Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3] czujnik wiatraka?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 05 kwie 2010, 03:45


Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 05 kwie 2010, 15:36

shellah, a pzekaźniki w skrzynce bezpieczników milczą??? Z tego co widze, to masz 2 biegi... Czyli na przekaźnik nr.11 ( ten 214 ) powinien cyknąć na pierwszym biegu, a na nr. 2 ( 213 ) na drugim biegu... Pomierz w tych gniazdach napięcia, na styku przekaźnika nr. 30 powinien być plus stały, czyli z aku, na 85 powinien być plus po zwarciu styku w kostce czujnika, 86 to masa, a 87 to plus wyjściowy do odbiornika...
Zobacz jeszcze, czy ten przekaźnik, co ci pika, podaje dalej prąd... <ok>

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 05 kwie 2010, 20:28

jak to jest panowie bo wedlug tego opisu za wentylatory odpawiadaja 3 przekaznik, u mnie po zwarciu pinow 1 i 3 w kostce od czujnika temp tego co jest w chlodnicy "cyka" tylko przekaznik nr 213 wlacza sie wentylator i jednoczesnie wlacza sie dmuchawa w samochodzie :roll: reszty przekaznikow nie ma, gdzie mozna kupic takie przekazniki? sa jeszcze jakies przekazniki i bezpieczniki odpowiedzialne za wentylatory nad nogami kierowcy?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2010, 11:25 przez keczy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 05 kwie 2010, 21:27

sprawdziłem beziecznik i niestety jak dla mnie lipa bo jest cały :-(
jak już pisałem wcześniej i nie tylko w tym temacie cyka mi tylko przekaźnik ten na zdjęciu kilka postów wcześniej :-/

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 06 kwie 2010, 21:10

shellah pisze:jak już pisałem wcześniej i nie tylko w tym temacie cyka mi tylko przekaźnik ten na zdjęciu kilka postów wcześniej
Dlatego wyżej zaproponowałem ci pomierzyć napięcia w gniazdach przekaźników i to, czy ten twój cykający napewno przekazuje prąd... Jak bedziesz wiedział, gdzie nie ma napięcia, a gdzie jest, to bedziesz wiedział, czego się uczepić... <ok>

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 06 kwie 2010, 22:41

ale mam to mierzyć dopiero po zagrzaniu motoru czy po zwarciu przewodów?
Wystarczy probówka?

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 07 kwie 2010, 10:30

Wystarczy, że zewrzesz styki, nawet odpala auta nie musisz... wystarczy sama probówka, może to być nawet żarówka z kawałkami kabla :-P Jak bedzie światłość, to jest napięcie, jak nie ma, to brak napięcia... Mase sobie weź z budy, bądź z jakiegoś pewnego źródła... Rozpiske nóżek przekaźnika dałem wyżej, więc teraz mierz gniazda według nich. NIe zapomnij sprawdzić, czy jest na przekaźniku eż masa, czyli jeden kabel bo jakiegoś plusa, a drugi do dziurki, w której powinna być masa dla przekaźnika <ok>

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 09 kwie 2010, 22:24

aby nie być laikiem kupiłem sobie multimetr :-P i teraz dokładnie będe wiedział jakie mam napiecie.Tylko stawiam sobie pytanie co jeśli będzie go brak?Bo jeśli będzie ok to wszystko jasne-przkaźnik do kosza :-)

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 10 kwie 2010, 15:34

jak bedzie brak plusa z aku, to trzeba bedzie szukać, gdzie nie jest podłączony, gdzie nie ma przejścia... A jak bedzie brakować plusa- sygnału z czujnika, to wtedy także trzba bedzie szukać "po nitce do kłębka"... <ok>

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 12 kwie 2010, 20:15

ja tez mam podobny problem... kupuje czujnik,włącznik wentylatora wymieniam dziala tydzien po czym dzieje sie z nim cos dziwnego... po wlaczeniu zaplonu wentylatory chodza czy silnik zimny czy cieply... zmieniam czujnik 2 raz znow na nowy innej firmy i po tygodniu znow to samo... jakie moga byc tego przyczyny ze te czujniki tak padaja??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2010, 21:56

JanekAudi sprawdź przekażnik numer 2 (11). Zbyt duże przejście prądu może uszkadzać czujnik.

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 01 mar 2013, 19:25

Chłopaki mam problem z wiatrakami, nie działają.
Po zwarciu przewodów z czujnika przy chłodnicy nie było pyknięcia przekaźnika. Myślałem, że przekaźnik (214) jest walnięty wiec go rozdupcyłem :mrgreen: Włożyłem go bez obudowy, i zwarłem ponownie przewody od czujnika, nic. Następnie zwarłem ręcznie magnesy z przekażnika i wiatraki ruszyły. Podłączyłem przekaźnik 214 bezpośrednio pod 12V i usłyszałem pyknięcie. Czyli doszedłem do wniosku, że przekaźnik jest sprawny, wiatraki również, bezpieczniki dobre. Problem tkwi w skrzynce bezpieczników skoro nie słysze "pyknięcia". Jak mam sie zabrać za sprawdzenie? Co robić?
Macie może jakiś schemat przekaźnika 214? Nie chce robic nowego tematu więc piszę w obecnym.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 mar 2013, 22:14

bialas1 pisze:Następnie zwarłem ręcznie magnesy z przekażnika i wiatraki ruszyły.
bialas1 pisze:Podłączyłem przekaźnik 214 bezpośrednio pod 12V i usłyszałem pyknięcie
bialas1 pisze:Czyli doszedłem do wniosku, że przekaźnik jest sprawny, wiatraki również, bezpieczniki dobre
po tym wniosek mam że jest zbyt małe napięcie aby przekaźnik ruszył

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 01 mar 2013, 22:33

Hm czyli co mogę zrobić? :->

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 mar 2013, 22:48

najpierw sprawdź jakie napięcie jest podawane na przekaźnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl