Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] EURO TR2 HJS + nieorginalny zespół przekaźników

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

[2.0 ABK] EURO TR2 HJS + nieorginalny zespół przekaźników

Post autor: saxxor » 28 maja 2017, 21:31

Witam forumowiczów od miesiąca jestem właścielem Audi 80 ABK 2.0E w automacie. oraz lpg Problemy z biegiem jałowym oraz słabym odpalaniem zmusiły mnie do szukania rozwiązania problemu. Pod maską natknąłem się na ustrojstwo, które nazywa się EURO TR2 HJS, pierwsze skojarzenie padło na jakiś sterownik z instalacji lpg(emulator sondy), poczytałem w sieci na temat tego urządzenia, w skócie udalo mi się dowiedzieć, że montowane to jest w Niemczech w celu zmienienia statusu normy spalin z EURO 1 na EURO 2. W zależności od samochodu ingeruje ten system w cewke zapłonową, regulator biegu jałowego, przepływomierz. Jak wygląda ingerencja w moim samochodzie nie mam pojęcia. Przyznam szczerze, że wolałbym w pierwszej kolejności usunąć te ustrojstwo i wtedy ewentualnie wziąść się za diagnostyke czujników itp. Pytanie do Was, czy ktoś spotkał się u siebie z takim czymś, jak to definitywnie usunąć, wydaje mi się, że wypięcie wtyczki nie wystarczy(probowałem wypiąć i jest tak zapieczona, że prędzej wyrwę wnętrzności tego urządzenia). Drugi problem, który może być ale nie koniecznie związany z EURO TR 20 HJS to widniejąca pod serwem jakaś niezasłonięta podstawka na bezpieczniki i przekaźniki, dojście do tego gdzie idzie cała wiązka jest trudna do opisania bo brak miejsca pod maska utrudnia lokalizację ale jedna jej część idzie w bardzo "rzeźbiarski" sposób do termoczujnika umieszczonego w chłodnicy. Zanim cokolwiek będę z tym robił chciałbym się dowiedzieć po co ktoś przedemną potrzebował zrobić takie coś. Domyślam się, że jest to jakieś obejście przekaźnika wentylatora chłodnicy. Dodam, że mam klimatyzacje fakt faktem niesprawną ale zastanawiam się czy to nie jakaś dokładka i ktoś spartaczył sprawe i zrobił to w bardzo nieestetyczny sposób. Bezpieczniki które są tam włożone to 20A, 25A, 20A także duże prądy. Dodam zdjęcia podglądowe. Czekam na wasze opinie od czego zacząć, jak sprawdzić, jakieś porady oraz sugestie mile widziane. Mam nadzieję, że mi pomożecie.
Obrazek http://zapodaj.net/39bc5eda7d1f3.jpg.html
Obrazek http://zapodaj.net/507429e67fafa.jpg.html
Ostatnio zmieniony 28 maja 2017, 21:42 przez saxxor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2017, 22:06

saxxor, nie powiem ci jak ty wypiąć chodź pewnie nie jest takie trudne jak się wydaje potrzeba tylko odnaleźć miejsca gdzie zostało wpięte w ori instalację.

A co do sedna sprawy to jest dużo innych powodów takiego stanu rzeczy - chociażby zwykła nieszczelność w dolocie powietrza a nie wiem czy usunięcie tego ustrojstwa coś zmieni.
WRC is for boys.
Group B was for men.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 28 maja 2017, 22:20

dziekuję za reakcję PieterB, wiem że może być mnóstwo innych powodów, ale od tego chcialbym zacząć bo wyglada to nieestetycznie jakieś poizolowane kąski wiązki, nie wiadomo jak działa dokladnie taki euro tr wydaje mi się, że skoro ma on zmniejszać emisje spalin to musi zaburzać parametry czujników i wysyłać je do ECU tak? Producent na swojej stronie www deklaruje 3 letnią gwarancje na produkt, samochód jest już naście lat w Polsce, także napewno usunięcie niepotrzebnego może nie pomóc ale napewno nie zaszkodzi. Tylko nie wiem jak się do tego zabrać. Bardziej irytuje mnie ta sprawa z tymi przekaźnikami i bezpiecznikami, bo czuje że to już grubszy temat...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 maja 2017, 22:27

saxxor, pierwszy raz coś takiego widzę więc nie powiem ci jak to dokładnie działa - po prostu nie miałem z czymś takim do czynienia
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 maja 2017, 06:07

Przekazniki nie są do tego, a te euro łatwo usunąć jeżeli nikt nie żeżbił bo masz tylko dwie wtyczki pasujące odłaczyć i podłaczyć.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 29 maja 2017, 10:38

Wtyczka idzie jedna do tego urządzenia. Myślę, że jak znajdę chwile czasu to będe "szedł" po wiązce i będę rozłączał od orginalnej wiązki i tyle nic innego nie wymyśle. Panowie co do tych śmiesznych przekaźników dzisiaj je oglądałem jak jest jasno i pisze na nich tylko "Italy 12V" żadnego numeru ani schematu są 3 sztuki a co do bezpieczników to poprawiam temat jest tam 30A, 20A oraz 7,5A mi się wydaję, że ktoś chciał dołożyć klimatyzacje prostym sposobem zrobił jakieś obejście, powiedzcie mi gdzie orginalnie powinien widnieć przekaźnik klimatyzacji oraz wentylatorów. Wydaje mi się, że mój wentylator chodzi tylko na 2 biegu, może to ma jakiś związek właśnie z tym rzeźbieniem przez kogoś, dodam, że wymieniałem termowłącznik 3 pinowy także powininem mieć dwa biegi tak? Są dwa osobne przekaźniki do każdego biegu czy jak to jest rozwiązane. Bezpieczniki 30A, 20A, 7,5A do czego one są używane w oginalnej wiązce, żeby mieć jakiś obraz tego co to może być.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 maja 2017, 13:55

To są dokładane przekaźniki więc pewnie to są uniwersalne więc oznaczenia nie powiedzą ci jaką mają funkcje.
Masz dużą chłodnicę(taka jak była z klimą)?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 maja 2017, 19:30

Jak masz klimę deiva to dobry kierunek bo oni montowali tam przekaźniki właśnie na wentylatory.

A z tym urządzeniem to powinny być dwie wtyczki tylko bodajże albo do zaworu biegu jałowego albo do tps. euro powoduje tylko podniesione wolne obroty. Oszukuje tylko sygnały.

saxxor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 maja 2017, 19:41

Post autor: saxxor » 29 maja 2017, 19:30

Chłodnica idzie od samego dołu aż do mocowania przedniego pasa ma dwa wentylatory, dodatkowo mam dwa przewody do niej do chłodzenia oleju skrzyni aut., co to znaczy klima deiva?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga