[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski
- Z-D-E-N-E-K
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 14 lip 2007, 07:11
- Lokalizacja: Białystok
- Z-D-E-N-E-K
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 14 lip 2007, 07:11
- Lokalizacja: Białystok
- Z-D-E-N-E-K
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 14 lip 2007, 07:11
- Lokalizacja: Białystok
Czarku ale według tej książeczki to są właśnie dane dla silnika abk do czujnika który przekazuje informacje do ECUczarekj pisze:Po prostu to są dane dla innego czujnika. Nie wyrzucaj, nie wiadomo kiedy i komu się przyda.
[ Dodano: 2007-09-26, 23:31 ]
chyba odżałuje kasy trochę i licencjonowana Autodate se kupie przyda mi się do warsztatu
W sumie masz prawie rację. Tylko po co sterownik silnika ma zapisywać błąd czujnika temperatury. Na wyłączonym zapłonie żaden błąd się nie zapisze.JacekSol pisze:Witam i sorki że się wtrącam, ale Karmel, czy to jakaś różnica czy włączony czy wyłączony zapłon ? W końcu sprawdzasz sam czujnik (rezystancję) po wypięciu wtyczki więc tak czy siak będzie bez napięcia i nic nie spalisz.
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o czujnik do wskaźnika temperatury, to nie ma mowy o żadnym błędzie ponieważ żaden sterownik nie jest z nim połączony i po wypięciu wtyczki można go sprawdzić jak zwykły termistor. Podczas zmian temperatury, zmienia się jego rezystancja. A jeśli chodzi o czujnik do sterownika, to podejrzewam że gdyby sterownik wykryłby błąd (przerwę w obwodzie czujnika), to błąd ten zniknie po ponownym podłączeniu wtyczki.
Dlatego też (pomimo tego że prace związane z instalacją elektryczną winny być prowadzone przy obwodach bez napięcia) jestem zdania, że w tym przypadku nie ma obawy o uszkodzenie czegokolwiek. Ale to moje subiektywne zdanie (elektryka z wieloletnią praktyką).
Dlatego też (pomimo tego że prace związane z instalacją elektryczną winny być prowadzone przy obwodach bez napięcia) jestem zdania, że w tym przypadku nie ma obawy o uszkodzenie czegokolwiek. Ale to moje subiektywne zdanie (elektryka z wieloletnią praktyką).
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Elektryka/elektronika samochodowego? Bo widzisz tak się składa, że to nie jest kwestia, że się coś uszkodzi tylko, że ECU w takim wypadku wejdzie w tryb awaryjny i trzeba będzie albo podpinać VAG-a, albo robić reset ECU i ponowną adaptację. A po co komu ten dodatkowy problem.JacekSol pisze:Ale to moje subiektywne zdanie (elektryka z wieloletnią praktyką).