Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 6A] Digifant 1 opis/schemat do silnika 6A

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

[B3 2.0 6A] Digifant 1 opis/schemat do silnika 6A

Post autor: Risen1543 » 21 kwie 2019, 07:35

Witam, poszukuję informacji/schematu na temat przerobienia wtrysku mechanicznego na digifant 1 z wv corrado. Co prawda u mnie już jest to zrobione jednak stan instalacji elektrycznej jest w stanie opłakanym na ten moment i nie do końca wiem co skąd zostało pociągnięte a wiszące i poprzecinane kable/czujniki bez zasilenia w dojściu do tego nie pomagają. Znalazłem elektryka/elektromechanika który ma mi to wszystko poprawić i zrobić, z tym że chciał ode mnie 3 rzeczy:
-schemat instalacji elektrycznej oryginalny - to mam z chomika https://chomikuj.pl/KinoManiak_12/Audi+ ... lektryczne

-schemat najlepiej lub w ostateczności jakiś opis zmiany na Digifant 1 - nie znalazłem jeszcze do tego silnika czegoś takiego

-i schemat instalacji gazowej na blosie taki jak tam jest

Jeżeli ktoś z was ma jakieś informacje czy schematy odnośnie zmiany w tym silniku wtrysku na digi1 to proszę o informację.

Wiem że użytkownik z forum o nicku "wudar" ma identyk (zastanawiam się czy czasami ja nie posiadam tego auta co on kiedyś, https://audi80.pl/topics77/b3-20-16 ... ht=#928777) ale wudar niestety jest od roku nieaktywny na forum, wysłałem mu maila ale czy odpisze to nie wiadomo.
Pozdrawiam :)

I wszystkim życzę Wesołych świąt ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4653
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 kwie 2019, 11:59

Tutaj wrzucałem opis: https://audi80.pl/topics7/all-schem ... tm#1049319 (ten post i dwa niżej ładniej narysowane).

Podłączenie u ciebie może się różnić, bo to kwestia inwencji tego co montował bo sporo tych samych sygnałów można wziąć z wielu miejsc. Kwestia też użycia przekaźników.

Co do LPG to zależy jaki masz sterownik do przełączania na gaz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Risen1543 » 21 kwie 2019, 16:59

Dzięki wielkie ;)
Sterownik do gazu jest firmy just heavy poniżej linki do zdjęć bo nie mogę takiego w necie znaleźć ;/
https://zapodaj.net/453cb7cc6e1b4.jpg.html
https://zapodaj.net/d798d49d46766.jpg.html
Stan tego sterownika także pozostawia wiele do życzenia niestety ;/
Natomiast czy mógłby ktoś podać mi jakie części powinny być zmienione kiedy zakładamy digifanta 1 ? w sensie czujniki itp. taki mniej więcej spis gratów.
I jeszcze jedna sprawa bo ogólnie wszystko fajnie no auto jakoś tam odpala i jeździ tylko mam zagwostkę bo ogólnie do zmiany wtrysku mechanicznego na efi digifanta powinien chyba gdzieś być komputer czyli np. https://www.dubforcetuning.net/shop/vw- ... -022-egdt/
natomiast czy może go nie być ???? o.O
Pytam bo ja do tej pory nigdzie nie zlokalizowałem czegoś takiego, jest tylko ten sterownik od gazu w który jest wpięta cała ta wiązka i tyle.
Czy to ten sterownik gazu tylko wszystkim steruje ??
I ewentualnie jeżeli ten komputer digifant musi być to gdzie go ewentualnie ludzie montują to sprawdzę czy to jest.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4653
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 kwie 2019, 17:24

Ciekawe jakim cudem ci się to przełącza, bo just heavy to sterownik III generacji a do blosa potrzebny jest sterownik I lub II generacji. Ten od III też by przełączał tylko nie wiem czy nie trzeba oszukać czujnika ciśnienia gazu bo w tym wężu idącym do blosa lub miksera występuje o wiele mniejsze ciśnienie niż to co idzie w III generacji.

Prosty przełącznik lpg po prostu podłącza się pod masę, plus po zapłonie, sygnał obrotów z cewki i na tej podstawie daje zasilanie na elektrozawory załączające lpg oraz przekaźnik odcinający zasilanie wtryskiwaczy benzyny. Przykładowy schemat: http://images38.fotosik.pl/984/e05c17bed1d6842d.jpg

Szukałeś tego komputera w oryginalnym miejscu gdzie fabrycznie był montowany ten od mechanicznego wtrysku? Może ktoś wykorzystał oryginalne kable tylko przepinował kable od niego i osprzętu (tak jak ludzie zmieniają komputery w TDI na nowsze).

Ten komputer od gazu nie wysteruje żadnych wtryskiwaczy bo to III generacja. Nawet komputery od sekwencji potrzebują innego ECU, które by generowało impulsy wtrysku benzynowego (były chyba ze dwa komputery które IV generacji które coś takiego potrafiły i byłyby idealne do mechanicznego wtrysku ale praktycznie nie dostania nawet używane).
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Risen1543 » 21 kwie 2019, 18:23

No właśnie to jest tak pogmatwane że chyba nawet Maciej Wróżbita by nie wiedział gdzie co i jak jest w nim przerobione.
Ogólnie na gaz przełącza się na obrotach tylko że też nie ma jakby ustawionego punktu tylko jak mu się zachcę jak jest zimny to powyżej 3tys się przełączy jak rozgrzany to jak odpalę to potrafi jakby się od razu przełączyć na gaz, wskaźnik poziomu gazu ten co jest na diody w kabinie zawsze pokazuje że gazu ma full czyli wszystkie kropki się świecą, a nie powinny. Ma dwa elektrozawory jeden w butli koło analogowego licznika poziomu gazu i drugi pod maską, jest parownik od niego leci wąż z regulacją na "śrubę" do blosa, blos zamontowany jest na rurze do stożka do przepustnicy, między przepustnicą a blosem po drodze jest wspawany ten copot co pytałem w innym temacie co to jest, z tym że w ten copot chyba powinien być wpięty wąż od odmy a nie jest, nie jest tam też zaślepiony. Co więcej z sondy lambda lecą trzy kable i tylko jeden jest podłączony jakby plus chyba pozostałe kable puste, jak się odłączy ten plus od sądy to nie odpala. Cała instalka gazu zasilona jest prosto z akumulatora w sensie na pewno plus bo odłączyłem to i nie było gazu tylko benza i na benzie działał.
Dziwny też jest zawór krokowy ten powietrza od wolnych obrotów, jest odłączony i on się w jednym punkcie wtedy ustawia i nie rusza można go zastąpić śrubą do regulkacji gazu, natomiast jak się go podłączy to wali na 3tys obrotów i tak trzyma, pod maską wtedy słychać jakby zasysał powietrze stożkiem albo tym copotem, bo chyba blosem gazu to nie da rady, i tak jest na benzie i lpg.

Co do komputera to ten sterownik gazu leży na takiej półce sporo większej i myślę że to tam powinien byc ori komputer, jeszcze przy skrzynce od przekaźników i bezpieczników pod maską od strony kierowcy jest taka półeczka pod skosem ale tam nic nie ma, wymieniałem plastiki na podszybiu to pod nimi też nic nie ma, więc nie mam bladego pojęcia co tam jest porobione a to wszystko jest oczywiście okraszone wolnymi poucinanymi kablami kiedyś zawiniętymi w taśme izolacyjną i niepopodpinanymi czujnikami (np. dwa piny między grodzią a silnikiem tam w silniku, chyba niepodpięty czujnik spalania stukowego tu jak wchodzi wąż od wolnych obrotów do silnika).

Także chciałbym to doprowadzić do stanu używalności tylko że ja tego nie zrobię a jak ktoś zobaczy co tam pod tą maską jest to robi duże oczy i się pyta co to jest za wynalazek. A jeździć nim w takim stanie to trochę tak z duszą na ramieniu ta jazda.


@ Ewentualnie czy do wysterowania tej instalacji gazowej wystarczy przekaźnik ?
Bo być może jest tak że to ten przekaźnik przełącza na gaz, jest zamontowany po prawej stronie nad kielichem amorka w sensie od kierowcy, a ten sterownik ze zdjęć to które wcześniej wstawiłem to jest sterownik silnika digifant tylko w takim "oryginalnym opakowaniu"

Za jakieś 30 minut postaram się wstawić fotkę tego przekaźnika ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4653
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 kwie 2019, 21:05

Risen1543 pisze:półce sporo większej i myślę że to tam powinien byc ori komputer,
Nie napisałem wcześniej. W Audi 80 komputer od silnika jest montowany wewnątrz samochodu na ścianie grodziowej po stronie pasażera. Trzeba odkręcić osłonę pod nogami pasażera (zaraz za schowkiem) i tam głęboko powinien być komputer.
Risen1543 pisze: Ewentualnie czy do wysterowania tej instalacji gazowej wystarczy przekaźnik ?
No przekaźnik może być zamontowany i podłączony razem z elektrozaworami od lpg, wtedy gdy gaz zostaje otwarty to przekaźnik jednocześnie odłącza wtrysk.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Risen1543
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 01 lut 2019, 17:31
Imię: Kamil
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Risen1543 » 21 kwie 2019, 21:30

Fakt popatrzyłem na to i ten sterownik pod maską jest od gazu, przekaźnik tak jak piszesz.
Co do samego komputera, to zaskoczony jestem że jest on w środku, zazwyczaj spotykałem się że jest gdzieś na podszybiu, pod maską. Sprawdzę jutro albo we wtorek co faktycznie tam siedzi ;) Dzięki bardzo za informację ;)

Jeszcze jedno jeżeli jest tam ta instalacja gazowa i jest ten sterownik z 3 generacji chociaż cała instalacja powinna być 1 lub 2 gen to aby to zmienić i dać sterownik powiedzmy z tej 2 gen to zapewne trzeba będzie dołożyć wg schematu emulator sondy lambda bo obecnie go nie widzę w sumie, w każdym razie jeżeli będę chciał zmienić ten sterownik gazu muszę dać tej samej firmy czy mogę np. na jakiegoś staga wymienić i z tym nie ma problemu ? Czy jednak tu może być jakiś zgrzyt ? ;)
Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4653
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 kwie 2019, 22:12

Co do emulatora sondy to digifant jest na tyle prymitywny że raczej nie adaptuje się długoterminowo do mieszanki więc emulator może być zbędny. A nawet zawsze można sobie zrobić emulacje masy przekaźnikiem.

Sterownik do gazu możesz wsadzić jaki chcesz, bo I generacja to jedynie załączanie elektrozawór po obrotach i rozłączanie na wypadek jakby silnik zgasł. To II generacja jak coś to potrzebuje pasującego silniczka krokowego (choć 90% współczesnych używa takiego samego) i czujnika poziomu lpg jeśli sterownik obsługuje wyświetlanie poziomu. Dopiero przy III i IV i wyższych generacjach potrzebne są kompatybilne czujniki ciśnienia gazu, bo niemal każdy producent robi je po swojemu.
Risen1543 pisze:Cała instalka gazu zasilona jest prosto z akumulatora w sensie na pewno plus bo odłączyłem to i nie było gazu tylko benza i na benzie działał.
Taki podłączenie jest normalne w bardziej zaawansowanych instalacjach nawet już II generacji.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga