17 gru 2009, 00:03

posprawdzaj czy gdzieś nie dostaje się lewe powietrze.

dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 10 cze 2008, 13:04

Post autor: dave » 17 gru 2009, 08:01

Kolega chyba nie czyta dokładnie. Lewe powietrze nie powoduje problemów z odpaleniem, lub cyklicznego włączania i wyłączania pompy paliwa i "iskrzenia" cewki. Lewe powietrze kiedyś dostawało się i powodowało co najwyżej nierówną pracę silnika lub jego gaśnięcie na wolnych obrotach, a nie całkowite wyłączenie silnika. Założę się , iż jest to problem elektryczny i nie występuje zawsze na nieszczęście.

Ponawiam pytanie czy powinno dać się odpalić bez przekaźnika 30.

[ Dodano: 2009-12-28, 07:38 ]
Koledzy pomóżcie mi z tym czujnikiem/generatorem halla!
Kiedy jadę i "zgubi" się zapłon momentalnie wskazówka obrotomierza leci na łeb do zera i kiedy wraca zapłon wskakuje z powrotem.
Dowiedziałem się ze za takie coś odpowiada wyżej wymieniona część.
Potrzebuje ją kupić i nie wiem o co pytać.

[ Dodano: 2009-12-28, 12:30 ]
Ponawiam prośbę.

[ Dodano: 2010-02-01, 12:37 ]
Witam ponownie!

Problemem okazał się generator halla.Po jego wymianie brak jakichkolwiek objawów gaśnięcia silnika.Wymieniłem też całą kopułkę i palec.

Teraz potrzebuje dobrego specjalistę od ustawiania zapłonu na terenie śląska cieszyńskiego.
Może ktoś polecić?

Awatar użytkownika
Slawoaudi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 01 sie 2009, 22:13
Lokalizacja: Czechowice Dziedzice

podepne sie pod temat

Post autor: Slawoaudi88 » 17 lis 2010, 21:01

Podpiąłem sie VAGiem i wyskoczył mi błąd czujnika halla nr błędu G-40 czyli "Czujnik HALL'a obrotów wałka rozrządu CMP (G40) lub jego obwód - zwarcie do plusa" czy to cos ważnego???dodam tyle ze mój typ silnika to ABT i ten błąd odkryłem przez przypadek podczas kasowania błędu poduszki.

BogdanC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 12 cze 2007, 12:02
Lokalizacja: olesnica

Post autor: BogdanC » 29 lis 2010, 19:44

Jeśli ten błąd wystąpił przy wyłączonym silniku to wszystko jest OK. Jeżeli przy pracującym to masz problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl