Witam serdecznie,
zauważyłem, że w moim nowo kupionym Audi b3 z 1991 roku brakuje czujnika poziomu płynu chłodniczego. Zbiorniczek jest oryginalny, fabryczny, instalacja jest zakończona złączem (sprawna) a mimo to czujnika w zbiorniku brak.
Zastawiające jest to, że przeglądając zdjęcia komór silnika innych 80 z lat '90-91 podobnie jak u mnie wtyczka jest luźna.
Zdjęcie czujnika (kontaktron - załączany pływakiem z magnesem):
Czy ktoś jest w stanie wyjaśnić mi dlaczego tak jest?
Koszt produkcji takiego czujnika jest niewielki. W dodatku jest on bezawaryjny.
Pozdrawiam
[B3 1.8 PM] Czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniku w
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba tylko silniki od 2.0 w górę (oprócz ABT w B4) miały ten czujnik.
Jak ten pływak zalepi się syfem to już załącza się z opóźnieniem albo wcale.vidur pisze:W dodatku jest on bezawaryjny.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Witam
dziś sprawdziłem zbiorniczek i faktycznie nie ma w nim pływaka. Wygląda na to, że ktoś wpadł na pomysł oszczędności i przestali go montować.
Można przypuszczać, że dotyczy to modelu "8A" (bo w moim drugim audi również z silnikiem PM z 1988 czujnik jest założony).
Zamiennik zbiornika z czujnikiem kosztuje od 50 zł. Jego wymiana ma sens bo nie jest to duży wydatek a poleganie wyłącznie na czujniku przegrzania, w prawie 30 letnim aucie, to trochę ryzyko.
Jako ciekawostkę podam, że w VW Golfie III z silnikiem ABS, który jest praktycznie identyczny jak PM (Mono motronic) znanym z audi - w zbiorniczku nie ma i nigdy nie było żadnego czujnika.
Pozdrawiam
dziś sprawdziłem zbiorniczek i faktycznie nie ma w nim pływaka. Wygląda na to, że ktoś wpadł na pomysł oszczędności i przestali go montować.
Można przypuszczać, że dotyczy to modelu "8A" (bo w moim drugim audi również z silnikiem PM z 1988 czujnik jest założony).
Zamiennik zbiornika z czujnikiem kosztuje od 50 zł. Jego wymiana ma sens bo nie jest to duży wydatek a poleganie wyłącznie na czujniku przegrzania, w prawie 30 letnim aucie, to trochę ryzyko.
Jako ciekawostkę podam, że w VW Golfie III z silnikiem ABS, który jest praktycznie identyczny jak PM (Mono motronic) znanym z audi - w zbiorniczku nie ma i nigdy nie było żadnego czujnika.
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga