[b4 1.9 tdi 1Z]dodatkowy włącznik wentylatorów
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1Z]dodatkowy włącznik wentylatorów
panowie czy jesli wepne sie w kable idace do czujnika w chłodnicy odpowiedzialnego za włanczanie sie wentylatorów przełącznikiem dwustopniowym to bedzie bez problemu działało dodatkowe włanczanie wentylatorów tym włąśnie przełącznikiem czy trzeba coś więcej pokombinowć??
Wpięcie w to ci nic nieda, jak chcesz mieć dodatkowe sterowanie wentylatorem to musisz się wpiąć w zasilanie, najlepiej przed samym wentylatorem. Nie wiem czy uruchomieniem went, steruje plus czy minus. Chodzi oto że jeden z tych sygnałów jest podłączony na stałe a drugi pojawia się jak czujnik go poda. Jeżeli minus jest na stałe to podłącz z pod spodu skrzynki bezpieczników plus przez włącznik i wepnij do wtyczki wentylatora (tylko do przewodu plusowego) bo inaczej zrobisz zwarcie.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
jak dobrze pamiętam żeby uruchomić wentylatory trzeba w wtyczce tej przy chłodnicy zewrzeć pierwszy i trzeci pin, to jak dobrze kombinuje to właśnie tam się można wpiąć, bo czujnik włączy wentylatory niezależnie od przełącznika, i ty jak masz taką potrzebę,a właściwie hudy, po co ci taki przełącznik :?:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ten przełącznik to nie dla mnie tylko znajomy ma zamiar coś takiego zrobić.używa samochodu w pracy i bardzo dużo jezdzi po mieście.dziś było dość ciepło i jak stał w korku to wentylatory nie wydalały a co dopiero będzie jak upały sie zaczna.jak spioł wtyczke na pierwszym biegu to temperatura utrzymywała mu się cały czas 90 stopni i dlatego chce miec niezależne sterowanie przełącznikiem...
do czujnika idą 3 kable z czego dwa sa od 1 i 2 biegu wiatraków.1 z 2 daje pierwszy bieg a 1 z 3 daje drugi bieg.czyli jeśli dobrze mysle jak sie wepne w te kable i podłącze przełącznik na 3 pozycje to powinno działać.
do czujnika idą 3 kable z czego dwa sa od 1 i 2 biegu wiatraków.1 z 2 daje pierwszy bieg a 1 z 3 daje drugi bieg.czyli jeśli dobrze mysle jak sie wepne w te kable i podłącze przełącznik na 3 pozycje to powinno działać.
Sterowaniem silników wentylatorów zajmują się przekaźniki,więc najłatwiej tam się wpiąć i można sterować wtedy mikro włącznikami,zdublować impuls na cewkę przekaźnika-tak jakby włączał go czujnik,koniecznie jakąś diodkę świecącą aby to włączenie było pod kontrolą lub włącznik podświetlany(w dzień nie będzie zbyt widoczny).Z półki pod kierownicą blisko do przekaźników i pod maską żadnej ingerencji nie trzeba robić.
W którym dokładnie miejscu znajduje sie ten czujnik??? Chcialbym sparawdzic czy wszystko ok. z wentylatorami ale jakos nie moge znalesc. Czy znajduje sie on od strony kierowcy na samym dole chłodnicy (w rogu)???MARCIN 80B4 pisze:jak dobrze pamiętam żeby uruchomić wentylatory trzeba w wtyczce tej przy chłodnicy zewrzeć pierwszy i trzeci pin, to jak dobrze kombinuje to właśnie tam się można wpiąć, bo czujnik włączy wentylatory niezależnie od przełącznika, i ty jak masz taką potrzebę,a właściwie hudy, po co ci taki przełącznik :?:
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
płyn ma wymieniony.termostat tez działa prawidłowo ogólnie wszytko jest ok tylko problem u niego wygląda tak że jak stoi w korku to włancza sie 1 bieg puźniej drugi.temperatura troche opada i puźniej znów rośnie.2 bieg znów sie włancza i temp znów spada tylko troche mniej niż za 1 razem i wiatrak sie wyłancza.za kazdym razem wiatrak działa podobnie długo jednak temperatura za kazdym razem spada mniej. kumpel chce mieć ten dodatkowy włącznik by mógł sam decydować jak długo mają działać wiatraki...audiktom pisze:Witam
Wiem że pytanie było dotyczące dodatkowego włącznika wentylatorów, ale tak sobie myślę że kolega zamiast kombinować, patrzeć pilnując wiatraka to powinien może wymienić płyn chłodniczy, może dla tego mu nie wydala wentylator(y).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 18:02
- Lokalizacja: Mazury
witam was serdecznie pozwólcie, że dołączę do tematu wentylatorów
Ja myślę, że pomimo długich postojów w korkach silnik 1,9 Tdi 1Z (też mam taki) nie powinien się przegrzewać. Myślę, że może być kilka przyczyn. Zacznę od najprostszych:
1. Niech zdejmie plastikową osłonę na przedzie maski
2. Niech sprawdzi termostat, czy otwiera mu duży obieg(przy temp. ok. 86 st. powinien robić się gorący dolny gruby przewód gumowy między termostatem a chłodnicą)
3. jeśli ubywa mu płyn niech sprawdzi czy niema wycieku pod głowicą cylindrów
4. i chyba ostatnia sprawa niech sprawdzi czujnik temperatury(znajduje się między silnikiem a filtrem paliwa tam gdzie wchodzi przewód z nagrzewnicy) może jest uszkodzony i oszukuje, ale mało prawdopodobne. Powodzenia
Ja myślę, że pomimo długich postojów w korkach silnik 1,9 Tdi 1Z (też mam taki) nie powinien się przegrzewać. Myślę, że może być kilka przyczyn. Zacznę od najprostszych:
1. Niech zdejmie plastikową osłonę na przedzie maski
2. Niech sprawdzi termostat, czy otwiera mu duży obieg(przy temp. ok. 86 st. powinien robić się gorący dolny gruby przewód gumowy między termostatem a chłodnicą)
3. jeśli ubywa mu płyn niech sprawdzi czy niema wycieku pod głowicą cylindrów
4. i chyba ostatnia sprawa niech sprawdzi czujnik temperatury(znajduje się między silnikiem a filtrem paliwa tam gdzie wchodzi przewód z nagrzewnicy) może jest uszkodzony i oszukuje, ale mało prawdopodobne. Powodzenia