[B3 1.6 TD SB] Kilka pytań o przewody...
[B3 1.6 TD SB] Kilka pytań o przewody...
Witam, mam kilka pytań szeczególnie do osób posiadających silniki SB w swoich B3....
1) Co to jest i do czego służy ? Od tego czegoś mam urwany przewód i jest to nad turbosprężarką:
2) Koło ostatniej świecy żarowej (licząc od paska rozrządu) mam 3 wolne przewody:
-jeden taki
- i dwa takie ale w rożnych kolorach, jeden tak jak na zdjęciu jest niebiesko-żółty
a drugi niebiesko-biały. I teraz pytanie do Was: do czego one służa?
3) Do czego jest ta wtyka?
Wszystkie te przewody wychodzą z jednej wiązki tuż obok ostatniej świecy żarowej i tak sobie wiszą wolne, sprawdzałem i nie ma nic do czego można by je podłączyć oprócz tego co idzie do turba...
Z góry dzięki za pomoc.
1) Co to jest i do czego służy ? Od tego czegoś mam urwany przewód i jest to nad turbosprężarką:
2) Koło ostatniej świecy żarowej (licząc od paska rozrządu) mam 3 wolne przewody:
-jeden taki
- i dwa takie ale w rożnych kolorach, jeden tak jak na zdjęciu jest niebiesko-żółty
a drugi niebiesko-biały. I teraz pytanie do Was: do czego one służa?
3) Do czego jest ta wtyka?
Wszystkie te przewody wychodzą z jednej wiązki tuż obok ostatniej świecy żarowej i tak sobie wiszą wolne, sprawdzałem i nie ma nic do czego można by je podłączyć oprócz tego co idzie do turba...
Z góry dzięki za pomoc.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na tych pierwszych zdjęcicha masz pokazany czujnik temperatury płynu chłodniczego w turbinie. Gdy wyłączasz silnik a nieźle katowałem auto to czujnik ten powinien uruchomić pompkę płynu chłodniczego (elektryczną pompkę) która znajduje się niedaleko serwa.
[ Dodano: 2008-05-21, 14:38 ]
Coś mi się wydaje że kolega nie ma właśnie tej elektrycznej pompki (chyba że sie mylę). Jeśli jednak kolega nie ma tej elektrycznej pompki to ta duża wtyczka będzie prawdopodobnie właśnie od tej pompki.
Natomiast te dwie pozostałe - to już nie mam pojęcia. Wyglądają jak od czujników temperatury. Jeden czujnik powinien kolega mieć na trójniku wychodzącym z głowicy po prawej stronie i jeden jeszcze z tyłu głowicy.
[ Dodano: 2008-05-21, 14:38 ]
Coś mi się wydaje że kolega nie ma właśnie tej elektrycznej pompki (chyba że sie mylę). Jeśli jednak kolega nie ma tej elektrycznej pompki to ta duża wtyczka będzie prawdopodobnie właśnie od tej pompki.
Natomiast te dwie pozostałe - to już nie mam pojęcia. Wyglądają jak od czujników temperatury. Jeden czujnik powinien kolega mieć na trójniku wychodzącym z głowicy po prawej stronie i jeden jeszcze z tyłu głowicy.
Ad. 1)
Jest to czujnik temp., który włącza elektryczną pompkę jeżeli po zgaszeniu silnika temp. cieczy chłodzącej wzrośnie do 110 stopni C, aby w ten sposób wymusić obieg płynu chłodzącego i zapobiec przegrzaniu sie turbiny. Warto to podłączyć aby niczego nie przegrzać, choć u mnie ta pompka się jeszcze ani razu nie włączyła (a jest ona sprawna, i przejście prądu jest, tylko że nie wiem czy czujnik działa ). Aha: po jeździe nie gaszę od razu silnika tylko czekam kilkadziesiąt sek żeby silnik sobie pochodził na wolnych obrotach - podobno jest to zdrowsze dla turbiny .
Ad. 2)
Tego nie wiem. Musiałbym zobaczyć u siebie jak to jest, ale napisać będę mógł dopiero w przyszłym tygodniu.
Ad. 3)
To turbiny idzie inna wtyczka (bynajmniej u mnie). Dokładnie nie widać na zdjęciu, ale może to być wtyczka do elektrycznej pompki wspomnianej w punkcie 1 lub taka wtyczka, którą też mam u siebie nie podłączoną a pasuje jedynie do takiego króćca z tyłu głowicy. Pytałem kiedyś mechanika czy to tam podłączyć ale powiedział mi, że niektóre modele nie miały tego podłączanego i lepiej zostawić tak jak jest zwłaszcza, że wszystko działa dobrze <ok>
Kolega Labiel mnie wyprzedził
Labiel, a ten czujnik z tyłu głowicy to za co jest odpowiedzialny?
Jest to czujnik temp., który włącza elektryczną pompkę jeżeli po zgaszeniu silnika temp. cieczy chłodzącej wzrośnie do 110 stopni C, aby w ten sposób wymusić obieg płynu chłodzącego i zapobiec przegrzaniu sie turbiny. Warto to podłączyć aby niczego nie przegrzać, choć u mnie ta pompka się jeszcze ani razu nie włączyła (a jest ona sprawna, i przejście prądu jest, tylko że nie wiem czy czujnik działa ). Aha: po jeździe nie gaszę od razu silnika tylko czekam kilkadziesiąt sek żeby silnik sobie pochodził na wolnych obrotach - podobno jest to zdrowsze dla turbiny .
Ad. 2)
Tego nie wiem. Musiałbym zobaczyć u siebie jak to jest, ale napisać będę mógł dopiero w przyszłym tygodniu.
Ad. 3)
To turbiny idzie inna wtyczka (bynajmniej u mnie). Dokładnie nie widać na zdjęciu, ale może to być wtyczka do elektrycznej pompki wspomnianej w punkcie 1 lub taka wtyczka, którą też mam u siebie nie podłączoną a pasuje jedynie do takiego króćca z tyłu głowicy. Pytałem kiedyś mechanika czy to tam podłączyć ale powiedział mi, że niektóre modele nie miały tego podłączanego i lepiej zostawić tak jak jest zwłaszcza, że wszystko działa dobrze <ok>
Kolega Labiel mnie wyprzedził
Labiel, a ten czujnik z tyłu głowicy to za co jest odpowiedzialny?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja też pompkę mam sprawną, co do czujnika to też nie jestem pewien, ale raz na chwilkę pompka mi sie załączyłą. A tak po za tym to robie tak jak kolega wyżej, czyli jeśli katowałem auto to ostatni odcinek do domu przez osiedle pokonuje sobie wolno, żeby turbo odpoczęło i ewentualnie zostawiam jeszcze autko na chwile włączone. Nigdy nie robie tak że po ostrym katowaniu, zatrzymuje się i wyłączam samochód.
[ Dodano: 2008-05-21, 14:56 ]
Co do tego czujnika to nie mam pojęcia, musiłbym sprawdzić w ETCE, ale to jak będę w domu. Napewno jeden z tych czujników jest odpowiedzialny za właczanie grzania świec przy odpalaniu. Kolejny będzie pewnie od wyświetlania temperatury na desce, i chyba jeszcze dwa albo jeden są w chłodnicy i sterują wentylatorami.
[ Dodano: 2008-05-21, 14:56 ]
Co do tego czujnika to nie mam pojęcia, musiłbym sprawdzić w ETCE, ale to jak będę w domu. Napewno jeden z tych czujników jest odpowiedzialny za właczanie grzania świec przy odpalaniu. Kolejny będzie pewnie od wyświetlania temperatury na desce, i chyba jeszcze dwa albo jeden są w chłodnicy i sterują wentylatorami.
Czy na tym zdjęciu jest gdzieś widoczna ta pompka do wymuszonego chłodzenia turbiny ?
Dodam że świece wymieniałem, działaja, tylko grzeja zawsze około 30 sekund niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Może te przewody są do jakigoś czujnika temperatury silnika i w zależności od jego temperatury jest ustawiany czas grzania świec... Ale to tylko moja teoria... U was też świece zawsze grzeją sie ~30s ?
Dodam że świece wymieniałem, działaja, tylko grzeja zawsze około 30 sekund niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Może te przewody są do jakigoś czujnika temperatury silnika i w zależności od jego temperatury jest ustawiany czas grzania świec... Ale to tylko moja teoria... U was też świece zawsze grzeją sie ~30s ?
Widzę, że masz podłączoną wtykę do pompki, zatem ta niepodłączona jest od czegoś innego.
Może powinna być wpięta do tego czujnika z tyłu głowicy, który jak Labiel napisał, może być odpowiedzialny za grzanie świec. Tyle, że ja u siebie nie mam tego podłączonego a grzanie wiec działa poprawnie. Spróbuj nie czekać aż zgaśnie kontrolka tylko odpal silnik wcześniej i sprawdź wtedy czy po odpaleniu kontrolka zgaśnie.
Kolego jeśli świece niezależnie od tego jaka jest temperatura na silniku grzeją 30sekund to prawdopodobnie masz albo uszkodzony czujnik płynu chłodzącego, albo spadnięto z niego kabelek albo ten kabelek jest gdzieś przerwany,i jest jeszcze możliwość, że coś z przekaźnikiem grzania świec jest nie w porządku(to jednak sprawdzał bym po wykluczeniu wcześniejszych przyczyn które podałem. Ten czujnik płynu jest z tyłu głowicy(tam są dwa czujniki- jeden od wskazań temp wody na wskaźnikach a drugi właśnie od grzania świec. Dobrze wskazuje Ci temp wody? Żeby sprawdzić który czujnik jest od czego to zagrzej autko tak żeby wskazówka w zegarach się podniosła i ściągnij jeden z kabelków i zobacz czy opadnie - jeśli tak to drugi z tych czujników jest tym od grzania świec. Te wskaźniki powinny różnić się kolorami, ale nie pamiętam który jest jaki.
A i to 30sek grzanie świec za każdym razem może być zabójcze zwłaszcza dla starego akumulatora bo skraca mu żywot zwłaszcza jak będzie się palić samochód podczas grzania świec bo jest bardzo duży pobór prądu.
Mam nadzieje, że nic nie pokręciłem. pozdrawiam
A i to 30sek grzanie świec za każdym razem może być zabójcze zwłaszcza dla starego akumulatora bo skraca mu żywot zwłaszcza jak będzie się palić samochód podczas grzania świec bo jest bardzo duży pobór prądu.
Mam nadzieje, że nic nie pokręciłem. pozdrawiam
Witam
Ad1) wyjaśnione
Ad2) przewód brązowo-czarny - do czujnika temperatury oleju (powyżej określonej temperatury oleju uruchamia się wentylator przy chłodnicy oleju)
przewód błękitno-biały - jeden z dwóch przewodów idący do czujnika (wyłącznika) podgrzewania świec żarowych, znajdującego się na króćcu wychodzącym z tyłu głowicy,
(z tego powodu grzeje Ci świece na gorącym)
przewód niebiesko-żółty- trudno powiedzieć prawdopodobnie przebarwiony
Ad3) wtyczka do silniczka wentylatora chłodnicy oleju (w samochodach z oryginalnie montowanym hakiem holowniczym)
Pozdro
Ad1) wyjaśnione
Ad2) przewód brązowo-czarny - do czujnika temperatury oleju (powyżej określonej temperatury oleju uruchamia się wentylator przy chłodnicy oleju)
przewód błękitno-biały - jeden z dwóch przewodów idący do czujnika (wyłącznika) podgrzewania świec żarowych, znajdującego się na króćcu wychodzącym z tyłu głowicy,
(z tego powodu grzeje Ci świece na gorącym)
przewód niebiesko-żółty- trudno powiedzieć prawdopodobnie przebarwiony
Ad3) wtyczka do silniczka wentylatora chłodnicy oleju (w samochodach z oryginalnie montowanym hakiem holowniczym)
Pozdro
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Filterek paliwa to musiałem wymienic bo poprzedni był tak zasyfiony ze pompa nie dała rady przez niego paliwa zassac ale teraz jest juz ok. Czyli juz prawie wsio wiem Do czego jest ten czujnik na zdjeciu?
Czy do niego ma iść przewód czarno-brązowy? Wskaźnik temperatury koło licznika działa, czas grzania świec zaraz sprawdze jak zagrzeję trochę silnik i podłaczę przewód błękitno-biały do tego czujnika z tyłu głowicy i wszystko sie okaże... Idę potestować i dam znać...
Czy do niego ma iść przewód czarno-brązowy? Wskaźnik temperatury koło licznika działa, czas grzania świec zaraz sprawdze jak zagrzeję trochę silnik i podłaczę przewód błękitno-biały do tego czujnika z tyłu głowicy i wszystko sie okaże... Idę potestować i dam znać...
To jest czujnik temperatury płynu chłodzącego dwupinowy powinien iść do niego przewód błękitno-brązowy idący dalej do wskaźnika temperatury płynu i błękitno-żółty (prawdopodobnie to ten o którym pisałem że jest przebarwiony) idący do kontrolki ostrzegającej o zbyt wysokiej temp silnika (wyświetlacz kontrolek)kikut104 pisze: Do czego jest ten czujnik na zdjeciu?
No już doszłem mniej więcej co i jak Te czujniki z tyłu głowicy patrząc od góry są do:
-ten z lewej do wskaźnka temperatury na zegarach(czarno-brązowy)
-ten z prawej do świec żarowych (niebiesko-biały), teraz już nie grzeja jak silnik jest gorący, poczekałem jeszcze trochę aż ostygnie to pogrzało może z 5 sekund i kontrolka zgasła czyli jest git :mrgreen:
Teraz zostało mi jeszcze 2 przewody i jeden czujnik do rozgryzienia... Jeden przewód czarno-brązowy i jeden niebiesko-żółty. Ten czujnik na trójniku w 10 poście wygląda identycznie jak ten od turbiny na 2 zdjęciu w 1 poście i nie jest dwupinowy (ma również urwany styk, trzeba będzie lutować) tylko co tam podłączyć ?
Z tą wtyka raczej dam sobie spokuj bo przy chłodnicy oleju nie mam żadnego wentylatora....
A i ten czujnik z mojego poprzedniego posta to jest właśnie ten na trójniku z boku silnika a nie ten dwupinowy z tyłu (od zegara i świec)...
-ten z lewej do wskaźnka temperatury na zegarach(czarno-brązowy)
-ten z prawej do świec żarowych (niebiesko-biały), teraz już nie grzeja jak silnik jest gorący, poczekałem jeszcze trochę aż ostygnie to pogrzało może z 5 sekund i kontrolka zgasła czyli jest git :mrgreen:
Teraz zostało mi jeszcze 2 przewody i jeden czujnik do rozgryzienia... Jeden przewód czarno-brązowy i jeden niebiesko-żółty. Ten czujnik na trójniku w 10 poście wygląda identycznie jak ten od turbiny na 2 zdjęciu w 1 poście i nie jest dwupinowy (ma również urwany styk, trzeba będzie lutować) tylko co tam podłączyć ?
Z tą wtyka raczej dam sobie spokuj bo przy chłodnicy oleju nie mam żadnego wentylatora....
A i ten czujnik z mojego poprzedniego posta to jest właśnie ten na trójniku z boku silnika a nie ten dwupinowy z tyłu (od zegara i świec)...
Kurczę, w takim razie ja też mam nie podłączony przewód od grzania świec, bo na ciepłym czy zimnym grzeje tyle samo, tylko że ja nie czekam aż zgaśnie i odpalam silnik wcześniej a po odpaleniu kontrolka już nie świeci. I dlatego myślałem, że tak ma być . kikut104, czy u Ciebie ta kontrolka też gasła jeśli uruchomiłeś silnik przed jej zgaśnięciem? Muszę poszukać u siebie jakiś wolnych kabelków i podłączyć to .
kikut104, czy mógłbyś zrobić zdjęcie jak masz to podłączone?
Jeśli chodzi o ten 2-stykowy czujnik na króćcu od strony podszybia co od niego idzie wąż gumowy do nagrzewnicy, to tam nie mam nic podłączone a temp. wskazujeNo już doszłem mniej więcej co i jak Te czujniki z tyłu głowicy patrząc od góry są do:
-ten z lewej do wskaźnka temperatury na zegarach(czarno-brązowy)
-ten z prawej do świec żarowych (niebiesko-biały), teraz już nie grzeja jak silnik jest gorący, poczekałem jeszcze trochę aż ostygnie to pogrzało może z 5 sekund i kontrolka zgasła czyli jest git :mrgreen:
kikut104, czy mógłbyś zrobić zdjęcie jak masz to podłączone?
Tak, jeżeli odpaliłem silnik w czasie gdy grzały świece to kontrolka gasła. Chętne bym ci pyknął zdjęcie ale nie wiem kiedy fura do mnie wróci bo teraz stoi w warsztacie, siadła mi pompa wtryskowa i nie wiem kiedy dorwę jakąś inną ze szrotu... :cry: Ściągam właśnie ETKE, może tam dojdę co i jak z tymi przewodami ma byc...
Kurczę najlepiej by było jakby zdjęcia zrobił ktoś kto ma te przewody fabrycznie podłączone w B3 z silnikiem SB, ale jak furka wróci to fotki na pewno podeślę...
Kurczę najlepiej by było jakby zdjęcia zrobił ktoś kto ma te przewody fabrycznie podłączone w B3 z silnikiem SB, ale jak furka wróci to fotki na pewno podeślę...