[80 B3 91] Pękł pasek alternatora! Ratunku!
-
AdamE
ja pier.... panowie co za rady? takie druciarstwo to nie tu... to pomyśl jak założy rajstopę to czy paska by nie założył, przecież procedura taka samagoldi j51 pisze:zakładaj rajstope jeśli nie potrafisz paska wymienić i do najbliższego mechanika dojedziesz
kiedyś przejechałem 35 km tak jak mi się kółko alternatora rozsypało nie było ładowania ale obieg wody był co najważniejsze
-
AdamE
-
AdamE
jasne że założysz:)
więc tak, jak masz alternator to trzeba go poluzować na dwuch śrubach mocujacych (z góry i z dołu) zakładasz pasek na koła (tylko istotne jest żebyś założył tak, aby napisy na pasku szły zgodnie z obrotami wału) bo inaczej bedzie powtórka z rozrywki, jak juz załozysz to dokręć lekko ta dolna srube włóż jakić płaskownik, łyżkę montażową/śrubokręt między alternator a głowicę napręż i dokręć tą górną śrubę która tez posiada regulację na takich ząbkach i dociśnij mocno te śruby pasek powinien jakieś 1-1,5 cm mieć luzu jak juz go założysz
więc tak, jak masz alternator to trzeba go poluzować na dwuch śrubach mocujacych (z góry i z dołu) zakładasz pasek na koła (tylko istotne jest żebyś założył tak, aby napisy na pasku szły zgodnie z obrotami wału) bo inaczej bedzie powtórka z rozrywki, jak juz załozysz to dokręć lekko ta dolna srube włóż jakić płaskownik, łyżkę montażową/śrubokręt między alternator a głowicę napręż i dokręć tą górną śrubę która tez posiada regulację na takich ząbkach i dociśnij mocno te śruby pasek powinien jakieś 1-1,5 cm mieć luzu jak juz go założysz
-
AdamE
Demontaż:
Zdemontować urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd z tyłu.
Poluzować śrubę(y). ( Generator ) (1)
Zwracać uwagę na kierunek działania pasa agregatu.
Poluzować pasek zębaty śrubą(mi) napinającą(mi) prądnicy. (2)
Zdjąć pasek agregatu. (1)
(patrz rysunek 2)
Montaż w odwrotnej kolejności do demontażu.
Uruchomić silnik.
Sprawdzić przebieg pasa.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
tu masz schemat
a ona napędza tylko alternator a wiatrak nie
Zdemontować urządzenie zabezpieczające przed wjechaniem pod pojazd z tyłu.
Poluzować śrubę(y). ( Generator ) (1)
Zwracać uwagę na kierunek działania pasa agregatu.
Poluzować pasek zębaty śrubą(mi) napinającą(mi) prądnicy. (2)
Zdjąć pasek agregatu. (1)
(patrz rysunek 2)
Montaż w odwrotnej kolejności do demontażu.
Uruchomić silnik.
Sprawdzić przebieg pasa.


tu masz schemat
a ona napędza tylko alternator a wiatrak nie
Ten pasek napedza alternator i pompe wodną, napinanie paska odbywa sie za pomoca nakretki z ząbkami chyba ze sa juz wyrobione to mozesz uzyc takiegos kołka lub rurki jak juz kolega wczesniej napisał. W sumie to musisz poluzowac 3 sruby u góry 2 tą z ząbkami i przy głowicy oraz schowana na dole na imbus , lepsze dojscie jest po zdjęciu osłony rozrządu.










