[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.
podłącze się to tematu, żeby nie zakładać nowego. Na początku mam pytanie czy w waszych B4 wiatraki chłodnicy też wyłączają się po wyłączeniu zapłonu ?? Bo u mnie tak i właśnie chcę to zmienić tak jak miałem przy każdym aucie nie mam pojęcia czemu niemcy o tym nie pomyśleli. Tylko problem jest taki, że nie wiem gdzie w AAZ szukać tego termo włącznika. Może ktoś ma jakieś fotki poglądowe ??
AUDI 80 B4 1.9 TD 95r
https://audi80.pl/80-b4-19-aaz-moje- ... t93467.htm
https://audi80.pl/80-b4-19-aaz-moje- ... t93467.htm
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie we wszystkich wersjach silnikowych, silniki wielowtryskowe mają chłodzenie wtryskiwaczy gdzie wentylator pracuje po wyłączeniu stacyjki ale jest to dość żadkie zjawisko tylko w baaardzo upalne dni. Jest do tego specjalny czujnik przy głowicy.teo19aa pisze:Na początku mam pytanie czy w waszych B4 wiatraki chłodnicy też wyłączają się po wyłączeniu zapłonu ??
Jak to w dieslach jest to nie wiem.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wiatraki po wyłączeniu zapłonu działały tylko w samochodach z mechanicznym wtryskiem i niektórych digifantach dla schładzania komory silnika aby paliwo w przewodach od wtryskiwaczy nie odparowało co utrudniłoby rozruch silnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
PieterB, no właśnię w poprzednim dieslu (skoda felicia 1.9SDI) po zgaszeniu silnika wiatrak sobie jeszcze chłodził, jak ojciec miał mkII 1.6GTD to też po zgaszeniu sobie wiatrak chłodził. W frytce i feli 1.3 musiałem przerabiać.
AUDI 80 B4 1.9 TD 95r
https://audi80.pl/80-b4-19-aaz-moje- ... t93467.htm
https://audi80.pl/80-b4-19-aaz-moje- ... t93467.htm
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak chcesz aby wiatraki zawsze działały to podłącz na pin 3 czujnika chłodnicy (idzie tam kabel niebiesko-czerwony) pod stały plus z akumulatora najlepiej przez bezpiecznik. Chyba że chcesz grzebać w kostkach pod spodem skrzynki bezpieczników to podłącz kabel niebiesko-czerwony z pinu D75A (tutaj rozpiska kostek i pinów bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html ) do stałego plusa przez bezpiecznik.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
zawsze nie tylko jak zgasze silnik to niech chłodzą.maciek889 pisze:wiatraki zawsze działały
AUDI 80 B4 1.9 TD 95r
https://audi80.pl/80-b4-19-aaz-moje- ... t93467.htm
https://audi80.pl/80-b4-19-aaz-moje- ... t93467.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Witam nie chce zakladac nowego tematu ale czy ktos by mogl mi opisac zrobic zdjecie poprawnego wpiecia w opornice ?(ktora znajduje sie obok zbiornika plynu do wspomagania. U mnie jest tak wpieteze na ostanim ze stykow (na samym dole) sa wpiete dwa przewody jedenidziezwiazki samochodu dtrugi od wntylatora a z drugiego wentylatora jest nie podpietylezy luzem gdzie go nalezy podpiac ? silnik 1z dwa wentylatory bez klimy brak jakich kolwiek przekaznikow , prosze o jak najprosciejsze rozwiazanie
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Kolory wziąłem ze schematu: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf z niego wychodzi że jeden czarno-czerwony to zasilanie szybkiego biegu z przekaźnika a drugi tego samego koloru idzie na wiatraki. A czerwono-biały to zasilanie wolnego biegu.
Chyba że babol jest w tym schemacie co zdarza się często w tych schematach mitchella.
Chyba że babol jest w tym schemacie co zdarza się często w tych schematach mitchella.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4668
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czarno czerwony razem z resztą czarno czerwonych. Bo tak jak napisałeś to będzie ci jeden wiatrak działał na I biegu a drugi na II.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, 21:30 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga