Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Nieprawidłowe wskazania temperatury silnika?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
kozdromen

[B4 1.9 1Z] Nieprawidłowe wskazania temperatury silnika?

Post autor: kozdromen » 24 maja 2018, 08:43

Witam.
Wczoraj wracałem do domu z trasy jakieś 260 km około.
Podczas tej podróży wskazówka temperatury silnika przesuwała się między 70 a 110 stopni. Przez okolo 30 km zawiesiła się na 110, a potem wędrowała między 90 a 100 i okresowo tylko spadała do 70...
Byłem lekko skonfundowany tą sytuacją, ale nie zatrzymywałem się..
Do tej pory wskaźnik temperatury silnika ciągle pokazywał mi około 70 stopni po dłuższej jeździe.
Dodam, że dzisiaj rano jechałem do pracy i po odpaleniu auta wskazówka skoczyła na około 60 stopni, a potem spadła poniżej pierwszej kreski tak jak to zwykle na zimnym silniku.
Miesiąc temu w trasie pękł mi wężyk chłodniczy - taki mały blisko filtra oleju, ale wymieniłem go, wlałem płyn chłodniczy i było ok. Nawet przestało mi go ubywać i myślę, że ten wężyk od dawna puszczał tylko tego nie zauważyłem.
Co to może być? Ciekawe że przy tych 110 nie włączył się wcale wentylator - jeśli tyle w ogóle miał... Nie wpadłem też na to, żeby zobaczyć czy płyn w zbiorniczku się gotował przy tych 110 ...

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 24 maja 2018, 22:11

Miałem podobną sytuację. Tylko mi pomiędzy 80 do 100 st tak se latała. I te zmiany nie były jak normalny wzrost czy spadek temperatury tylko w kilka sekund spadła ze 100 do 80 a za chwilę znowu do góry.
Winny okazał się czujnik. Ale dla pewności możesz sprawdzić jak tam mocowanie wskaźnika temperatury do płyty, czy nie zaśniedziałe styki itp

kozdromen

Post autor: kozdromen » 24 maja 2018, 22:18

Po wymianie czujnika ustąpiło? Masz teraz 90?
A jesteś w stanie mi podpowiedzieć gdzie znajdę dokładnie ten czujnik? Może jakieś zdjęcie bo chciałbym go zmienić sam, ale pojęcie o mechanice takie se. Czy trzeba do tego spuszczać płyn chłodniczy?
No u mnie rano na zimnym potrafi podnieść się wskazówka i zaraz opaść z powrotem... Bezsens

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 maja 2018, 06:55

Możesz mieć zwarcie w instalacji.

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 25 maja 2018, 15:28

kozdromen, u mnie po wymianie dopiero drugiego czujnika mam 90 st. Miałem jakiś chiński zamiennik i też pokazywał co chciał. Dopiero behr załatwił sprawę. Ale do 1Z jest dużo zamienników nie to co do ng.
Tutaj masz o czujniku gdzie jest.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2018, 21:19

kozdromen,
kozdromen pisze:Po wymianie czujnika ustąpiło? Masz teraz 90?
A jesteś w stanie mi podpowiedzieć gdzie znajdę dokładnie ten czujnik? Może jakieś zdjęcie bo chciałbym go zmienić sam, ale pojęcie o mechanice takie se. Czy trzeba do tego spuszczać płyn chłodniczy?
temat omawiany dziesiątki, jak nie setki razy
WRC is for boys.
Group B was for men.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 maja 2018, 21:23

nigdy nie ma pewności, że objawy będą takie same...
Czyli ten czujnik od wskazań na desce to jest ten niebieski ze zdjęcia z tego tematu?
Czy potrzeba do tej pracy spuszczać płyn chłodniczy? jeśli tak to da się go spuścić nie zdejmując osłony silnika? nie mam kanału..

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2018, 21:38

kozdromen pisze:nigdy nie ma pewności, że objawy będą takie same...
w 90% przypadków są te same ;-)
kozdromen pisze:zyli ten czujnik od wskazań na desce to jest ten niebieski ze zdjęcia z tego tematu?
nie
od wskazań na desce jest szary czujnik
chodź ja obstawiam to co Jarek.
kozdromen pisze:Czy potrzeba do tej pracy spuszczać płyn chłodniczy?
nie
WRC is for boys.
Group B was for men.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 maja 2018, 21:46

no ale gdzieś wyczytałem, że jeśli jest zwarcie w instalacji to pokazuje też źle wskaźnik paliwa, a ten działa dobrze - po prostu wskazówka od temperatury podczas jazdy wędruje sobie w wolnym tempie od mniej więcej 70 do 100/110 stopni, ale wentylatory się nie włączają wtedy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2018, 21:52

kozdromen pisze:no ale gdzieś wyczytałem, że jeśli jest zwarcie w instalacji to pokazuje też źle wskaźnik paliwa,
wybacz ale nie wiem gdzie to wyczytałaś ale to co opisujesz to występowało najczęściej gdy padał stabilizator napięcia w liczniku i nie było tam nigdzie mowy o żadnym zwarciu jak dobrze pamiętam. Może o nim poczytać bo tematów też jest masa.
WRC is for boys.
Group B was for men.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 maja 2018, 21:56

no to jeśli czujnik jeszcze może dam radę wymienić to nic więcej nie zrobię, nie znam się na elektryce i możecie mówić, że to podstawy, ale dla kogoś kto nie zajmuje się takim rzeczami jest to kosmos :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2018, 22:03

kozdromen, napiszę jeszcze raz bo chyba mnie nie rozumiesz, skoro jak twierdzisz świruje ci tylko wskaźnik od temp to zostaw na razie ten stabilizator w spokoju bo najczęściej jego awaria powoduje skoki na wskaźniku temp i paliwa. Skoro paliwo u ciebie ok to to raczej nie jest on przyczyną.

ps takie coś to i dziecko by dąło radę wymienić bo to tylko jedna śrubka

Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 maja 2018, 22:05

no to skupię się na czujniku bo zwarcia w instalacji nie ogarnę - jest za głowicą taki poziomo wetknięty - to ten? wygląda na szary.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 maja 2018, 22:10

kozdromen pisze:no ale gdzieś wyczytałem, że jeśli jest zwarcie w instalacji to pokazuje też źle wskaźnik paliwa, a ten działa dobrze - po prostu wskazówka od temperatury podczas jazdy wędruje sobie w wolnym tempie od mniej więcej 70 do 100/110 stopni, ale wentylatory się nie włączają wtedy.
Bzdury.
kozdromen pisze:No u mnie rano na zimnym potrafi podnieść się wskazówka i zaraz opaść z powrotem... Bezsens
To mówi o zwarciu, uszkodzony czujnik czy tam stabilizator czy nie łaczenie na płytce nie powoduje takiego efektu, tylko kiedy jest zwarcie sygnałowego do masy. Te zwarcie tez moze powpdowac ze teperatura wskaznik skacze.

Obczaj wiazke komory silnika. Gdzies ten kabelek ociera o silnik moze.

kozdromen

Post autor: kozdromen » 25 maja 2018, 22:16

no i tu się kończą moje dobre chęci samodzielnej diagnozy i naprawy... znaczy się jak pisałem wskaźnik od początku kiedy jeżdżę wskazywała złą temperaturę - termostat był zmieniany 1.5 roku temu i nie pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga