[B4 2.0 ABK] Pomiary VAG, diagnoza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
[B4 2.0 ABK] Pomiary VAG, diagnoza
Witam, ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pare moich pytań dotyczących VAG'u i pomóc mi zdiagnozować problem z silnikiem ?
Odczyty które mnie niepokoją:
1. sonda lambda niezależnie czy podłączona czy nie ciągle pokazuje 1,15V.
2. Temperatura silnika skaczę od 30 stopni do 120 jak się jej chce. Po odpięciu niebieskiej wtyczki przy silniku pokazuje wtedy wartość 225.
3. Przepustnica cały czas na 2,70V mimo że fizycznie sprawdzałem TPS'a miernikiem i jest okej. wartość w vag'u nie zmienia się przy otwieraniu jej.
4. Przepływka pokazuje na biegu jałowym (!!!) 80% (!!!) obciążenia silnika ! Z tego co mi wiadomo norma to 12-15 % !
5. Lambda sprawdzana miernikiem nie pokazuje wcale napięcia (odpięta od układu)
Silnik dużo pali, nie trzyma wolnych obrotów, podczas jazdy i wciśnięcia sprzęgła (wbicia luzu) trzyma wysokie obroty 2000-4000. Wcześniej miał czkawki i szarpania podczas przyśpieszania ale po odłączeniu niebieskiego czujnika ustąpiło.
Ma ktoś jakieś opisy pinów komputera by sprawdzic czy sygnał z TPS'u wpada do sterownika ?
Co z Lambda?
Skąd takie duże obciążenie silnika ? (dodam że rozbierałem przepływkę i ręczne ustawianie potencjometru nie ma sensu bo niżej niż 60 % nie zejdzie)
Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto mnie nakieruję na przyczynę tych odczytów i pomoże je naprawić.
Pozdrawiam Aleksander
Odczyty które mnie niepokoją:
1. sonda lambda niezależnie czy podłączona czy nie ciągle pokazuje 1,15V.
2. Temperatura silnika skaczę od 30 stopni do 120 jak się jej chce. Po odpięciu niebieskiej wtyczki przy silniku pokazuje wtedy wartość 225.
3. Przepustnica cały czas na 2,70V mimo że fizycznie sprawdzałem TPS'a miernikiem i jest okej. wartość w vag'u nie zmienia się przy otwieraniu jej.
4. Przepływka pokazuje na biegu jałowym (!!!) 80% (!!!) obciążenia silnika ! Z tego co mi wiadomo norma to 12-15 % !
5. Lambda sprawdzana miernikiem nie pokazuje wcale napięcia (odpięta od układu)
Silnik dużo pali, nie trzyma wolnych obrotów, podczas jazdy i wciśnięcia sprzęgła (wbicia luzu) trzyma wysokie obroty 2000-4000. Wcześniej miał czkawki i szarpania podczas przyśpieszania ale po odłączeniu niebieskiego czujnika ustąpiło.
Ma ktoś jakieś opisy pinów komputera by sprawdzic czy sygnał z TPS'u wpada do sterownika ?
Co z Lambda?
Skąd takie duże obciążenie silnika ? (dodam że rozbierałem przepływkę i ręczne ustawianie potencjometru nie ma sensu bo niżej niż 60 % nie zejdzie)
Z góry dziękuję za pomoc, mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto mnie nakieruję na przyczynę tych odczytów i pomoże je naprawić.
Pozdrawiam Aleksander
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Wrocław
Witaj,
Pomóc zbytnio nie jestem w stanie, ale zapytam tylko czy jesteś w 100% pewien swojego przekaźnika nr 30? Mawiają, że dobra diagnostyka komputerowa w ABK zaczyna się od wymiany tego przekaźnika aby wykluczyć problemy z nim. Sam przekaźnik potrafi zdziałać różne cuda, u mnie silnik przestawał reagować podczas jazdy po zagrzaniu się silnika na pedał gazu i gasł po chwili.
Pomóc zbytnio nie jestem w stanie, ale zapytam tylko czy jesteś w 100% pewien swojego przekaźnika nr 30? Mawiają, że dobra diagnostyka komputerowa w ABK zaczyna się od wymiany tego przekaźnika aby wykluczyć problemy z nim. Sam przekaźnik potrafi zdziałać różne cuda, u mnie silnik przestawał reagować podczas jazdy po zagrzaniu się silnika na pedał gazu i gasł po chwili.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Alekssssander, hmm, w temacie napisałeś że diagnoza vag ale ja tu nic nie widzę z vag'a?
Te dane to jakiś kosmos i podejrzewam że źle odczytałeś lub podajesz zupełnie inne dane niż trzeba.
Zrób logi po kilkanaście sekund grup od 000 do 006
Te dane to jakiś kosmos i podejrzewam że źle odczytałeś lub podajesz zupełnie inne dane niż trzeba.
Zrób logi po kilkanaście sekund grup od 000 do 006
straszny błąd kolego gdy np sonda nie działa poprawnie to ustawianie przepływki można sobie wsadzić w buty. Nie trzeba było tego w ogóle zaczepiać.Skąd takie duże obciążenie silnika ? (dodam że rozbierałem przepływkę i ręczne ustawianie potencjometru nie ma sensu bo niżej niż 60 % nie zejdzie)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51
PieterB, Przyznaje rację ! vag-com pokazuje wartość z przepustnicy a także z sondy lambda lecz jest to stała o wartości 0,45 V. Brak sinusoidy. Audi pali o wiele za dużo, mniej więcej koło 16-17 L/100km. Taka stała świadczy o ubogiej mieszance i komputer dodaje paliwa, dobrze myślę ? Z tłumika słychać strzały przy hamowaniu silnikiem, jak by paliwo spalało się w wydechu. Przepływomierz oscyluje w tym momencie przy 900 obr/min w okolicy 18-20 %.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 34
- Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51