Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 10 gru 2011, 13:22

na włączonym silniku odłączyłem czujnik niebieski przy chłodnicy i nic sie nie stało, dalej się kręciły.
Niebieskiego czujnika przy głowicy nie odłączałem jeszcze bo wiem, że wtedy trzeba wykasować błąd w komputerze. Niemniej jednak kiedyś go wymieniłem bo myślałem że jest padnięty, kupiłem nowy nie ori i wszystko chodziło, może on padł, jakby co mam jeszcze tamten ori w pudełku.
Póki co wyjąłem wtyczkę od wiatraków żeby aku nie musieć rozłączać jak stoi

PieterB, wiatraki chodzą już przy uruchomieniu silnika nawet na zimnym, nie tylko po wyłączeniu. Raz się wyłączają po jakiejś chwili od zgaszenia silnika raz nie.

mwmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 13 gru 2010, 18:58
Lokalizacja: Wiązowna/Wawa

Post autor: mwmen » 10 gru 2011, 15:09

A który bieg wentylatora ci się włącza na odpalonym i na wyłączonym zapłonie ?? może to być nie koniecznie wina czujnika . Jak wyłączasz zapłon to wentylator zwalnia i odrazu przyspiesza czy wogóle nie zwalnia ?? Co do czujników może być to ten przy chłodnicy bo ten przy kolektorze ma za zadanie właczac wentylator po wyłączeniu zapłonu i gdy jest duża temp. silnika wiec przy właczonym zapłonie nie powinny działać gdyby nawet był uszkodzony .

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 10 gru 2011, 15:15

wydaje mi sie że jest to pierwszy bieg bo nie jest zbyt głośno ale pewien nie jestem. wcześniej jak stałem np w korku i włączały sie wentylatory przy 98 stopniach to słyszałem w środku, teraz wydaje sie ciszej o wiele więc to chyba pierwszy bieg..

mwmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 13 gru 2010, 18:58
Lokalizacja: Wiązowna/Wawa

Post autor: mwmen » 10 gru 2011, 15:25

A jak jest z tym wyłaczaniem zapłony zwalnia wetylator chodź na chwile ?? może to wina leży w tym że gdzieś ci się przewody zwarły . Ja bym poszedł na razie najkrótszą drogą i odłaczał po kolei czujniki albo jeżeli masz możliwośc sprawdź rezystancje na niebieskim w przewodzie bedziesz miał już jedną rzecz mniej i tak krok po kroku

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 10 gru 2011, 16:35

rezystancji nie mam czym sprawdzić więc narazie odpada. Sprawdzę jutro czy podczas wyłączania zapłonu zwalnia, a co do czujników to jak to powinno wyglądać z ich odłączaniem? Tzn jakiej mam spodziewać się reakcji po odłączeniu czujnika, odłączyłem przy chłodnicy i nic się nie stało przy odpalonym silniku.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 10 gru 2011, 16:59

Kelis.Zx145, Jak odłączysz czujnik przy chłodnicy to nie spodziewaj się żadnej reakcji, wentylatory włączą się kiedy zrobisz zwarcie na tym czujniku.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 10 gru 2011, 17:00

ok, czyli to nie on jest winien? A jeżeli odłączę czujnik na wężu niebieski to powinny się wyłączyć?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 11 gru 2011, 18:23

A ten czujnik wkrecacie na jakis silikon? Bo u mnie kapie trochę płyn mimo ze dokręciłem ten płyn dosyć mocno.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 gru 2011, 18:49

GerB3 pisze:A ten czujnik wkrecacie na jakis silikon? Bo u mnie kapie trochę płyn mimo ze dokręciłem ten płyn dosyć mocno.
o ktorym czujnku mowisz jezeli tym w chlodnicy to jest wkrecany z podkladka miedzianą

[ Dodano: 2011-12-11, 18:50 ]
Kelis.Zx145 pisze:na włączonym silniku odłączyłem czujnik niebieski przy chłodnicy i nic sie nie stało, dalej się kręciły.
Niebieskiego czujnika przy głowicy nie odłączałem jeszcze bo wiem, że wtedy trzeba wykasować błąd w komputerze. Niemniej jednak kiedyś go wymieniłem bo myślałem że jest padnięty, kupiłem nowy nie ori i wszystko chodziło, może on padł, jakby co mam jeszcze tamten ori w pudełku.
Póki co wyjąłem wtyczkę od wiatraków żeby aku nie musieć rozłączać jak stoi

PieterB, wiatraki chodzą już przy uruchomieniu silnika nawet na zimnym, nie tylko po wyłączeniu. Raz się wyłączają po jakiejś chwili od zgaszenia silnika raz nie.
niebieski czujnik nie ma nic do wiatraków!!!

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 11 gru 2011, 19:27

tomek1982 pisze:o ktorym czujnku mowisz jezeli tym w chlodnicy to jest wkrecany z podkladka miedzianą
O tym na krućcu, ma podkąłdke stalową ok 1mm ale mimo mocnego dokręcenia dalej cieknie spod niego, kruciec jest aluminiowy to nie chce na siłe dociągać bo jeszcze gwint zerwe, dlatego chce go dac na silikon.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 11 gru 2011, 19:44

nie wiem jak to w b3 jest jak mowisz o aluminiowym przykrecanym do glowicy i ci cieknie to lepiej zakupic sobie oring wtedy bedzie sie to jakos trzymac lub na silikon dirko , jak dobrze dokrecisz tez powinien trzymac

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 gru 2011, 19:51

GerB3 pisze:ma podkąłdke stalową ok 1mm ale mimo mocnego dokręcenia dalej cieknie spod niego, kruciec jest aluminiowy to nie chce na siłe dociągać bo jeszcze gwint zerwe, dlatego chce go dac na silikon.
Spróbuj kilka razy wykręcić i lekko dokręcić aż się uszczelka prawdopodobnie miedziana ugniecie i ułoży. W moim byłym B3 miałem tak samo, zrobiłem tak jak to opisałem zdanie wcześniej i przestało ciec.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3094
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 11 gru 2011, 20:19

Ok spróbuję zrobić tak jak piszecie ;-)

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 11 gru 2011, 20:24

tomek1982, a co w takim razie może być przyczyną jeśli żaden czujnik ani w chłodnicy ani w króćcu nie ma nic do wiatraków?? co je uruchamia w takim razie? Nadal jeźdże na odpiętej wtyczce od wiatraków bo jak tylko podepne to się włączają więc nic sie nie zmieniło.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 12 gru 2011, 08:34

Wymienilem u siebie oba czujniki na kroccu: szary (Facet) & niebieski (ori ASO). Auto zapala teraz od strzalu, nie trzeba juz dluzej krecic rozrusznikiem i dodawac lekko gazu. Niestety dalej jest problem ze wskazaniami temp na liczniku. Do tej pory zrobilem:

- sprawdzilem wskaznik temp (na krotko do aku)
- przeszlifowalem punkty styku wskaznika temp na liczniku
- wymienilem stabilizator napiecia na liczniku
- sprawdzilem sciezki i luty na plytce od licznika
- sprawdzilem wiazke od czujnika temp - mostkowanie - wiazka jest OK
- wymienilem czujnik temp

Nie wiem gdzie lezy problem. Silnik lapie temp okolo 90C, sprawdzone VAGiem ale na wskazniku temp 90C pojawia sie dopiero po dluzszym postoju, w czasie jazdy spada do 50C ale tylko na wskazniku, mierzona za pomoca kompa jest OK czyli okolo 90C. Co jeszcze sprawdzic. Mam LPG ale przed zalozeniem instalacji mialem identyczny problem.
ABK 2.0E 115KM + LPG /STAG 300-4/SCORPION MINI/MATRIX HD344/DYSZE 2.4mm
https://audi80.pl/b4-20-abk-schwarze ... t41649.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga