Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80, B3,B4]Pomocy Przekręcony gwint śruby przy alternatorze!

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
watek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 paź 2013, 15:16

[80, B3,B4]Pomocy Przekręcony gwint śruby przy alternatorze!

Post autor: watek » 09 paź 2013, 15:22

Witam. Odrazu uprzedzam, iż jestem nowy na forum i nie mam za dużego pojęcia o autach. A więc postanowiłem wymienić w swojej 80-tce alternator ( powód - bieżący niesprawny ) nie wiem czy wina szczotek, łożysk czy jeszcze czegoś innego, nieważne, nie jest to aż taka droga rzecz. Więc odłączyłem klemy od akumulatora, odpiąłem przewody, odkręciłem śrubę od napinacza paska no i została ostatnia śruba za osłoną paska rozrządu. I tutaj pojawia się problem. Dojście jest niezbyt dobre, a śruba tam jest imbusowa. Problem tkwi w tym, że gwint śruby jest przekręcony ! Czy ma ktoś jakieś rady ? Co mogę zrobić ? Bardzo proszę o pomoc. W załączniku załączam dokładne zdjęcie. Proszę o pomoc i pozdrawiam.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 09 paź 2013, 15:57

czy aby ta śruba jest na pewno z alternatora? w 2 80 wymieniałem alternator i żadnej śruby na imbus nie bylo, w 1 przypadku miałem, że po 2 stronie alternatora miałem nakrętkę na długą śrubę od alternatora a w 2 normalnie z przodu i tylu śruba.

watek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 paź 2013, 15:16

Post autor: watek » 09 paź 2013, 16:11

Niestety, ale jest na pewno. Posłużyłem się tym tematem przy demontażu ---> https://audi80.pl/b41z-wymiana-oslon ... w=previous

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 16:54

etka pokazuje cos takiego, ze niby jak ta srube odkrecisz to juz powinien ci wyjsc, jezeli nawet uwarzasz ze ja ukreciles to czesciowo sie powinna wysunac i wtedy bys ja ucial, ale cos czuje ze jak ja podwazrasz i wyciagniesz to po problemie

w ogole to wykrzyjnikow sie nie daje w tytul tematu

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 09 paź 2013, 19:59

tylko ze uciecie lepka nic nie daje bo zostanie gwint po drugiej stronie mcoawania a i tak nie da cie wyciagnac alternatora, niestety gdybys mial wyjeta chlodnice to albo ruski klucz albo wspawanie imbusa do sruby wiecej opcji nie ma, ja taki problem mialem u siebie ale to juz silnik mialem na wierzchu przy demontazu auta, jeszcze pozostanie ci wymiana tulei lub predzej szczotek w tym starym altku

watek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 paź 2013, 15:16

Post autor: watek » 09 paź 2013, 21:43

Czyli pozostaje mi ruski klucz ( właściwie to co to jest ? jak on wygląda i jak działa ? )albo wspawanie imbusa w śrubę ? Jakby użyć jakiś mocny klej i przykleić klucz do śruby ? Ewentualnie posiadam żywicę epoksydową, jest ona b. mocna, lecz nie wiem czy wytrzyma przy takim eksperymencie, nie ma nikt więcej pomysłów ? Może zasięgnąć rady w miejscowym warsztacie ? Chociaż wolałbym zrobić to sam, bo wiadomo jak jest z kosztami niektórych " mechaników "
Ostatnio zmieniony 09 paź 2013, 21:47 przez watek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 21:47

no a ta sruba nr dwa dasz rade odkrecic? czy cczasem wtedy to nie zejdzie?

watek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 paź 2013, 15:16

Post autor: watek » 09 paź 2013, 21:48

Szczerze mówiąc śruby nr. 2 nie próbowałem nawet odkręcić, na chwilę obecną jest zbyt ciemno aby to ocenić

[ Dodano: 2013-10-09, 21:50 ]
ale patrząc na powyższy schemat oraz umiejscowienie alternatora wątpie aby to pomogło

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 paź 2013, 21:58

no ja mam inny alt, ale wg rysunku to wtedy alt wyjdzei z tym mocowaniem, i wtedy nie byloby konieczne zaczapianie tego inbusa

watek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 09 paź 2013, 15:16

Post autor: watek » 09 paź 2013, 22:18

Faktycznie masz rację, jutro spróbuję, dzięki za sugestię ;)

AMBlENTE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 19 sie 2013, 23:52

Post autor: AMBlENTE » 10 paź 2013, 18:07

ruski klucz:) mlodek i przecinak-srubokret:) wbijasz w glowke az sie zaczepi i walisz az sie sruba przekreci:)

[ Dodano: 2013-10-10, 18:09 ]
ja mam abk'a siilnik najwyzej jutro oblookam jak u mnie jest montowane i czy wogole da sie wykrecic ta srube nr 2 ale wydaje mi sie ze moze byc ciezko wlasnie ze wzgledu na umiejscowienie i pozycje altka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl