Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ 75KM] Grzanie świec innym obwodem-pytanie.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

[B4 1.9 AAZ 75KM] Grzanie świec innym obwodem-pytanie.

Post autor: andrzejsz23 » 01 gru 2013, 13:19

Witam klubowiczów.
Mam takie pytanie: chciałem zrobić grzanie świec żarowych poprzez osobny włącznik z pominięciem przekaźnika i całej fabrycznej instalacji grzania świec. Chcę dać plus pod skrzynkę bezpieczników żeby prąd pojawił się po przekręceniu kluczyka potem do włącznika, a z niego do świec.
I tu moje pytanie: czy w taki sposób nie uszkodzę w jakiś sposób świec czy nie skrócę ich żywotności pomijając przekaźnik.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2013, 13:31

andrzejsz23 pisze:I tu moje pytanie: czy w taki sposób nie uszkodzę w jakiś sposób świec czy nie skrócę ich żywotności pomijając przekaźnik.
myślę że nie o ile będziesz tego przycisku używał z głową, nie wiem tylko po co te kombinacje :-/

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 gru 2013, 13:36

Po odpaleniu oczywiście świece wyłączę.
PieterB pisze: nie wiem tylko po co te kombinacje
bo gdzieś w oryginalnej instalacji coś jest nie tak, bo nie kiedy ciężko mi palił a nie kiedy dobrze. Gdy próbowałem na krótko grzać świece odpala zawsze dobrze. Stąd mój pomysł na ominięcie układu i własne dozowanie czasu grzania świec.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 01 gru 2013, 13:44

a nie pomyslales ze przekaznik od swiec sie konczy?

moze byc tez wina czujnika niebieskiego, on gdy zle wyczuje temp otoczenia da zly czas grzania,

bezpiecznik od swiec dobry?

nie radze takich zabaw, bo bys musial dac grube kable aby te druciarstwo mialo sens, i bedziesz mial zawsze ryzyko spalenia auta

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 gru 2013, 13:48

Szara80tkaTdi pisze:a nie pomyslales ze przekaznik sie konczy?
jak na razie słychać jego "pykanie"
Mi to wygląda tak jakby świece czasami za mało prądu dostawały(może gdzieś kable są zaśniedziałe)
Szara80tkaTdi pisze:bezpiecznik od swiec dobry?
z tym jest wszystko w porządku.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 01 gru 2013, 13:51

podmien lub ewentualnie rozbierz przekaznik i przeczysc mu styki
obadaj niebieski czujnik na glowicy na kroccu wodnym, i jego kable

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 gru 2013, 13:54

Bo przekaźnik podaje prąd na świece do puki nie będzie słychać jak pyknie?
Bo jeśli tak to czujnik jest dobry bo po zgaszeniu kontrolki po kilku sekundach słychać pyknięcie.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 01 gru 2013, 14:00

to ze slyszysz jak on dziala, to nie oznacza w 100% procentach ze styki robocze przewodza prad na swiece, moze byc tak ze styki sa upalone, i nic ci po tym

bo i tak tam prad na swiece nie pojdzie jaki trzeba

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 gru 2013, 14:03

Masz rację, bo właśnie mi tak wygląda jakby za mało prądu świece dostawały. Ale nic wyjmę przekaźnik i go przeczyszczę i się zobaczy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 01 gru 2013, 14:05

tylko niezrob rys na tych blaszkach bo predzej sie do nich brud znow czepi

jak bys mial miernik cęgowy bys to predzej wiedzial jaki prad idzie na swiece

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 01 gru 2013, 14:24

Szara80tkaTdi pisze:tylko niezrob rys na tych blaszkach bo predzej sie do nich brud znow czepi

jak bys mial miernik cęgowy bys to predzej wiedzial jaki prad idzie na swiece
Postaram się to zrobić delikatnie ;-)
Takowego miernika nie posiadam, a sprawdzenie w ten sposób jaki prąd dochodzi do świec byłoby najlepszym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 01 gru 2013, 14:43

to mozesz podjechac do elekryka aby ci uzyczyl go na minute, wtedy zdejmij wtyczke z niebieskiego czujnika. uklad elektryczny zrozumie ze silnikowi jest zimno i po przekreceniu stacyjki poda prad na swiece

powinno pokazac okolo 65A, zaleznie od swiec

ewentualnie jutro ci tu w tym poscie dokladnie jeszcze raz napisze ile np umnie jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl