Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
teo19aa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:35
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: teo19aa » 19 lip 2015, 07:51

podłącze się to tematu, żeby nie zakładać nowego. Na początku mam pytanie czy w waszych B4 wiatraki chłodnicy też wyłączają się po wyłączeniu zapłonu ?? Bo u mnie tak i właśnie chcę to zmienić tak jak miałem przy każdym aucie nie mam pojęcia czemu niemcy o tym nie pomyśleli. Tylko problem jest taki, że nie wiem gdzie w AAZ szukać tego termo włącznika. Może ktoś ma jakieś fotki poglądowe ??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2015, 09:22

teo19aa pisze:Na początku mam pytanie czy w waszych B4 wiatraki chłodnicy też wyłączają się po wyłączeniu zapłonu ??
nie we wszystkich wersjach silnikowych, silniki wielowtryskowe mają chłodzenie wtryskiwaczy gdzie wentylator pracuje po wyłączeniu stacyjki ale jest to dość żadkie zjawisko tylko w baaardzo upalne dni. Jest do tego specjalny czujnik przy głowicy.
Jak to w dieslach jest to nie wiem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 lip 2015, 09:48

Wiatraki po wyłączeniu zapłonu działały tylko w samochodach z mechanicznym wtryskiem i niektórych digifantach dla schładzania komory silnika aby paliwo w przewodach od wtryskiwaczy nie odparowało co utrudniłoby rozruch silnika.

teo19aa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:35
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: teo19aa » 19 lip 2015, 16:47

PieterB, no właśnię w poprzednim dieslu (skoda felicia 1.9SDI) po zgaszeniu silnika wiatrak sobie jeszcze chłodził, jak ojciec miał mkII 1.6GTD to też po zgaszeniu sobie wiatrak chłodził. W frytce i feli 1.3 musiałem przerabiać.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lip 2015, 21:35

Jak chcesz aby wiatraki zawsze działały to podłącz na pin 3 czujnika chłodnicy (idzie tam kabel niebiesko-czerwony) pod stały plus z akumulatora najlepiej przez bezpiecznik. Chyba że chcesz grzebać w kostkach pod spodem skrzynki bezpieczników to podłącz kabel niebiesko-czerwony z pinu D75A (tutaj rozpiska kostek i pinów bezpieczników: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html ) do stałego plusa przez bezpiecznik.

teo19aa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 12 lis 2014, 21:35
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: teo19aa » 22 lip 2015, 17:06

maciek889 pisze:wiatraki zawsze działały
zawsze nie tylko jak zgasze silnik to niech chłodzą.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 14 sty 2019, 22:51

Witam nie chce zakladac nowego tematu ale czy ktos by mogl mi opisac zrobic zdjecie poprawnego wpiecia w opornice ?(ktora znajduje sie obok zbiornika plynu do wspomagania. U mnie jest tak wpieteze na ostanim ze stykow (na samym dole) sa wpiete dwa przewody jedenidziezwiazki samochodu dtrugi od wntylatora a z drugiego wentylatora jest nie podpietylezy luzem gdzie go nalezy podpiac ? silnik 1z dwa wentylatory bez klimy brak jakich kolwiek przekaznikow , prosze o jak najprosciejsze rozwiazanie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2019, 13:16

Czerwono-biały pod E2 dwa czarno-czerwone pod E3.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sty 2019, 13:36

Maćku raczej wszystkie razem i bez znaczenia gdzie bo czarno czerwone to wentylatory a czerwono biały zasilanie więc ma jeden bieg. Chyba że ma jeszcze drugi zasilajacy? Bo 1z miał dwa biegi ale nic nie pisze o drugim zasilajacym.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2019, 18:15

Kolory wziąłem ze schematu: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf z niego wychodzi że jeden czarno-czerwony to zasilanie szybkiego biegu z przekaźnika a drugi tego samego koloru idzie na wiatraki. A czerwono-biały to zasilanie wolnego biegu.

Chyba że babol jest w tym schemacie co zdarza się często w tych schematach mitchella.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sty 2019, 18:31

babolu na schemacie nie ma, tylko on mówi o dwuch biało czarnych tylko z wentylatora. A powinny być trzy. dwa cienkie i jeden gruby.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 16 sty 2019, 20:41

Obrazek


przepraszam zle zapamietalem zoczolem szukac po forum imi sie juz pomieszalo przesylam zdjecie ten kabel czarno czerwony podejrzewam ze trzeba wpiac od srodkowy zacisk?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 sty 2019, 20:50

Czarno czerwony razem z resztą czarno czerwonych. Bo tak jak napisałeś to będzie ci jeden wiatrak działał na I biegu a drugi na II.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2019, 21:30 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 16 sty 2019, 20:54

maciek889 pisze:Czarno czerwony razem z resztą czarno czarno czerwonych. Bo tak będzie ci jeden wiatrak działał na I biegu a drugi na II.


hm czyli mam go dac na ten ostatni pin z przewodem zloto-czarnym? ktos moze sprawdzic jak powino byc

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 sty 2019, 21:09

szczepanek1313 pisze:hm czyli mam go dac na ten ostatni pin z przewodem zloto-czarnym?
Nie tam gdzie tamte czarno czerwone

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl