Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.6]Jaka temperatura silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
FuBu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 kwie 2007, 15:39
Lokalizacja: Buszcza

[80 B4 1.6]Jaka temperatura silnika

Post autor: FuBu » 25 kwie 2007, 02:04

Witam
Panowie jaka powinna być prawidłowa temperatura silnika, pokazywana na wskazniku deski rozdzielczej w B4 1.6 z wielopunktowym wtryskiem z '94r. i przy jakiej temperatuze (według wskaznika na desce) powinny zalonczyć sie wiatraki na chłodnicy ????

Pytam, bo dopiero kupilem auto i miało ono zaciety termostat w pozycji otwartej i po trasie wogóle nie dało sie go zagrzać. W miescie maxymalna temperatura to 93stopnie, a wiatrak zalonczył sie juz przy 90 stopniach.

Teraz gdy wymieniłem termostat to temperatura podeszła pod około 94 stopnie i wiatraki nadal sie nie wlonczyły. Wystraszylem sie i zgasilem auto.

Bardzo prosze o podanie mi, jaką temperature powinien mieć silnik. Czy jezeli temperatura na wskazniku dojdzie do 100 stopnie to znaczy ze auto sie przegrzało?

I dlaczego wczesniej, to znaczy gdy termostat był cały czas otwarty to wiatraki włączyły sie juz przy 90 stopniach a teraz, to znaczy przy sprawnym termostacie, wiatraki nie załączyły sie przy 94 stopniach.

Jeszcze jedno pytanko.
Czy odpowietrzanie układu chłodzenia takiego silnika nastepuje samoczynnie, czy trzea odkrecac jakiś zaworek np., czy cos w tym rodzaju?

Z góry dziekuje za wszelakie odpowiedzi na temat temperatury pracy tego silnika i błagam MODÓW aby nie kasoawali tego tematu, bo przeszukałem juz całe forum i nie znalazłem konkretnych informacni na temat tych temperatur, a rano bede sie bał odpalic auto i jechac do pracy.

Pozdrawiam
Greg
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2007, 12:55 przez FuBu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 kwie 2007, 10:21

Silnik odpowietrzy się sam gdy w chwili gy otworzy sie termostat i płyn będzie krażył na duzym obiegu. Przez jakiś czas po wymianie termostatu możesz zauważyć małe ubytki płynu chłodniczego. Będzie to związane właśnie z odpowietrzaniem sie ukłądu.

FuBu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 kwie 2007, 15:39
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: FuBu » 25 kwie 2007, 12:59

no dobra, ale co z temperaturą, jaka powinna być prawidłowa???????????

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 25 kwie 2007, 13:05

Przecież tych wątków na tym forum jest pełno!! Wystarczy poczytać, poszukać.... :shock:

FuBu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 kwie 2007, 15:39
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: FuBu » 25 kwie 2007, 13:26

tysiące? Jasne stary, najłatiej tak napisać. Ja wczoraj szukałem informacji na tym i innchy forach do póżnych godzin nocnych, i odnosnie silnika 1.6 na wielopunkcie nie znalazłem nic.
Ale oczywiscie takich wątków według Ciebie jest tysiące.

Gdyby wypowiedział sie ktoś kto ma taki silnik w B4 to byłbym naprawde wdzieczny.

xavier

Post autor: xavier » 25 kwie 2007, 14:31

tych watkow moze nie jest tysiace, ale kilka bylo, z jednym sam wczoraj pisalem (o temperaturze i termostacie). Mam B4 1.6 ADA z 95r, optymalna temteratura to mniej wiecej 90-93 stopnie, ale nie panikuj jak silnik ma troche wiecej, nic sie nie stanie strasznego. Jak juz pzrekroczy 110 to mozesz sie zastanawiac nad udaniem sie do mechanika :)

Ja tez musze wymienic termostat, u mie z kolei jest temperatura z niska, kolo 80 regularnie

poczytaj sobie temat viewtopic.php?t=3149 i viewtopic.php?t=2988&start=15

pozdriawiam, i zalecam mniej paniki, wiecej rozsadku ;)

FuBu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 kwie 2007, 15:39
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: FuBu » 25 kwie 2007, 21:57

A czy przy 110 stopniach nie pokrzywi sie nic w silniku, np. głowica itp?
Wczoraj jak złapał te 94-95 stopni i nie załączył wiatraków to sie wystraszyłem i zgasilem auto. W gumowych wezach i w poblizy głowicy słyszałem ze cos zaczyna powoli bylgotać, tak jak by zaczeło sie gotować, ale na wskazniku było tylko 94-95stopni. Mysle ze moze to bulgotanie to było od odpowietrzania sie układu, a nie od gotującego sie płynu :/
Auto zalane mam oczywiscie płynem, a nie wodą.
Boje sie go potrzymac i zagrzac do 100stopni bo jak juz przy 95 bulgotało to co bedzie przy 100?
Ehh, mamnadzieje ze to nie uszczelka pod głowicą :roll:

Awatar użytkownika
Organista18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: Organista18 » 25 kwie 2007, 22:05

Musisz sprawdzić na bagnecie od oleju czy nie masz objaw padniętej uszczelki pod głowica (białej mazi), no i ubywającego płynu. Możesz również mieć uszkodzony czujnik temp. lub wskaźnik i źle ci pokazuje, no ale te bulgotanie.... a jak termostat??? może nie otwiera. No i sprawdź czy masz sprawne wentylatory, ściągnij wtyczkę z czujnika na chłodnice i zmostkuj styki przy załączonym zapłonie, jak sie włączą to OK 8-)

FuBu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 kwie 2007, 15:39
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: FuBu » 25 kwie 2007, 22:46

No tak jak pisalem w pierwszym poscie, ale przypomne sie jeszcze raz. Mianowicie kupile auto kilka dni temu i gdy wracalem nim do domu to po autostradzie wskazówka temperatury spadałe do zera, uznalem ze jest zaciety termostat w pozycji max otwartej. Tak tez było. Wykrecilem stary termostat i wkrecilem nowy.Oczywiscie podczas zmiany termostatu musialem zpuscic płyn z układu.
Po wymianie zalałem nowy płyn i odpaliłem auto. Temperatura doszła do 94-95 stopni i wiatraki sie nie załonczyły.
Dodam ze wczesniej, to jest przed wymianą termostatu, czyli na tym starym zacietym, wiatraki włączały sie przy temp 90 stopni i szybko zbijały temp o kilka stopni.
Na nowym termostacie temp doszła do 94-95 i wiatraki sie nie załączyły.
To bulgotanie o którym pisałem mogło być skutkiem odpowietrzania sie układu, ale tego pewnien nie jestem.
Jutro poprostu odpale auto i sprawdze czy dojdzie do temp powyzej 100 stopni. Jak tak to znaczy ze jest zle, jak nie to znaczy ze jest OK.
Okaze sie jutro.

adam_72

Post autor: adam_72 » 29 cze 2007, 00:43

Wiatraki w tym silniku powinny się załączyć przy ok.94-95 st. C.

FuBu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 kwie 2007, 15:39
Lokalizacja: Buszcza

Post autor: FuBu » 29 cze 2007, 01:21

No i tak też sie zalanczają umnie.
Denerwuje mnie tylko ten wskaznik temperatury na desce, bo raz działa a raz nie.

Miro1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 28 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Miro1 » 29 cze 2007, 11:36

w mieście w lecie powinno być 90-95 przy 97 powinny właczyć się wiatraki czasem w upale dojdzie wskazówka do 100 stopni ale to nic nie jest.
w trasie zależy od temp otoczenia 83-90 tak przynajmniej ja mam i jest wszystko ok. ;-)

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 29 cze 2007, 18:44

u mnie wiatraki wlaczaja sie tak przy 92 C
jak jezdze mo miescie i sie autko zagrzeje temp. dochodzi do 92- 95 a po zalaczeniu wiatrakow spada do 90 :arrow: i to jest optymalna tem silnika przy jezdzie po miescie
na trasie nigdy nie osiagnalem 95 C zreguly wskaznik tem podchodzi do 80 -85 C i sie utrzymuje. zreszta tem otoczenia tez jest nie bez znaczenia

adam_72

w spr. temperatury

Post autor: adam_72 » 07 lip 2007, 18:33

U mnie też źle pokazywał wskaźnik temperaturę - tyle że dochodził max. do 60 C, a faktycznie było 90-95 :-( Powodem był uszkodzony czujnik temperatury - ten dający pomiar na wskaźnik na desce. Po wymianie (50 zł) wskazuje dobrze ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga