[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.
podłącze się to tematu, żeby nie zakładać nowego. Na początku mam pytanie czy w waszych B4 wiatraki chłodnicy też wyłączają się po wyłączeniu zapłonu ?? Bo u mnie tak i właśnie chcę to zmienić tak jak miałem przy każdym aucie nie mam pojęcia czemu niemcy o tym nie pomyśleli. Tylko problem jest taki, że nie wiem gdzie w AAZ szukać tego termo włącznika. Może ktoś ma jakieś fotki poglądowe ??
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie we wszystkich wersjach silnikowych, silniki wielowtryskowe mają chłodzenie wtryskiwaczy gdzie wentylator pracuje po wyłączeniu stacyjki ale jest to dość żadkie zjawisko tylko w baaardzo upalne dni. Jest do tego specjalny czujnik przy głowicy.teo19aa pisze:Na początku mam pytanie czy w waszych B4 wiatraki chłodnicy też wyłączają się po wyłączeniu zapłonu ??
Jak to w dieslach jest to nie wiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak chcesz aby wiatraki zawsze działały to podłącz na pin 3 czujnika chłodnicy (idzie tam kabel niebiesko-czerwony) pod stały plus z akumulatora najlepiej przez bezpiecznik. Chyba że chcesz grzebać w kostkach pod spodem skrzynki bezpieczników to podłącz kabel niebiesko-czerwony z pinu D75A (tutaj rozpiska kostek i pinów bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html ) do stałego plusa przez bezpiecznik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
Witam nie chce zakladac nowego tematu ale czy ktos by mogl mi opisac zrobic zdjecie poprawnego wpiecia w opornice ?(ktora znajduje sie obok zbiornika plynu do wspomagania. U mnie jest tak wpieteze na ostanim ze stykow (na samym dole) sa wpiete dwa przewody jedenidziezwiazki samochodu dtrugi od wntylatora a z drugiego wentylatora jest nie podpietylezy luzem gdzie go nalezy podpiac ? silnik 1z dwa wentylatory bez klimy brak jakich kolwiek przekaznikow , prosze o jak najprosciejsze rozwiazanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Kolory wziąłem ze schematu: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf z niego wychodzi że jeden czarno-czerwony to zasilanie szybkiego biegu z przekaźnika a drugi tego samego koloru idzie na wiatraki. A czerwono-biały to zasilanie wolnego biegu.
Chyba że babol jest w tym schemacie co zdarza się często w tych schematach mitchella.
Chyba że babol jest w tym schemacie co zdarza się często w tych schematach mitchella.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Czarno czerwony razem z resztą czarno czerwonych. Bo tak jak napisałeś to będzie ci jeden wiatrak działał na I biegu a drugi na II.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, 21:30 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 190
- Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
- Lokalizacja: tarnow