Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie]Mycie silnika

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
maccwac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:13
Lokalizacja: rzeszów

[Wszystkie]Mycie silnika

Post autor: maccwac » 09 kwie 2007, 19:05

Co sadzicie na ten temat. Myjecie, myliscie a moze zamierzacie umyc slinik w Waszym Audi. Robic to samemu czy oddac auto do specjalisty myjarza? Jak macie jakies sprawdzone metody i srodki to mozna sie chwalic.
zawsze czysty to lepszy niz brudny....
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2007, 21:15 przez maccwac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Daniello85
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 793
Rejestracja: 06 mar 2007, 10:27
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Daniello85 » 09 kwie 2007, 19:45

ja w swojej b3 niemyłem silnika bo naszczescie jest czysty ale zato myłem w swojej c3 i oddałem go do specjalisty zapłaciłem za mycie silniczka 10 zł i jest ok wszystko

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 kwie 2007, 19:50

odpalam silnik, biore spryskiwacz a w środku rozcieńczona piana aktywna psikam cały silnik i czekam aż środek zadziała potem spłukuje myjką ciśnieniową i po problemie zawsze silniczek jest czysty.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 09 kwie 2007, 21:16

W 2.1i na K-Jetcie umyłem i byłem zadowolony z efektu, nie było żadnbych problemów.

Ale 2.3 20V wolę nie ruszać... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 09 kwie 2007, 21:29

Jedyny problem przy myciu silników to woda która może dostać się w niektóre miejsca i może skutecznie przeszkadzać w odpalaniu silnika. Ja kiedyś myłem Audice to woda dostała się pod kopułkę zapłonu i nie chciał mi palić. Musiałem ładnie usunąć wodę wydmuchać i przecierać szmatką do suchości po wyczyszczeniu było ok!

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 09 kwie 2007, 21:42

do silnika polecam plyn ARVA, myjemy na właczonym silniku, niskie cisnienie omijamy elektryke ile sie da, mozna zakryc niektóre elementy żeby nie zamoczyc powodzenia
;-)

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 09 kwie 2007, 23:33

AUDI_A6 pisze:Jedyny problem przy myciu silników to woda która może dostać się w niektóre miejsca i może skutecznie przeszkadzać w odpalaniu silnika. Ja kiedyś myłem Audice to woda dostała się pod kopułkę zapłonu i nie chciał mi palić. Musiałem ładnie usunąć wodę wydmuchać i przecierać szmatką do suchości po wyczyszczeniu było ok!
Z tym sie w 100 % zgadzam miałem ten sam przypadek... w Klekocie nie ma takich problemów

marcinelk13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1567
Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
Lokalizacja: ...

Post autor: marcinelk13 » 10 kwie 2007, 08:52

ja myłem jeden i ostatni raz ! pierdziała nie chciała jechać itd ! wole jeździć brudnym niż mieć problemy :-P

elpas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 21 mar 2007, 11:56
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: elpas » 04 maja 2007, 16:21

Trochę odświeżę wątek.
Właśnie jestem po myciu silnika wspomnianym wcześniej środkiem K2 ARVA,
rozbiłem wszystko na WŁĄCZONYM silniku, zaraz po odpaleniu dokładnie spryskałem zaolejone miejsca, w zasadzie to nie było miejsca gdzie nie było syfu bo poprzednikowi przez kilka lat nie chciało się zaglądać pod maskę, rozlał kilka razy olej dolewając, dodatkowo jeden z wężyków nie miał zacisków i leciało z obu stron :-/ . Więc silnik, nakrętki, złączki, wszystko było w jednym kolorze.... wiadomo jakim. I kolor nałożony był grubą warstwą ;-)
Odczekałem kilka minut i z węża pod średnim ciśnieniem impulsami płukałem unikając kopułki i innych elementów elektrycznych. W przerwach robiłem małą przygazówkę co by nie zamokła elektryka a szybciej parowało.
Syf zdjęło ładnie choć trochę czasu zajęło, silnik miał momenty, że czyć było zamoknięcie elektryki ale po chwili wracał już do normy. Teraz wygląda to wszystko jak powinno, gdzieś powinienem mieć foto silnika przed operacją to postaram się wsadzić po.
elpas

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 04 maja 2007, 20:04

a ja nie myje silnka.... i o dziwo mam czysty :-P

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 04 maja 2007, 22:08

MorajB4 pisze:
AUDI_A6 pisze:Jedyny problem przy myciu silników to woda która może dostać się w niektóre miejsca i może skutecznie przeszkadzać w odpalaniu silnika. Ja kiedyś myłem Audice to woda dostała się pod kopułkę zapłonu i nie chciał mi palić. Musiałem ładnie usunąć wodę wydmuchać i przecierać szmatką do suchości po wyczyszczeniu było ok!
Z tym sie w 100 % zgadzam miałem ten sam przypadek... w Klekocie nie ma takich problemów
Kolego tak ci się tylko wydaje. W TDI jest pod maską naj***** elektroniki, która jak zamoknie to dupa. Mój ostatnio zaczął przerywać i gasnąć. Już myślałem, że pompa, a tu okazało się, że jedna z wtyczek od sterowania pompy trochę zawilgotniała, styki zaśniedziały i to była cała przyczyna. Zapsiukałem WD40 i jest już ok.

EDIT: Powstrzymuj się od wulagryzmów
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 17:06 przez chips, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 04 maja 2007, 22:24

Ja też nie myje i mam czysty ( przynajmniej tam gdzie widać )

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 04 maja 2007, 23:18

chips, Nie zgadzam się mam dwa dieselki w Tdi i myję je bez żadnego problemu tylko na odpalonym silniku, i zero problemów... A dodam że silnik myję dość często... i nigdy w Tdi nie miałem z tym problemu..

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 04 maja 2007, 23:21

AUDI_A6 pisze:chips, Nie zgadzam się mam dwa dieselki w Tdi i myję je bez żadnego problemu tylko na odpalonym silniku, i zero problemów... A dodam że silnik myję dość często... i nigdy w Tdi nie miałem z tym problemu..
Szczęściarz. Ja nie myłem i miałem taki problemik jak napisałem

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 05 maja 2007, 09:28

Zgadzam sie z Audi_A6 Diesla myłem na odpalonym silniku i nigdy nie mialem problemów. Benzyniaka jak zalejesz wodą i dostanie sie do aparatu zapl to kicha nie zapali trzeba suszyc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga