Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8s PM]Pomoc w rozszyfrowaniu pin out wtyczki kompa

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

[b3 1.8s PM]Pomoc w rozszyfrowaniu pin out wtyczki kompa

Post autor: mastah22 » 03 paź 2007, 18:28

Otóz posiadlem schemat,ale jestem zielony niestety i dlatego prosze o pomoc.
Potrzebuje dowiedziec sie ktory z przewodów we wtyczce do ECU odpowiada za podtrzymanie pamieci.
Silnik to 1.8s 66KW kat(monowtrysk bosch) o oznaczeniu PM
Schemat(link)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 19:20

Który rocznik auta, albo jaki typ sterownika Masz? Od 03.1988 do 06.1990 Bosch Mono-Jetronic, czy od czerwca 1990 do końca produkcji Bosch Mono-Motronic. To ważne, gdyż pierwszy sterownik ma 25 pinów, a drugi 35 i inny układ wyprowadzeń. Ten schemat z linku to schemat motronica. Napisz lepiej po co Ci to. Reset ECU możesz wykonać przez odpięcie aku na minimum 30 sekund.

Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 » 03 paź 2007, 19:28

Wiec audi jest z 91r po VIN.
Wiem jak resetowac ECu ale kilka dni temu padla mi lambda,musialem ustawic krokowy z LPG w pozycji stałej i wyregulowac skład mieszanki optymalnie.Od tego momentu łapie mi mase błedów i reset musze wykonywac strasznie czesto.Potrzebuje to zrobic tymczasowo na przekazniku odcinajac zasilanie ECU wlasnie.Do momentu wyplaty musze jakos wytrzymac,pozniej kupie sonde i wszystko poprawnie wyreguluje,usune przekaznik i bedzie po klopocie.Po porstu mam dosc podnoszenia maski zeby uruchomic auto za kazdym razem...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 19:57

Czyli motronic. Na pinie nr 2 masz stałe zasilanie z aku, pin nr 1 to masa. Piny 22 i 23 to piny diagnostyki, pin 19 - zasilanie po stacyjce (info o włączeniu zapłonu).
Reset odpinając zasilanie pinu nr 2 na minimum 30 sekund.
Albo:
- Wyłączyć zapłon.
- Podłączyć łącze danych (pin nr 4) do uziemienia (pin nr 2) na rysunku poniżej.
- Włączyć zapłon.
- Odłączyć łącze danych
Obrazek
Właśnie te piny 3 i 4 złącza diagnostycznego są podpięte do pinów 22 i 23 ECU, tylko nie mam nigdzie info, który do którego, ale to już możesz sobie miernikiem sprawdzić.
Opisana procedura resetu pochodzi z serwisówki audi.

Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 » 03 paź 2007, 20:24

Wielkie dzieki,teraz musze poszukac przekaznika odwrotnego do standardowego "zwierno-rozwiernego",ktory po odcieciu zasilania bedzie stale otwarty a po otrzymaniu zewrze styk.
Jak myslisz bedzie ztym klopot?? Bo teraz uswiadomilem sobie dopiero ze mam przekazników mase ale wszystkie sa standardowe czyli takie ktore po otrzymaniu zasilania rozłączają obwód,a mnie potrzeba odwrotnego :)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 20:32

Coś Ci się pokałapućkało. Normalny przekaźnik to taki, który właśnie zwiera po otrzymaniu napięcia na cewkę, a odwrotny to taki, który rozwiera styki. Myślę, że nie będzie problemu, bo większość ma styki zwierno-rozwierne, czyli i takie i takie w jednym.

Awatar użytkownika
mastah22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 03 paź 2007, 17:59
Lokalizacja: Kietrz-opolskie

Post autor: mastah22 » 03 paź 2007, 23:13

a no mozliwe,po alkoholu sie czasem glupoty pisze :)
Danek pisze:Coś Ci się pokałapućkało
to dobre jest :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl