[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
[B4 All] Jak poprawnie podłączyć dwa wentylatory chłodnicy.
Problem jest następujący.
Są dwa wentylatory elektryczne, każdy ma brązową masę i plusa czerwonego, czyli w sumie 4 kabelki.
Z lewej strony na nadkolu mamy opornicę z 3 śrubami do których można się podpiąć.
Jak to teraz spiąć żeby działały poprawnie 2 biegi włączające wiatraki. Bo rozumiem że na początku mają oba wiatraki iść lekko, jak się sytuacja z temperaturą nie poprawia to powinien się włączyć 2-gi szybszy bieg.
Czy też jest tak że najpierw ma iść jeden a dopiero jak jest mało to oba?
Proszę o odp na pytanie ew. jakby ktoś miał fotkę, ew. dorysuje mi na rysunku poglądowym jak to podpiąć.
Są dwa wentylatory elektryczne, każdy ma brązową masę i plusa czerwonego, czyli w sumie 4 kabelki.
Z lewej strony na nadkolu mamy opornicę z 3 śrubami do których można się podpiąć.
Jak to teraz spiąć żeby działały poprawnie 2 biegi włączające wiatraki. Bo rozumiem że na początku mają oba wiatraki iść lekko, jak się sytuacja z temperaturą nie poprawia to powinien się włączyć 2-gi szybszy bieg.
Czy też jest tak że najpierw ma iść jeden a dopiero jak jest mało to oba?
Proszę o odp na pytanie ew. jakby ktoś miał fotkę, ew. dorysuje mi na rysunku poglądowym jak to podpiąć.
Audi B4 Avant Q
Honda VFR 800 Fi
Audi A6 C7 stuki podczas ruszenia.
Audi 80 B4 poduszki amortyzatora.
Honda VFR 800 Fi
Audi A6 C7 stuki podczas ruszenia.
Audi 80 B4 poduszki amortyzatora.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
chyba to tak nie jest jak piszesz, masz schemat i patrz ze sa trzy jeszcze przekazniki co nim steruja, a ten rezystor jes podlaczony swoja droga do instlacji
wynika z niego ze jeden przewod od wentylatorow idzie do oporniczy a drugi do skrzynki bezpiecznikow
z tego co pamietam umnie oba na 1szym biegu kreca sie wolno a na drugim szybciej
wynika z niego ze jeden przewod od wentylatorow idzie do oporniczy a drugi do skrzynki bezpiecznikow
z tego co pamietam umnie oba na 1szym biegu kreca sie wolno a na drugim szybciej
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeszcze jest taki schemat: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig15.pdf
Części samochodowe online - Motostacja
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Myślę że to rozwiązuje sprawę. Podziękował pięknie.
Audi B4 Avant Q
Honda VFR 800 Fi
Audi A6 C7 stuki podczas ruszenia.
Audi 80 B4 poduszki amortyzatora.
Honda VFR 800 Fi
Audi A6 C7 stuki podczas ruszenia.
Audi 80 B4 poduszki amortyzatora.
Gdzie ta opornica? mógłby ktoś dokładniej opisać albo fotka najlepiej, mam ABT i już kilka miesięcy ją składam (przekładam m.in. klimę) i zostało mi tylko podłączenie wentylatorów i nie wiem jak się za to zabrać od wentylatorów idą mi te 4 kable. Już mnie głowa boli jak podchodzę pod te wentylatory
Potrzebujesz części?
https://plus.google.com/photos/11424030 ... 881/albums
https://plus.google.com/photos/11424030 ... 881/albums
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pewnie masz po dwa z jednego wentylatora. Dajesz dwa do masy a dwa do jednego styku opornicy (do tego samego styku podłączasz też przekaźnik pełnej prędkości do środowego podłączasz przekaźnik wentylatora załączający niższą prędkość.
Mniej więcej tak http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
Mniej więcej tak http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
Części samochodowe online - Motostacja
obojętnie do którego? jaki to przekaźnik (nr)aldi pisze: a dwa do jednego styku opornicy (do tego samego styku podłączasz też przekaźnik pełnej prędkości
Też bym prosił o numer tego przekaźnikaaldi pisze:do środowego podłączasz przekaźnik wentylatora załączający niższą prędkość.
Z góry dzięki
Potrzebujesz części?
https://plus.google.com/photos/11424030 ... 881/albums
https://plus.google.com/photos/11424030 ... 881/albums
- Multifonika
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Motostacja
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Chyba do wentylatorów (przynajmniej do jednego z biegów) idzie taki oznaczony 204. Ale jest ich sporo
Dokładnie ci nie powiem bo nie chce mi się sprawdzać bo w V6 opornica jest z trudno dostępnym miejscu. Na schemacie widać że do jednego ze skrajnych (oznaczony E3 na schemacie) idzie pełna prędkość a do środkowego wyjście z mniejszej prędkości którą to może załączyć klima.brax9 pisze:obojętnie do którego?
Części samochodowe online - Motostacja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4659
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No wg schematu jedno zostaje wolne: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig14.pdf
I w rzeczywistości chyba też tak jest.
I w rzeczywistości chyba też tak jest.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga