Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b3 1.6 TD] kontrolka oleju

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
dragho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:18
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[ 80 b3 1.6 TD] kontrolka oleju

Post autor: dragho » 13 wrz 2007, 15:20

Witam
mam problem z moja kontrolką oleju, jak rano odpalam auto, albo jak dłużej auto postoi i ruszam to miga mi kontrolka oleju, a olej miałem wymieniany niedawno i przejechałem dopiero 1 tys. km, jest pełny stan oleju a nawet troszke więcej, czy to np możliwe ze jak troszke wiecej oleju to bedzie migac ???
tak samo miga mi na zakrentach .... pomozcie bo denerwuje mnie to i niepokoi zeby nie uszkodzic silnika
PZODRAWIAM i z góry dziękuje

[ Dodano: 2007-09-13, 15:21 ]
aha a jak silnik jest rozgrzany to już nic nie miga i jest OK tylko jak silnik jest zimny

kobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2007, 17:01
Lokalizacja: pszczółki

Post autor: kobra » 13 wrz 2007, 16:36

od nadmiaru nie bedzie ci kontrolka migała .A brat miał 100 i musiał wymienić czujnik bo miał te same objawy . a jesli sprawdzisz ciśnienie oleju to nie za szkodzi .a w tedy bedziesz mugł od razu wymnienic ten czujnik . pozdrowienia ;-)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 wrz 2007, 17:48

nadmiar oleju to błąd zbyt wysokie ciśnienie itd lepiej upuść tak na połowe

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 wrz 2007, 18:39

Vision pisze:nadmiar oleju to błąd zbyt wysokie ciśnienie itd lepiej upuść tak na połowe
Zgadzam się. A powiem nawet więcej. Lepiej mieć ciut za mało oleju niż jego nadmiar.

dragho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 11 kwie 2007, 09:18
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: dragho » 13 wrz 2007, 21:36

hmm a jak sprawdza sie ciśnienie ? na jakiejs stacji diagnostycznej czy moge sobie sam sprawdzic ???
wczesniej Swieciło mi też czesto ale myslaleł ze to olej bo miałem na oleju przejechane 10 tys. km, wymieniłłem olej i było chwile ok, a po przejechaniu na nowym oleju 1. tys. km znow zaczyna sie swiecić .. boje sie czy to moze być pompa olejowa ? ;/
aha jeszcze jak otworze chwilowo korek wlewowy do oleju to chwilowo sie uspokaja ...
dzieki za rady wymienie czujnik i dam znac :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 wrz 2007, 21:58

Takie sprawy to rzadko przyczyna oleju. Jeśli masz słabe ciśnienie (samemu też można sprawdzić, ale trzeba mieć barometr - jedź do pierwszego lepszego zakłądu mechanicznego, na bank będą mieli), to wymiana na nowy olej może czasami chwilowo pomóc, gdyż nowy olej jest gęstszy od tego przechodzonego, dlatego też silnik ma ciut większe ciśnienie.

Sprawdź na początku to ciśnienie żeby być pewnym zy wszystko ok. Jeśli ciśnienei będzie ok to wtedy zajmnij sie czujnikami.

josef
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 26 lip 2007, 11:51
Lokalizacja: Lebork

Post autor: josef » 15 wrz 2007, 18:12

ja ostatnio zauwazylem podobny problem, mianowicie czyscilem silnik caluski wkolo szmatka zasuwalem,i wracajac do domu raptem mi kontrolka oleju zamrugala tak pow.2300obrotow ,czego przedtem mi nie robilo,poziom oleju w polowie ,poluzowalem cos czy pech i silnik pada?czy zimny czy cieply kontrolka zapala sie ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 wrz 2007, 19:21

josef pisze:ja ostatnio zauwazylem podobny problem, mianowicie czyscilem silnik caluski wkolo szmatka zasuwalem,i wracajac do domu raptem mi kontrolka oleju zamrugala tak pow.2300obrotow ,czego przedtem mi nie robilo,poziom oleju w polowie ,poluzowalem cos czy pech i silnik pada?czy zimny czy cieply kontrolka zapala sie ;-)
W twoim przypadku stawiam na czujnik. Jak czyściłeś silnik prawdopodobnie zwaliłeś kable z jednego z czujników oleju, tego który działa powyżej 2tyś obrotów. Zdejmni ten mieszek ochronny i sprawdź czy wszytsko łącz dobrze.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 16 wrz 2007, 10:46

Podłącze się do tematu, czy ktoś się orjętuje jakie czujniki ciśnienia oleju są stosowane w silniku 1.6 Diesiel? Z jednego mi zaczyna kipieć olej i chciałbym go wymienić na nowy a przy okazji i drugi. Jeden to prawdopodobnie 0,9bara tylko nie wiem czy góra czy dół. :-/

A co do tematu to może Ci szwankować właśnie czujnik ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 wrz 2007, 14:22

Było wszytsko juz na forum. Poszukaj za pomocą opcji "szukaj", na pewno znajdziesz dokładne opisy bo wiem że juz o tym było wiele. Jeden to 0,9 a drugi o ile pamietam 0,3.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 17 wrz 2007, 18:05

przy filtrze 0.9 głowica 0.3

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 wrz 2007, 23:15

Vision pisze:przy filtrze 0.9 głowica 0.3
Nie koniecznie bo ja oba czujniki mam przy filtrze.

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 09 maja 2008, 15:24

a ktory jest wysokie a ktory niskie cisnienie bo u mnie nie mam nic tam wpietego i bede musial sam sobie lampke dorobic ale nie wiem ktory to niskie bo obydwa nie daja masy przy odpalonym czyli czujnik niskego do wymiany zapewne mam nadzieje ze tylko czujnik

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 maja 2008, 15:51

gaav1000, a świeci ci kontrolka :?: Bo cały system jest tak zbudowany, że gdybyś odłączył na przykład czujnik od pomiaru ciśnienia na biegu jałowym to powinna ci świecić kontrolka oleju na czerwono.

brązowy - 0,3 bara
szary - 0,9 bara

Awatar użytkownika
gaav1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gaav1000 » 09 maja 2008, 21:11

nie mam tam zadnego kabelka w tym problem.i chcialem podac napiecie na nowa zarowke a mase od czujnika i wtedy by mi swiecila ale czujnik tez cos nie dziala a ktory to jest niskie tak w ogóle bo nie wiem nawet?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl