Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6PP] Kontrolka oleju i brzęczyk podczas obciążenia

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
kogut1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2014, 20:55

[B3 1.6PP] Kontrolka oleju i brzęczyk podczas obciążenia

Post autor: kogut1992 » 06 cze 2015, 08:31

Witam drodzy forumowicze. Od ponad miesiąca zmagam się z moją audiczką .
Nieszczęśliwa historia zaczęła się jak raz mi auto zgasło i już nie zapaliło .W warsztacie panowie wymienili aparat zapłonowy, moduł zapłonowy i przewody zapłonowe.
Po odpaleniu auto na początku ma dość niskie obroty i trzeba go przez chwilkę leciutko wspomóc pedałem gazu (przed awarią tego nie było) . Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale auto jest na LPG.Obydwa problemy występują zarówno na gazie jak i na benzynie.

I teraz meritum sprawy po załączeniu obciążenia prądowego zapala się kontrolka oleju i brzęczyk . Kontrolka i brzęczyk dają o sobie znać tylko na biegu jałowym, wystarczy dodać minimalnie gazu i problem znika. Alternator nieco ponad pół roku temu przeszedł regenerację, akumulator ma też około roku .
Porobiłem pomiary multimetrem. Multimetr raczej nie przekłamuje zbytnio pomiaru.
Mierzyłem na klemach oraz drugi pomiar na plusie alternatora i masie auta.

Wyłączony silnik i zapłon : Aku - 12.97 V Alternator - 13,43

Odpalony silnik :

[bez świateł i bieg jałowy] - Aku - 14,20 Alternator - 14,79
[bez świateł i nieco większe obroty] - Aku - 14,12 Alternator - 14,76
[Włączone światła mijania i bieg jałowy] - Aku- 14,09 Alternator - 14,82
[Większe obroty plus światła mijania]- Aku - 14,18 Alternator - 14,82
[Włączone światła mijania, dmuchawa i tylna szyba] - Aku - 12,86 Alternatora już nie pomierzyłem

Wydaje mi się, że Regulator napięcia przy takich pomiarach będzie Okey . Przewody w komorze silnika wyglądają ładnie bez jakichś przetarć. Mechanik mówi, że ciśnienie oleju jest w porządku. Olej też ładnie wygląda i jest go odpowiednia ilość na bagnecie.

Co może odpowiadać za te usterki ? Prosiłbym o pomoc bo już sam nie wiem gdzie szukać usterki.

[ Dodano: 2015-06-06, 08:31 ]
Panowie nikt nie pomoże?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2015, 08:41

kogut1992 pisze:[Włączone światła mijania, dmuchawa i tylna szyba] - Aku - 12,86 Alternatora już nie pomierzyłem
tu coś jakoś słabo ale tragedii niema

czy te pomiary robiłeś na ciepłym czy na zimnym silniku :?:
kogut1992 pisze:I teraz meritum sprawy po załączeniu obciążenia prądowego zapala się kontrolka oleju i brzęczyk . Kontrolka i brzęczyk dają o sobie znać tylko na biegu jałowym, wystarczy dodać minimalnie gazu i problem znika.
sprawdź czy nie uszkodzili ci czujnika ciśnienia oleju który jest w pobliżu aparatu zapłonowego lub może naderwali przewód do niego.
Wina może leżeć jeszcze w samym liczniku chodź dziwne że stało się to po wymianie aparatu bo rozumiem że wcześniej było oki.

kogut1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2014, 20:55

Post autor: kogut1992 » 06 cze 2015, 19:42

Pomiary robiłem na ciepłym silniku.
Czy ten czujnik to jest to co wychodzi z filtra oleju? Wydaje mi się że u góry filtra są dwa chyba czujniki. Do każdego wchodzi jedna wtyczka na zwykły konektor. Czy to jest to?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2015, 20:57

kogut1992 pisze:Czy ten czujnik to jest to co wychodzi z filtra oleju?
z filtra oleju to nic nie wychodzi ;-) tylko z podstawy filtr oleju ale tak to jest to sprawdź czy wsuwki są nie naderwane

kogut1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 15 mar 2014, 20:55

Post autor: kogut1992 » 14 cze 2015, 18:17

Witam ponownie. Sprawa się poniekąd rozwiązała ale jest jeszcze jeden mały problem.
Wymieniłem moduł zapłonowy na inny używany oryginalny i problem kontrolki, brzęczyka i niskich obrotów przy zapalaniu na zimno ustał.
Tak więc rada dla wszystkich - Nie wsadzać zamiennika Modułu zapłonowego bo potem mogą być jaja z kontrolką Oleju i brzęczykiem.

Ale pojawił się jeden jeszcze mały szkopuł. A mianowicie jak silnik się rozgrzeje to po zgaszeniu ciężko odpala i mocno czuć benzyną i dosyć sporo dymu idzie z rury jak zapali. Czy może być za to winny w jakimś stopniu wydech dziurawy i rozszczelnienie np. na kolektorze ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl