[80 B4 2.0 ABT Sedan] padające akumulatory
No dobra odłączę pompkę, pobór spadnie i co dalej? wymienić pomkę czy odłączyć ja na stałe? A moze szukac po kablach zwarcia?
A co do bezpiecznika nr 4 to odłącze wzmacniacz i zobacze...
Regulator to juz na bank kupie, tylko diody mnie martwia na alternatorze ze moze cos z nimi nie tak, a na nich to juz sie nie znam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-16, 10:21 ]
No i jestem po pomiarach. Przedstawia sie następujaco:
-całkowity pobór prądu przy zamknietych drzwiach wynosi ok 0,220 A
- po odłączeniu kostki od radia spada do ok 0,122 A
- po odłączeniu pomki od centralnego spada do ok 0,128 A
-po odłączeniu obydwu urządzeń wynosi ok 0,022A
Po odkreceniu kabla + z alternatora i dotknieciu go do obudowy alternatora iskrzyło sie jak ze spawarki!!
Chciałem podmienic inny regulator ale po odkreceniu mojego zauwayłem ze nie bedzie pasował, wiec przykreciłem spowrotem swój. Poszłem do srodka przekrecam kluczyk i co widze...? Kontrolke od ładowania, która wczesniej sie nie paliła. Teraz pali sie i gasnie prawidłowo.
Zmierzone ładowanie nie uległo jednak zmianom, dalej wynosi ok 13,8 A bez swiateł, na swiatłach spada do ok 13,6V. Nie pomaga również przełożenie kabla masowego na silnik z pod pokrywy zaworów. Mam również poprowadzony dodatkowa mase z klemy ujemnej do obudowy alternatora, gdyby masa była słaba( wczesniejszy zabieg).
Pytania:
- jak zlikwidowac pobór prądu z radia i pomki?
Czy radio jest zle podłaczone? czy jesli podłącze radio pod stacyjke to pomoze? ze dopiero po przekreceniu stacyjki bedzie mozna włączyć radio.
No i pomka, kazdy ja na pewniaka obstawia, no i sie nie mylił, centralny działa bez problemu i z kluczyka i z pilota. Gdzie tu problem. Jak usunąc te pobory prądu?
-dlaczego teraz pali mi sie kontrolka ładowania? Nie sprawdziłem jeszcze czy pojawia sie prad na niebieskim kablu po przekreceniu kluczyka na zapłon ale wychodzi na to ze tak skoro sie kontrolka pali.
-czy to iskrzenie jest prawidłowe, jak dotknąlem prądowy do obudowy alternatora? czy moze cos zle zrobiłem? Silnik wyłączony, akumulator podłączony.
Czekam na rady, dziekuję i pozdrawiam. Dziś jeszcze postaram sie podmienic regulatory napiecia.
A co do bezpiecznika nr 4 to odłącze wzmacniacz i zobacze...
Regulator to juz na bank kupie, tylko diody mnie martwia na alternatorze ze moze cos z nimi nie tak, a na nich to juz sie nie znam
Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-16, 10:21 ]
No i jestem po pomiarach. Przedstawia sie następujaco:
-całkowity pobór prądu przy zamknietych drzwiach wynosi ok 0,220 A
- po odłączeniu kostki od radia spada do ok 0,122 A
- po odłączeniu pomki od centralnego spada do ok 0,128 A
-po odłączeniu obydwu urządzeń wynosi ok 0,022A
Po odkreceniu kabla + z alternatora i dotknieciu go do obudowy alternatora iskrzyło sie jak ze spawarki!!
Chciałem podmienic inny regulator ale po odkreceniu mojego zauwayłem ze nie bedzie pasował, wiec przykreciłem spowrotem swój. Poszłem do srodka przekrecam kluczyk i co widze...? Kontrolke od ładowania, która wczesniej sie nie paliła. Teraz pali sie i gasnie prawidłowo.
Zmierzone ładowanie nie uległo jednak zmianom, dalej wynosi ok 13,8 A bez swiateł, na swiatłach spada do ok 13,6V. Nie pomaga również przełożenie kabla masowego na silnik z pod pokrywy zaworów. Mam również poprowadzony dodatkowa mase z klemy ujemnej do obudowy alternatora, gdyby masa była słaba( wczesniejszy zabieg).
Pytania:
- jak zlikwidowac pobór prądu z radia i pomki?
Czy radio jest zle podłaczone? czy jesli podłącze radio pod stacyjke to pomoze? ze dopiero po przekreceniu stacyjki bedzie mozna włączyć radio.
No i pomka, kazdy ja na pewniaka obstawia, no i sie nie mylił, centralny działa bez problemu i z kluczyka i z pilota. Gdzie tu problem. Jak usunąc te pobory prądu?
-dlaczego teraz pali mi sie kontrolka ładowania? Nie sprawdziłem jeszcze czy pojawia sie prad na niebieskim kablu po przekreceniu kluczyka na zapłon ale wychodzi na to ze tak skoro sie kontrolka pali.
-czy to iskrzenie jest prawidłowe, jak dotknąlem prądowy do obudowy alternatora? czy moze cos zle zrobiłem? Silnik wyłączony, akumulator podłączony.
Czekam na rady, dziekuję i pozdrawiam. Dziś jeszcze postaram sie podmienic regulatory napiecia.
Nie rób zwarcia dołączając gruby przewód plusowy do masy! Tak nie wolno.
Radioodbiornik jest źle podłaczony lub uszkodzony.
Moduł pompki centralnego pobiera za duży prąd, coś z nią jest nie tak - to częsta przypadłość.
Zmierz pobór pradu przez alternator w stanie spoczynku, podłączając amperomierz szeregowo z grubym przewodem od alternatora.
Całkowity prądpobierany przez instalacją w stanie spoczynku to maks. 30 mA. U Ciebie jest 0,022 A, czyli OK. Regulator napięcia raczej nie ma upływu , ale moim zdniem za słabo ładuje - uszkodzenie jak w moim poprzednim poście.
Żeby móc zewryfikować ostatecznie regulator napięcia, trzeba zmierzyć napięcie ładowania przy akumulatorze naładowanym z obcego źródła. Bo być może akumulator jest mocno rozładowany.
Radioodbiornik jest źle podłaczony lub uszkodzony.
Moduł pompki centralnego pobiera za duży prąd, coś z nią jest nie tak - to częsta przypadłość.
Zmierz pobór pradu przez alternator w stanie spoczynku, podłączając amperomierz szeregowo z grubym przewodem od alternatora.
Całkowity prądpobierany przez instalacją w stanie spoczynku to maks. 30 mA. U Ciebie jest 0,022 A, czyli OK. Regulator napięcia raczej nie ma upływu , ale moim zdniem za słabo ładuje - uszkodzenie jak w moim poprzednim poście.
Żeby móc zewryfikować ostatecznie regulator napięcia, trzeba zmierzyć napięcie ładowania przy akumulatorze naładowanym z obcego źródła. Bo być może akumulator jest mocno rozładowany.
Radioodbiornik jest nowy i raczej dobrze podłączony aczkolwiek nie wiem bo za radiem est mnogo kabli...
Pomoze jak podłacze radio pod stacyjkę?
W jakim celu proponujesz zmierzyc pobór prądu na alternatorze? Czy wynik bedzie inny niż mierzony na akumulatorze?
A co proponujesz Czarku, żeby zrobić z pompką? Niby działa prawidłowo a jednak coś z nią jest nie tak...
Dziś kupie regulator napięcia Boscha i zobacze czy coś sie zmieniło, jeśli nie to zawioze alternator do elektromechanika, pewnie jedna dioda padła (moje przypuszczenie).
[ Dodano: 2008-11-17, 09:14 ]
czy ktoś ma taką kostkę czerwoną u siebie? u mnie jest nie podłączona i raczej wygląda
na ori wiązkę.?
[ Dodano: 2008-11-17, 16:23 ]
Mimo to zamówiłem nowy regulator Boscha zaraz będę po niego jechał, kosztować ma ok 60 zł , co dziwne.
Moze ktos podac nr ori regulatora Boscha do alternatora Bosch?
[ Dodano: 2008-11-17, 17:33 ]
no i jestem po zabiegu, niestety niewypał.
Pojechałem obejrzałem a oto co na nowym regulatorze napiecia pisało:
BOSCH
1 197311090
EL 14V 4C
Made in Hungary
883
ten był za 60 zł, powiedziałem ze nie jestem przekonany do niego i czy moge przetestowac na miejscu, gosc sie zgodził, miedzy nami zostanie. Załozyłem i mierze... wynik 13,8 v napiecia ładowania. oddałem i podziekowałem jednoczesnie zamawiajac drugi za 80 zł niecałe również Boscha o tych samych numerach. tylko ze nie wiem jakie są ori numery, moze ktos ma? Przyjechałem do domu zmierzyłem na swoim starym regulatorze napiecie ładowania i wyszło jeszcze gorzej bo 13,60v
Lipa totalna. Jutro chyba wykrece alternator i zaniose do elektromechanika. Chyba bedzie dioda walnieta jedna...
A myślałem, że już bedzie dobrze, bynajmniej ładowanie...
Pomoze jak podłacze radio pod stacyjkę?
W jakim celu proponujesz zmierzyc pobór prądu na alternatorze? Czy wynik bedzie inny niż mierzony na akumulatorze?
A co proponujesz Czarku, żeby zrobić z pompką? Niby działa prawidłowo a jednak coś z nią jest nie tak...
Dziś kupie regulator napięcia Boscha i zobacze czy coś sie zmieniło, jeśli nie to zawioze alternator do elektromechanika, pewnie jedna dioda padła (moje przypuszczenie).
[ Dodano: 2008-11-17, 09:14 ]
czy ktoś ma taką kostkę czerwoną u siebie? u mnie jest nie podłączona i raczej wygląda
na ori wiązkę.?
[ Dodano: 2008-11-17, 16:23 ]
po tej operacji miernik nic nie pokazał, równiez po odkreceniu przewodu plusowego z alternatora i jego przykrecaniu nie zaobserwowałem zadnych iskrzeń.czarekj pisze:Zmierz pobór pradu przez alternator w stanie spoczynku, podłączając amperomierz szeregowo z grubym przewodem od alternatora.
Mimo to zamówiłem nowy regulator Boscha zaraz będę po niego jechał, kosztować ma ok 60 zł , co dziwne.
Moze ktos podac nr ori regulatora Boscha do alternatora Bosch?
[ Dodano: 2008-11-17, 17:33 ]
no i jestem po zabiegu, niestety niewypał.
Pojechałem obejrzałem a oto co na nowym regulatorze napiecia pisało:
BOSCH
1 197311090
EL 14V 4C
Made in Hungary
883
ten był za 60 zł, powiedziałem ze nie jestem przekonany do niego i czy moge przetestowac na miejscu, gosc sie zgodził, miedzy nami zostanie. Załozyłem i mierze... wynik 13,8 v napiecia ładowania. oddałem i podziekowałem jednoczesnie zamawiajac drugi za 80 zł niecałe również Boscha o tych samych numerach. tylko ze nie wiem jakie są ori numery, moze ktos ma? Przyjechałem do domu zmierzyłem na swoim starym regulatorze napiecie ładowania i wyszło jeszcze gorzej bo 13,60v
Lipa totalna. Jutro chyba wykrece alternator i zaniose do elektromechanika. Chyba bedzie dioda walnieta jedna...
A myślałem, że już bedzie dobrze, bynajmniej ładowanie...
Z tym elektrykiem to poczekaj bo na wolnych obrotach nie bedziesz mial ladowania wiekszego niz 13.8. Dopiero przy wiekszych obrotach ladowanie wzrasta.przy 1000rpm daje ok 5A przy 2500 ok35A wiec dodaj gazu i dopiero sprawdz.
Ja terz mam problem z akumulatorem i pada mi po 3 dniach.Wiec kupilem nowy 74Ah.Ladowanie mam wporzadku ale na wylaczonym silniku pobor pradu wynosi 0.5a.Sprawdzilem wszystko i na bezpieczniku nr4(radio,deska,lampki) ciagnie najwiecej.Wiec zaczolem sprawdzac i odlaczac wszystko po kolei i wyszlo mi ze deska bierze 0.4a. Jak to jest mozliwe?Czy moze ktos wie?sciezki nie sa poprzepalane zarowki wszystkie sa dobre.Czy to mozliwe zeby zegarek tyle bral?
Sory ze bez polskich znakow ale mam angielska viste.Czekam moze ktos mi pomoze.
Ja terz mam problem z akumulatorem i pada mi po 3 dniach.Wiec kupilem nowy 74Ah.Ladowanie mam wporzadku ale na wylaczonym silniku pobor pradu wynosi 0.5a.Sprawdzilem wszystko i na bezpieczniku nr4(radio,deska,lampki) ciagnie najwiecej.Wiec zaczolem sprawdzac i odlaczac wszystko po kolei i wyszlo mi ze deska bierze 0.4a. Jak to jest mozliwe?Czy moze ktos wie?sciezki nie sa poprzepalane zarowki wszystkie sa dobre.Czy to mozliwe zeby zegarek tyle bral?
Sory ze bez polskich znakow ale mam angielska viste.Czekam moze ktos mi pomoze.
malineek u mnie na obrotach jałowych jak i na wyższych ładowanie jest takie same, nic sie nie zmienia, co tez mnie dziwi <osohozi> powinno rosnać a stoi w miejscu.
Masz strasznie wysoki pobór prądu, nic dziwnego że aku Ci siada, może stary był nawet dobry! Wyciągaj bezpieczniki tak długo aż pobór prądu bedzie w granicach 0,025A.
U mnie po wyjęciu bezpieczników 4 oraz 19 spada do 0,022A. Sama zarówka od podświetlenia bagaznika bedzie Ci ciągnęla ok0,500 A. Sprawdź dokładnie może coś jeszcze przeoczyłeś. No i pamiętaj żeby pomiar robić przy zamknietych drzwiach i klapie bagażnika kiedy podświetlenie nie pali się! Jak na tablicę to ciągnie za dużo. U mnie na bezpieczniku nr 4 ciągnie radio, po wyjęciu kostki z radia pobór znika. Sprawdź również pomkę centralnego jeśli posiadasz (bezpiecznik 19). Mam nadzieję,że chociaż Tobie sie uda pomóc, bo mi nikt nie chce doradzić jak na razie. :cry:
Dziś jadę do szwagra podmienić całe alternatory, zobaczymy co sie bedzie działo. On ma passata B3 2.0 silnik 115 KM wiec taki sam jak u mnie, tylko inaczej ułożony pod maska.
Masz strasznie wysoki pobór prądu, nic dziwnego że aku Ci siada, może stary był nawet dobry! Wyciągaj bezpieczniki tak długo aż pobór prądu bedzie w granicach 0,025A.
U mnie po wyjęciu bezpieczników 4 oraz 19 spada do 0,022A. Sama zarówka od podświetlenia bagaznika bedzie Ci ciągnęla ok0,500 A. Sprawdź dokładnie może coś jeszcze przeoczyłeś. No i pamiętaj żeby pomiar robić przy zamknietych drzwiach i klapie bagażnika kiedy podświetlenie nie pali się! Jak na tablicę to ciągnie za dużo. U mnie na bezpieczniku nr 4 ciągnie radio, po wyjęciu kostki z radia pobór znika. Sprawdź również pomkę centralnego jeśli posiadasz (bezpiecznik 19). Mam nadzieję,że chociaż Tobie sie uda pomóc, bo mi nikt nie chce doradzić jak na razie. :cry:
Dziś jadę do szwagra podmienić całe alternatory, zobaczymy co sie bedzie działo. On ma passata B3 2.0 silnik 115 KM wiec taki sam jak u mnie, tylko inaczej ułożony pod maska.
Żeby podać numer prawidłowego regulatora potrzebna jest wiedza jaki to jest alternator, 70, 90, czy 120 Amper. Dobry dystrybutor Bosch posługuje sie katalogiem i wie, że są różne typy.
Nie jest wykluczonym, że jedna z diod prostownika może miec przerwę.
Dylemat kolejny to stopień dokładności miernika. Może zaniża wynik?
Nie jest wykluczonym, że jedna z diod prostownika może miec przerwę.
Dylemat kolejny to stopień dokładności miernika. Może zaniża wynik?
To w takim razie Czarku taka zagadka.
Wczoraj założyłem regulator
BOSCH
1 197 311 090
EL 14V 4C
MADE IN HUNGARY
wynik brak ładowania/poprawy
Dziś i szwagra załozyłem zuzyty regulator (szczotki długosci ok 3 mm)
BOSCH
1 197 311 022
EL 14V 4C
MADE IN GERMANY
wynik, szok, ładowanie poczatkowo na poziomie 14,4v teraz spadło do 14,15v (chyba wina szczotek, albo ciagłego wkładania i wyjmowania)
POjechałem do sklepu wyjasnic to jakos zamówili dla mnie kolejny regulator
BOSCH
1 197 311 025(albo ...028 - teraz juz nie jestem pewien)
EL 14V 4C
MADE IN HUNGARY
nie zakładałem, bo juz nie dało sie dogadac, inny gościu był. ten znowu był za ok 70 zł.
Dzwonił gdzies podał nr tego od szwagra, nieosiagalny jest ale crossowany z nim jest własnie ten co teraz zamówili z końcówką ...028.Dodal ze jesli ten wezme i bedzie lipa, to reklamacja do Boscha i tam stwierdza czy spełnia własciwosci czy nie, no i dalej jak z reklamacja zamiana na wolny od wad, zwrot kasy albo odmowa...
Wynik dzisiejszego dnia.
nie zamieniłem alternatora, bo po co skoro regulator szwagra jeden (ma zalozony jakis BROSCH ale tez Made in Germany) i drugi stary BOSCH poprawia u mnie ładowanie.
zakupiłem szczotki za 10 zł do tego starego Boscha, jutro zaniose do elektryka, niech przelutuje mi szczotki, powinno byc dobrze.
Co Ty na to Czarku?
Co do typu alternatora, to zaden sklep sie mnie nie pytał o to i nawet nie wiem. nie jestem pewien czy mam ta naklejke ori na alternatorze. Ale chyba w Audi 80 były montowane seryjnie 70 a w Audi 90 - 90, a na zyczenie 120
Jeśli problemładowanie z głowy, to co zrobic z radiem ( pomysł - podłaczyc pod stacyjke) oraz z pomka(brak pomysłu)
[ Dodano: 2008-11-18, 18:58 ]
acha co do miernika, jest porządny pozyczony z pracy,niestety nie w moim posiadaniu ale pożadny.
Oto foto
[ Dodano: 2008-11-18, 19:04 ]
acha co mi sie przypomniało jeszcze, dwa dni temu mierzyłem ładowanie u Kolegów z Klubu w Malborku w czterech modelach B3 i jednym B2. Wynik - nikt nie miał dobrego ładowania! i nikt nie miał pozadnego regulatora.Tylko kolega w A4 TDI 1994 miał dobre ładowanie ale tam to juz inny alternator, z wbudowanym regulatorem chyba.
ale to tak apropo
Wczoraj założyłem regulator
BOSCH
1 197 311 090
EL 14V 4C
MADE IN HUNGARY
wynik brak ładowania/poprawy
Dziś i szwagra załozyłem zuzyty regulator (szczotki długosci ok 3 mm)
BOSCH
1 197 311 022
EL 14V 4C
MADE IN GERMANY
wynik, szok, ładowanie poczatkowo na poziomie 14,4v teraz spadło do 14,15v (chyba wina szczotek, albo ciagłego wkładania i wyjmowania)
POjechałem do sklepu wyjasnic to jakos zamówili dla mnie kolejny regulator
BOSCH
1 197 311 025(albo ...028 - teraz juz nie jestem pewien)
EL 14V 4C
MADE IN HUNGARY
nie zakładałem, bo juz nie dało sie dogadac, inny gościu był. ten znowu był za ok 70 zł.
Dzwonił gdzies podał nr tego od szwagra, nieosiagalny jest ale crossowany z nim jest własnie ten co teraz zamówili z końcówką ...028.Dodal ze jesli ten wezme i bedzie lipa, to reklamacja do Boscha i tam stwierdza czy spełnia własciwosci czy nie, no i dalej jak z reklamacja zamiana na wolny od wad, zwrot kasy albo odmowa...
Wynik dzisiejszego dnia.
nie zamieniłem alternatora, bo po co skoro regulator szwagra jeden (ma zalozony jakis BROSCH ale tez Made in Germany) i drugi stary BOSCH poprawia u mnie ładowanie.
zakupiłem szczotki za 10 zł do tego starego Boscha, jutro zaniose do elektryka, niech przelutuje mi szczotki, powinno byc dobrze.
Co Ty na to Czarku?
Co do typu alternatora, to zaden sklep sie mnie nie pytał o to i nawet nie wiem. nie jestem pewien czy mam ta naklejke ori na alternatorze. Ale chyba w Audi 80 były montowane seryjnie 70 a w Audi 90 - 90, a na zyczenie 120
Jeśli problemładowanie z głowy, to co zrobic z radiem ( pomysł - podłaczyc pod stacyjke) oraz z pomka(brak pomysłu)
[ Dodano: 2008-11-18, 18:58 ]
acha co do miernika, jest porządny pozyczony z pracy,niestety nie w moim posiadaniu ale pożadny.
Oto foto
[ Dodano: 2008-11-18, 19:04 ]
acha co mi sie przypomniało jeszcze, dwa dni temu mierzyłem ładowanie u Kolegów z Klubu w Malborku w czterech modelach B3 i jednym B2. Wynik - nikt nie miał dobrego ładowania! i nikt nie miał pozadnego regulatora.Tylko kolega w A4 TDI 1994 miał dobre ładowanie ale tam to juz inny alternator, z wbudowanym regulatorem chyba.
ale to tak apropo
Typ alternatora jaki był montowany w Audi 80 zależy od wypsazenia elektrycznego samochodu. Standardowo był montowany alternator 70 A. W autach z klimatyzacją standardowo 90 A. Alternator 120 A w dieslach i to też nie wszystkich.
Długość minimalna szczotek to z tego co kojarzę to 5 mm.
Swój miernik którym dysponujesz musisz porównać z innym. Po prostu dokonaj choć raz pomiaru tej samej wielkości elektrycznej dwoma róznymi przyrzadami byś miał porównanie.
Radioodbiornik zapewne podłaczyłeś tak by działał również na postoju. Twój wybór. Niestety końcówka mocy nawet w stanie spoczynku pobiera pewien prąd. Zapewne jeżeli dołaczysz na stałe do akumulatora tylko przewód podtrzymania pamięci, to na postoju pobór prądu znacznie spadnie.
Długość minimalna szczotek to z tego co kojarzę to 5 mm.
Swój miernik którym dysponujesz musisz porównać z innym. Po prostu dokonaj choć raz pomiaru tej samej wielkości elektrycznej dwoma róznymi przyrzadami byś miał porównanie.
Radioodbiornik zapewne podłaczyłeś tak by działał również na postoju. Twój wybór. Niestety końcówka mocy nawet w stanie spoczynku pobiera pewien prąd. Zapewne jeżeli dołaczysz na stałe do akumulatora tylko przewód podtrzymania pamięci, to na postoju pobór prądu znacznie spadnie.
A co zrobić z pompka centralnego? czy usterki pompki sa również tak czeste i powtarzalne jak typowanie owej pompki na złodzieja prądu? Można ją naprawić czy pozostaje wymiana
na sprawną używkę? Bo nowa to nawet nie pytam :cry:
[ Dodano: 2008-11-19, 14:26 ]
[ Dodano: 2008-11-19, 15:46 ]
Szczotki przelutowane, ładowanie 14,2v problem nr jeden z głowy.
teraz kolej na pobór prądu
viewtopic.php?t=23047#236707
Jeszcze raz dziekuję Czarku za trafny typ problemu ładowania, jestem naprawdę zaskoczony biegiem wydarzeń i zakończeniem... pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-19, 15:50 ]
acha Czarku, kolejne ładowanie oraz pobór prądu zmierzone innym miernikiem i wyniki takie same, więc moje pomiary były dobre.
na sprawną używkę? Bo nowa to nawet nie pytam :cry:
[ Dodano: 2008-11-19, 14:26 ]
Taki mam zamiar, dzięki Czarku...czarekj pisze:Zapewne jeżeli dołaczysz na stałe do akumulatora tylko przewód podtrzymania pamięci, to na postoju pobór prądu znacznie spadnie.
[ Dodano: 2008-11-19, 15:46 ]
Szczotki przelutowane, ładowanie 14,2v problem nr jeden z głowy.
teraz kolej na pobór prądu
viewtopic.php?t=23047#236707
Jeszcze raz dziekuję Czarku za trafny typ problemu ładowania, jestem naprawdę zaskoczony biegiem wydarzeń i zakończeniem... pozdrawiam
[ Dodano: 2008-11-19, 15:50 ]
acha Czarku, kolejne ładowanie oraz pobór prądu zmierzone innym miernikiem i wyniki takie same, więc moje pomiary były dobre.
No to przynajmniej wiemy, że miernik jest w miarę dokładny.
Z radioodbiornikiem nie ma zbyt dużego wyboru. Trzeba podłaczyć go tak, aby działał tylko po przekręceniu kluczyka. Niestety te nowe radioodbiorniki często tak mają, że po wyłączeniu go nie jest zdejmowane napięcie z końcowki mocy np. niektóre SONY.
Z pompką będzie gorzej, posprawdzaj przewody w wiązce klapy i czujnik w zamku klapy może to za ich przyczyną pompka centralnego nie przechodzi w "standby".
Z radioodbiornikiem nie ma zbyt dużego wyboru. Trzeba podłaczyć go tak, aby działał tylko po przekręceniu kluczyka. Niestety te nowe radioodbiorniki często tak mają, że po wyłączeniu go nie jest zdejmowane napięcie z końcowki mocy np. niektóre SONY.
Z pompką będzie gorzej, posprawdzaj przewody w wiązce klapy i czujnik w zamku klapy może to za ich przyczyną pompka centralnego nie przechodzi w "standby".
Nie mam foto. Przyjmij za pewnik, ze czujnik tam jest. Trzeba rozebrać zamek w klapie.Lenio21 pisze:wiązka ok wiem o co chodzi jutro sprawdze, ale czujnik w zamku? Co masz na myśli? Może jakieś foto byś miał?czarekj pisze:Z pompką będzie gorzej, posprawdzaj przewody w wiązce klapy i czujnik w zamku klapy może to za ich przyczyną pompka centralnego nie przechodzi w "standby".
Najlepiej z poziomu wtyczki pompki i na podstawie schematu sprawdzić co się dzieje z układem centralnego zamka i oświetlenia wnętrza. Uważaj na pomki z Allegro. Połowa jest "trafiona". Doradzam zakup na szrocie, gdzie można od razu sprawdzić.
Tylko że schematy i elektryka to nie jest moja mocna strona, więc proszę tłumaczyć jak laikowi. Rozbiorę jutro również zamek ale nawet nie wiem czego tam szukać...Apropo, który zamek masz na myśli? ten co siedzi w reflektorze swiatła wstecznego czy ten na środku klapy?czarekj pisze:Najlepiej z poziomu wtyczki pompki i na podstawie schematu sprawdzić co się dzieje z układem centralnego zamka i oświetlenia wnętrza
Koledzy mam taki problem: padł mi akumulator mimo iż rano nie było zimno, a wczoraj odpalałem bez problemu. Niestety podróżuję codziennie do pracy na krótkiej trasie 3km i raz w tygodniu do szkoły 100km. W 3 celach stan elektrolitu był fatalny, wypiąłem aku z innego auta i oto co miernik pokazał:
gdy auto jest uruchomione to miernik wskazuje 14,2V natomiast gdy auto jest wyłączone, nie zamknięte (mam centralny) i odłączone są wszystkie odbiorniki prądu to 0,09A, po wyjęciu bezpiecznika 0,04. Gdy auto jest wyłączone i zamknięte to 0,23A (chyba za dużo). Dodam, że pompka z centralnego bierze bardzo mało prądu tak jak i odstraszacz na kuny :mrgreen: lampka w bagażniku również działa poprawnie.
W związku z tym czy napisane prze zemnie wyniki są poprawne, jeżeli nie to co może być przyczyną odchyleń?
gdy auto jest uruchomione to miernik wskazuje 14,2V natomiast gdy auto jest wyłączone, nie zamknięte (mam centralny) i odłączone są wszystkie odbiorniki prądu to 0,09A, po wyjęciu bezpiecznika 0,04. Gdy auto jest wyłączone i zamknięte to 0,23A (chyba za dużo). Dodam, że pompka z centralnego bierze bardzo mało prądu tak jak i odstraszacz na kuny :mrgreen: lampka w bagażniku również działa poprawnie.
W związku z tym czy napisane prze zemnie wyniki są poprawne, jeżeli nie to co może być przyczyną odchyleń?