Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2007, 22:42

Ale, który czujnik chcesz sprawdzać? Bo są trzy: jeden przy chłodnicy, drugi i trzeci w króćcu przy głowicy - z czego jeden (niebieski) do ECU, a drugi (szary) do wskaźnika na desce.

karmel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 02 wrz 2007, 21:04

Post autor: karmel » 26 wrz 2007, 22:45

Chodzi mi o ten niebieski
KARMEL

Awatar użytkownika
Z-D-E-N-E-K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2007, 07:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Z-D-E-N-E-K » 26 wrz 2007, 22:58

Czujnik da się sprawdzić mierząc jego opór.

Obrazek

[ Dodano: 2007-09-26, 23:00 ]
Takie cuś wynalazłem w swojej książeczce :mrgreen:
Programem Assistance zajmuje się Kubik !!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 wrz 2007, 23:14

Niestety tabelka zamieszczona przez poprzedniego klubowicza nie jest właściwa dla silnika ABK.
Przy temperaturze ok. 92 stopni Celsjusza rezystancja pomiędzy pinami "niebieskiego" czujnika powinna wynosić ok. 200 Ohmów.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2007, 23:17

Autodata podaje trochę inne wartości dla tego czujnika
20*C - 2500 ohm
40*C - 1250
60*C - 575
80*C - 325
Mój ma właśnie takie (zbliżone wartości). A to jest taki sam czujnik jak w ABK.

Awatar użytkownika
Z-D-E-N-E-K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2007, 07:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Z-D-E-N-E-K » 26 wrz 2007, 23:21

czyli książeczka pójdzie won :evil:
Programem Assistance zajmuje się Kubik !!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 wrz 2007, 23:24

Po prostu to są dane dla innego czujnika. Nie wyrzucaj, nie wiadomo kiedy i komu się przyda.

karmel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 02 wrz 2007, 21:04

Post autor: karmel » 26 wrz 2007, 23:24

1) Mam go zmierzyc przy włączonym silniku czy wyłączyc silnik na włączonym zapłaonie zebym czegoś nie zepsuł ?.
2) przy 92 st wentylatory się juz załączą czy jeszcze nie ?
KARMEL

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 wrz 2007, 23:26

Uruchom silnik, poczekaj aż włączy się pierwszy bieg wentylatora. Gdy wentylator trochę podmucha i sam się wyłączy Ty wtedy wyłacz zapłon, zdejmij wtyczke i zmierz rezystancję.

Awatar użytkownika
Z-D-E-N-E-K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 lip 2007, 07:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Z-D-E-N-E-K » 26 wrz 2007, 23:28

czarekj pisze:Po prostu to są dane dla innego czujnika. Nie wyrzucaj, nie wiadomo kiedy i komu się przyda.
Czarku ale według tej książeczki to są właśnie dane dla silnika abk do czujnika który przekazuje informacje do ECU :-/

[ Dodano: 2007-09-26, 23:31 ]
chyba odżałuje kasy trochę i licencjonowana Autodate se kupie przyda mi się do warsztatu
Programem Assistance zajmuje się Kubik !!

karmel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 02 wrz 2007, 21:04

Post autor: karmel » 26 wrz 2007, 23:33

Oto mi chodziło włączony zapłon czy wyłączony
Wielkie dzieki!!! Jutro dam znac czy sie udało zmierzyc .
KARMEL

Awatar użytkownika
JacekSol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: JacekSol » 27 wrz 2007, 10:57

Witam i sorki że się wtrącam, ale Karmel, czy to jakaś różnica czy włączony czy wyłączony zapłon ? W końcu sprawdzasz sam czujnik (rezystancję) po wypięciu wtyczki więc tak czy siak będzie bez napięcia i nic nie spalisz.
Pozdrawiam.
Jacek.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 wrz 2007, 12:21

JacekSol pisze:Witam i sorki że się wtrącam, ale Karmel, czy to jakaś różnica czy włączony czy wyłączony zapłon ? W końcu sprawdzasz sam czujnik (rezystancję) po wypięciu wtyczki więc tak czy siak będzie bez napięcia i nic nie spalisz.
Pozdrawiam.
W sumie masz prawie rację. Tylko po co sterownik silnika ma zapisywać błąd czujnika temperatury. Na wyłączonym zapłonie żaden błąd się nie zapisze.

Awatar użytkownika
JacekSol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: JacekSol » 27 wrz 2007, 16:59

Jeśli chodzi o czujnik do wskaźnika temperatury, to nie ma mowy o żadnym błędzie ponieważ żaden sterownik nie jest z nim połączony i po wypięciu wtyczki można go sprawdzić jak zwykły termistor. Podczas zmian temperatury, zmienia się jego rezystancja. A jeśli chodzi o czujnik do sterownika, to podejrzewam że gdyby sterownik wykryłby błąd (przerwę w obwodzie czujnika), to błąd ten zniknie po ponownym podłączeniu wtyczki.
Dlatego też (pomimo tego że prace związane z instalacją elektryczną winny być prowadzone przy obwodach bez napięcia) jestem zdania, że w tym przypadku nie ma obawy o uszkodzenie czegokolwiek. Ale to moje subiektywne zdanie (elektryka z wieloletnią praktyką).
Jacek.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 wrz 2007, 17:26

JacekSol pisze:Ale to moje subiektywne zdanie (elektryka z wieloletnią praktyką).
Elektryka/elektronika samochodowego? Bo widzisz tak się składa, że to nie jest kwestia, że się coś uszkodzi tylko, że ECU w takim wypadku wejdzie w tryb awaryjny i trzeba będzie albo podpinać VAG-a, albo robić reset ECU i ponowną adaptację. A po co komu ten dodatkowy problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga