Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.

Post autor: Skuciok » 27 gru 2010, 11:23

Problem jest następujący.
Są dwa wentylatory elektryczne, każdy ma brązową masę i plusa czerwonego, czyli w sumie 4 kabelki.

Z lewej strony na nadkolu mamy opornicę z 3 śrubami do których można się podpiąć.
Jak to teraz spiąć żeby działały poprawnie 2 biegi włączające wiatraki. Bo rozumiem że na początku mają oba wiatraki iść lekko, jak się sytuacja z temperaturą nie poprawia to powinien się włączyć 2-gi szybszy bieg.

Czy też jest tak że najpierw ma iść jeden a dopiero jak jest mało to oba?

Proszę o odp na pytanie ew. jakby ktoś miał fotkę, ew. dorysuje mi na rysunku poglądowym jak to podpiąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 gru 2010, 12:43

chyba to tak nie jest jak piszesz, masz schemat i patrz ze sa trzy jeszcze przekazniki co nim steruja, a ten rezystor jes podlaczony swoja droga do instlacji
wynika z niego ze jeden przewod od wentylatorow idzie do oporniczy a drugi do skrzynki bezpiecznikow
z tego co pamietam umnie oba na 1szym biegu kreca sie wolno a na drugim szybciej

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 29 gru 2010, 13:53

U mnie masa podlaczona jest pod srubke na podloznicy czyli do masy a dwa plusy podpiete sa pod opornice pod styk pierwszy od gory do ktorego dochodzi gruby przewod czerwony z czarnym paskiem.
Tak bylo fabrycznie w ACE.
<piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2010, 23:24


Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 31 gru 2010, 00:00

Aldi twoj schemat jest chyba od ACE, bo wyzej onim pisze Słonik
Słonik pisze:masa podlaczona jest pod srubke na podloznicy czyli do masy a dwa plusy podpiete sa pod opornice
i tak jest na tym wlasnie schemacie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2010, 12:14

Te schematy są akurat od amerykańskiego AAH.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 02 sty 2011, 20:13

Myślę że to rozwiązuje sprawę. Podziękował pięknie.

colorumia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 01 wrz 2008, 22:27
Lokalizacja: Rumia

Post autor: colorumia » 22 lip 2012, 21:13

Trochę odgrzeje temat czy był by ktoś uprzejmy opisać lub zrobić fotkę i wrzucić jak podłączona jest opornica w silniku 1Z w wersja z klimatyzacja lub opisać . Dochodzą tam dwa przewody cienkie z wentylatorów oraz dwa grube chyba zasilanie. Czy były opornice dla wersji z klima i bez ? Dzieki

Awatar użytkownika
brax9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 mar 2011, 10:51
Lokalizacja: zDolnyśląsk/Wołów

Post autor: brax9 » 09 paź 2012, 18:36

Gdzie ta opornica? mógłby ktoś dokładniej opisać albo fotka najlepiej, mam ABT i już kilka miesięcy ją składam (przekładam m.in. klimę) i zostało mi tylko podłączenie wentylatorów i nie wiem jak się za to zabrać od wentylatorów idą mi te 4 kable. Już mnie głowa boli jak podchodzę pod te wentylatory

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 paź 2012, 19:23

Pewnie masz po dwa z jednego wentylatora. Dajesz dwa do masy a dwa do jednego styku opornicy (do tego samego styku podłączasz też przekaźnik pełnej prędkości do środowego podłączasz przekaźnik wentylatora załączający niższą prędkość.
Mniej więcej tak http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf

Awatar użytkownika
brax9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 mar 2011, 10:51
Lokalizacja: zDolnyśląsk/Wołów

Post autor: brax9 » 13 gru 2012, 08:32

aldi pisze: a dwa do jednego styku opornicy (do tego samego styku podłączasz też przekaźnik pełnej prędkości
obojętnie do którego? jaki to przekaźnik (nr)
aldi pisze:do środowego podłączasz przekaźnik wentylatora załączający niższą prędkość.
Też bym prosił o numer tego przekaźnika

Z góry dzięki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 gru 2012, 15:42

Chyba do wentylatorów (przynajmniej do jednego z biegów) idzie taki oznaczony 204. Ale jest ich sporo
brax9 pisze:obojętnie do którego?
Dokładnie ci nie powiem bo nie chce mi się sprawdzać bo w V6 opornica jest z trudno dostępnym miejscu. Na schemacie widać że do jednego ze skrajnych (oznaczony E3 na schemacie) idzie pełna prędkość a do środkowego wyjście z mniejszej prędkości którą to może załączyć klima.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 03 lip 2015, 22:51

odgrzeje trochę kotleta, bo nie do końca jestem pewien... mam ABC z klimą,
jak w końcu jest poprawnie? do zacisku E2-czerwono-czarny z wiązki i do E3+A -czerwono biały z wiązki i dodatkowo plusy z wentylatorów, wiadomo masa wentylatorów do karoserii.
Zacisk E1 pozostaje pusty?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lip 2015, 14:25

No wg schematu jedno zostaje wolne: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf

I w rzeczywistości chyba też tak jest.

Pietrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pietrek » 06 lip 2015, 08:30

ok. podłącze wg. schematu i zobaczę jak to się będzie zachowywać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl