Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Im wyższa temp. tym wyższe obr.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 17 mar 2009, 21:01

Też mi się z niego śmiać chciało ale dało mi to trochę do myślenia. No bo niby co innego mogło powodować wzrost obrotów przy wjechaniu w zaspę :-/ A nie orientujesz się jaki jest średnio koszt sprawdzenia sondy w jakimś warsztacie?

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 mar 2009, 21:05

hmm jakies 50zl napisz na forum moze ktos w poblizu Ciebie z forum ma taka zabawke albo ma dojscia :)

[ Dodano: 2009-03-17, 21:07 ]
z tego co wiem w instrukcjach obslugi pisze jak miernikiem zmierzyc sonde powinna wskazywac napiecie ale jakie nie mam pojecia w dziale download sa ksiazki tam napewno znajdziesz cos na temat sondy

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 17 mar 2009, 21:12

Mam jedną książkę i jest tam opisane ale ja nie mam do tego głowy :-/ Wolałbym żeby zrobił to ktoś kto ma o tym pojęcie a nie dopiero się uczy. W każdym bądź razie dzięki za informacje. Narazie skupie się na tej sondzie chociaż już ją podmieniałem ale ktoś z forum mnie uświadomił że nie może być byle jaka uniwersalna sonda z trzema przewodami. Musi być od NG i koniec :-/ Nie wiem ale sprawdzę.

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 mar 2009, 21:31

wejdz sobie na inter cars katalog czesci samochodowych i tam ustaw w ustawieniach swoj model auta wyjdzie CI jaka sonde musisz kupic :)

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 17 mar 2009, 21:39

Pracuję w sklepie z częściami i jedną z hurtowni od której bierzemy towar jest właśnie IC :-) Także po wklepaniu w ich katalog numeru z sondy którą wyjąłem z auta, zamienia mi ją m.in. na uniwersalną sondę z trzema przewodami (np. BOSAL). Dlatego ja już sam nie wiem czy faktycznie tylko oryginał będzie się sprawował jak należy czy pokusić się o BOSALa :-/ Kiedyś jeździłem bmw E34 i miałem uwaloną sondę która zastąpiłem Bosalem za 135zł i szczerze nie byłem z niej tak do konca zadowolony. Czuć było w samochodzie spalinami jak cholera a po dłuższym postoju z zapalonym silnikiem cały byłem nimi przesiąknięty :-/ Może NG "poradzi sobie" z uniwersalną a może wyrzucę kasę w błoto i dalej będę z nią walczył :-/



ps. sprzedam http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8102386 :-)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 mar 2009, 22:31

Wg etki do silnika NG jest sonda o nr b 034 906 265 F.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2009, 22:40 przez spiczi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 17 mar 2009, 22:37

A według sondy którą wyjąłem z mojego NG (auto chodziło na niej idealnie):
0 258 003 357 :-/ (bosh oczywiście)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 17 mar 2009, 22:40

A tu masz screen z etki na którym pokazane są dwa czujnik temperatury. Nie wiem ale moze Ci sie do czegoś to przyda
Obrazek

A co do numeru sondy ktory podałes etka nie znajduje takiego :-/

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 17 mar 2009, 22:49

No ja ten numer wklepuje w katalog elektroniczny IC i jest :-)
A co do czujników temperatury w NG to są tylko te 2 prawda? Ten dwu pinowy i cztero pinowy. Czy może jest jeszcze jakiś o którym jeszcze nie wiem :-/ I niech ktoś mnie jeszcze umocni w przekonaniu ze ten cztero pinowy jest tylko i wyłącznie "na deske" bo już tyle różnych wersji słyszałem że nie wiem komu wierzyc :/

mewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 lut 2009, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/Tarnobrzeg

Post autor: mewa » 18 mar 2009, 00:30

Według mnie mechanik z którym rozmawiałeś miał racje. Jak wiemy sonda lambda umieszczana jest w przewodzie wylotowym, między silnikiem a katalizatorem. Dokładnie to część pomiarowa sondy jest umieszczona wewnątrz przewodu wydechowego poprzez wkręcenie. Ma ona bezpośredni kontakt ze strumieniem opływających ją spalin. Zaś część odniesienia ma kontakt z otaczającym powietrzem gdyż to właśnie otaczające powietrze jest gazem odniesienia. I właśnie gdy szorowałeś podwoziem po śniegu mogło to spowodować błędny odczyt. Być może i stąd też pojawiła się dziurka o której wcześniej pisałeś...
A jeżeli bedziesz chciał wymienić sonde na nową, to kieruj sie numerem który odczytałeś ze starej.

Pozdrawiam :-)

Michal_R
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 31 sty 2009, 00:03

Post autor: Michal_R » 18 mar 2009, 01:08

u mnie byla podobna sytuacja z obrotami z tym ze mam gaz i jakis idiota chyba ten od ktorego kupilem z racji tego ze reduktor byl uszkodzony podregulowal przepustnice ta srubeczka "oporowa" ile ja sie naszukalem o co mu chodzi z tymi obrotami i dokladnie bylo tak ze wraz z temp obroty dochodzily do 2000 przy tym mialem urwane przewody od lambdy ale ja rozebralem podlaczylem przewody i nawet dziala

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 18 mar 2009, 21:55

Dzięki śliczne za zainteresowanie tematem. W sobotę będę miał więcej czasu to zajmę się tą sondą i napiszę czy coś to zmieniło.

[ Dodano: 2009-03-21, 18:48 ]
Noi powrót do tematu :-/
Dzisiaj podmieniłem już trzecią sonde i dalej nic :cry:
Ja juz nie wiem co mam z tym autem zrobic :-/
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

[ Dodano: 2009-03-24, 22:44 ]
Widzę że nikt niema juz pomysłu :-/ A mnie dzisiaj oświecił pewien zaufany mechanik:-) Stwierdził że jest bardzo prawdopodobne iż wina może leżeć po stronie rozrządu... Że pasek mógł przeskoczyć o ząbek i mogą się dziać takie rzeczy. Co o tym myślicie? Ma to sens?

mewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 lut 2009, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/Tarnobrzeg

Post autor: mewa » 25 mar 2009, 11:27

Ciekawy przypadek :-/ powiem szczerze że nie słyszałem by przeskok paska mógł spowodować coś takiego...

Awatar użytkownika
marcoupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 12 mar 2009, 21:22
Lokalizacja: Krosno/Podkarpacie

Post autor: marcoupe » 25 mar 2009, 19:19

Noi jednak rozrząd niema z tym nic wspólnego :-/ Skonczyly mi się juz pomysly :-/ Wie ktoś może gdzie w NG coupe znajduje się ECU ??

mewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 lut 2009, 13:37
Lokalizacja: Wrocław/Tarnobrzeg

Post autor: mewa » 26 mar 2009, 08:18

poszukaj na forum, kiedyś gdzieś mi się to przewinęło przed oczami...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl